Deset nacističkih jazz zapovijedi
Češki humoristički pisac Jozef Škvorecki u svojoj nam je književnoj zaostavštini ostavio i pripovijetku Bas saksofon, koja govori o jazz muzici za vrijeme nacističke okupacije Češke i Moravske.
Deset Naci jazz zapovijedi, Škvorecki je napisao u uvodu u ovu pripovijetku, i to po vlasititim sjećanjima, tvrdeći da su baš ovako izgledala pravila sviranja koja su Nacisti uspostavili u okupiranoj Češkoj.On je, naime, tada bio šesnaestogodišnjak i imao je svoj band.
1. Komadi u fokstrot ritmu (tzv. sving) ne trebaju prelaziti 20% repertoara malih sastava i plesnih bendova;
2. U ovom tzv. džez repertoaru prednost se mora dati kompozicijama u durskom ključu i tekstovima koji izražavaju radost života umjesto jevrejsko-sumornih tekstova;
3. Što se tiče tempa, prednost se mora dati žustrim kompozicijama u odnosu na spore, takozvane bluz kompozicije, međutim tempo ne smije preći određen stepen alegra koji je srazmjeran Arijevskom smislu za disciplinu i umjerenost. Ni u kom slučaju se neće tolerisati Negroidna neumjerenost u tempu (takozvani “hot-jazz” - vrući džez) ili u solo nastupima (takozvani “breaks” - pauze);
4. Takozvane džez kompozicije moraju sadržati najviše 10% sinkopa. Notna sveska mora sadržati prirodne legato prelaze bez histeričnih ritmičkih preokreta karakterističnih za barbarske rase i prikladne mračnim instinktima koji su tuđi Njemačkom narodu.
(takozvani “rifovi” kratke ritmičke fraze ponavljane tokom improvizacije);
5. Strogo je zabranjena upotreba instrumenata tuđih Njemačkom duhu (tzv. “kravljih zvona”. fleksatona, metlica, i dr.) kao i svih prigušivaća koje pretvaraju plemenit zvuk duvačkih instrumenata u Jevrejsko-masonske urlike (takozvani wah-wah, šešir, itd.)
6. Takođe su zabranjeni takozvani takozvani drum-breaks - bubnjarske pauze duže od jednog takta u četvero-četvrtinskoj mjeri (osim u stilizovanim vojnim marševima);
7. Kontrabas se mora svirati isključivo gudalom u takozvanim džez kompozicijama;
8. Trganje žica je zabranjeno jer je štetno kako za instrument tako i za Arijsku muzikalnost; ako je tzv. “picikato efekt” neophodan za karakter kompozicije, posebna pažnja mora biti posvećena tome da žica ne lupka po prigušivaću što je, naravno, zabranjeno;
9. Muzičarima je takođe zabranjeno da izvode vokalne improvizacije (takozvani “skat”);
10. Svim manjim sastavima i plesnim bendovima savjetuje se da se suzdrže od upotrebe svih vrsta saksofona i da ih zamijene violončelom, violom ili po mogućnosti primjerenim folk instrumentom.
Loading...
Loading...
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.