Krivi vozači, a ne Toyota?
Američko Ministarstvo saobraćaja potvrdilo je da nije bilo fabričkih problema koji bi mogli biti povezani s elektronikom papučice gasa čime je krivnja prebačena sa Toyote na vozače.
Najkraće rečeno, sekretar Ministarstva saobraćaja SAD Ray La Hood izjavio je: "Toyotina vozila su sigurna za vožnju." Time se konačno nazire kraj trakavici oko Toyote koja je posljednjih mjeseci izazvala nezapamćenu histeriju u automobilskom svijetu.
Ministarstvo saobraja SAD potvrdilo je da nije bilo greške u elektronskim sklopovima papučice gasa na Toyotinim vozilima i utvrđeno je da nije postojala mogućnost da su Toyote "same" ubrzavale kako je to prethodno bilo izjavljeno.
Podsjetimo, američki Institut za sigurnost saobraćaja na cestama (NHTSA) je prije 10 mjeseci pokrenuo istragu na Toyotinim vozilima koja su bila uključena u servisnu akciju papučice gasa pod uvjerenjem da je elektronika krivac za nekontrolirano ubrzavanje Toyotinih i Lexusovih vozila.
Pomoću NASA-inih inženjera, dokazano je da su za nekontrolirano ubrzavanje Toyotinih i Lexusovih vozila krivi neki drugi faktori (ljudski), a ne elektronika gasa i tepisi vozila za koje su, navodno, kao što je bilo prije spominjano, zapinjale papučice gasa. NASA je ispitala sve modele vozila na kojima su, između ostalog, bili prijavljeni i problemi s kočnicama i nisu dokazali nikakve disfunkcije u sistemima automobila.
Od jeseni 2009. godine Toyota je povukla više od 18 miliona vozila, od čega pet miliona zbog "neispravnog" tepiha, te četiri miliona zbog "lošeg" dizajna papučica gasa. Toyota je izravno već platila 48,8 miliona dolara kazni, dok se efekt negativne reklame i prave histerije može mjeriti u stotinama miliona. Trenutno se istražuje 89 smrtnih slučajeva koji se dovode u vezu s ovom tematikom. Stotine civilnih tužbi ne treba ni spominjati.
Sve u svemu, još uvijek ostaje da se vidi ko će se kome morati izviniti.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.