Kinezi nude milijardu dolara za Saab
Saab, usamljenik i vječiti underground igrač automobilske industrije, doživio je svoj posljednji sudar s tržištem. Bankrot je već proglašen, rasprodaja imovine je počela, proizvodnja stoji, automobili se u EU i SAD još mogu kupiti, ali bez garancije, a zalihe vozila u fabrici, uključujući koncepte se šalju na rezanje.
Jednostavno rečeno - u jednom trenutku ostali su bez para što je rezultiralo svim navedenim. Uprkos svemu, Saab je i dalje poželjna udavača, iako je pitanje šta je od njega uopće ostalo, prenosi Net.hr.
Uticaj General Motorsa
Naime, pojavio se neko spreman platiti koliko se traži, samo da bi kompanija opstala. Naravno, riječ je o Kinezima. Njihova korporacija Youngman, koja u matičnoj zemlji zajedno sa Neoplanom i MAN-om proizvodi kamione i autobuse, nakon prve finansijske injekcije od oko 30 miliona dolara, Youngman sada šalje poruke kako je spreman kupiti Saab za svotu od čak milijardu dolara. Naravno, svota je ogromna zbog uticaja General Motorsa, bivšeg vlasnika Saaba čije su loše odluke dovela do toga da Saab propadne. Kako GM ima značajan udio na kineskom tržištu automobila, a njegova je tehnologija mahom korištena za modele 9-4X i novi 9-5, Youngman je ponudio tako veliku svotu te se spreman odreći navedenih modela i raditi samo novi 9-3, koji bi bio baziran na platformi uglavnom razvijenoj nakon što je GM prodao Saab Spykeru.
Prema pisanju svjetskih agencija, čelnik Youngmana i njegov tim uskoro kreću u Švedsku kako bi kupili kompaniju, dok dobavljači dijelova za Saab i Youngman, predvođeni ekipom iz Boscha, lete u Kinu s ciljem izviđanja tehničkih varijanti za proizvodnju modela 9-3 u Kini. Youngmanu se, navodno, žuri. Osim Kineza, interes su pokazali i Turci. Reuters navodi kako je turski investicijski fond Brightwell holdings također spreman platiti kako bi postao vlasnik Saaba.
Rasipano vlasništvo
Turci su nešto oprezniji od Kineza te ne žele kupovati pod svaku cijenu, nego razmatraju šta je ostalo nakon što su stečajni upravitelji rasprodali velike dijelove imovine firme. Samo ime, naime, nije dio stečajne mase, jer je ono dijelom u vlasništvu kompanije Saab AB, vojnog proizvođača koji, između ostalog, proizvodi i borbene avione Grippen, a dijelom u vlasništvu Scanije, čiji je većinski vlasnik Volkswagen. Dakle, čak i ako bude prihvaćena jedna od dvije aktualne ponude, pitanje je šta će kupac zapravo dobiti u svoje ruke.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.