Kako smo izgubili socijalni život
"Jarane što te to nema s rajom danima?" - "Ma haveru, ganjam 20-ti level, nikako da ga uganjam!"
Koliko ste puta čuli ovakav razgovor u kafiću ili vozilu javnog prijevoza? Pitali ste se gdje ima toliko nasilja o kojem djeca i odrasli pričaju s tolikom euforijom? Evo odgovora na vaše pitanje, ljudi koje ste slušali su zaraženi MMOG (Massively multiplayer online game) igrama i socijalni život im je u ozbiljnoj opasnosti.
Početci MMO igara vežu se za 1986. godinu i avio simulaciju "Air Warrior", programerske kuće Kesmai. Nedugo nakon toga, 1991. godine, uvodi se termin MMORPG ( Multiplayer online role-playing game) sa legendarnim "Neverwinter Nights" kao predstavnikom.
MMO igre su izašle iz zatvorenog gamerskog svijeta i otvorile vrata ostatku javnosti u decembru 2003. godine, nakon analize Financial Timesa, koji je izračunao vrijednost virtualne imovine tadašnje najveće MMO igre Everquest. Rezultat je bio da je svaki igrač imao BDP (Bruto domaći proizvod) od 2,266 dolara, što je svijet Everquesta stavilo rame uz rame sa državama kao što su Hrvatska, Tunis ili Vijetnam.
Danas je najpopularnija mrežna igra MMORPG World of Warcraft, čiji igrači zauzimaju 60 posto ukupne MMOG populacije, sa 11-12 miliona pretplatnika širom svijeta. World of Warcraft je od 2005. godine zaradio preko 2,2 milijarde dolara.
Tipovi MMO igara su različiti, od pucačina iz prvog lica (MMOFPS), auto utrka (MMOR), do strategija u realnom vremenu (MMORTS). Neke su besplatne, dok za neke morate potrošiti malo bogatstvo. U nastavku teksta pokušat ćemo obuhvatiti neke od najvažnih naslova, koji su obilježili virtualni svijet današnjice:
World of Warcraft
League of Legends
Runescape
Lord of the Rings Online
World of Tanks
Battlefield 3
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.