American Able: Stvarnošću protiv American Apparela

Radiosarajevo.ba
American Able: Stvarnošću protiv American Apparela

American Able je serija fotografija kanadske fotografkinje Holly Norris koja na najdirektniji mogući način izvrgava ruglu idealiziranu sliku jedva razvijenih djevojaka i/ili anoreksičnih manekenki koje se najčešće koriste kao modeli u reklamama. Norris se prvenstveno obraća brendu American Apparel, poznatom po kontroverznim reklamnim kampanjama u kojima su glavna lica 'djevojke iz susjedstva' koje su često jedva ušle u pubertet, a obavezno su postavljene u pretjerano seksualizirane poze.

American Able koristi istu formu reklame kakvu vidimo u primjerima American Apparela, samo što je model u ovom slučaju – djevojka sa invaliditetom.

 

Autorica kaže da je u mnoštvu brendova koji koriste žensko tijelo kako bi požnjele profit, ali i milionima djevojaka i žena nametnule komplekse, izabrala American Apparel zbog njihove toliko puta ponovljene tvrdnje da su modeli na njihovim reklamama „obične djevojke koje su radnice, prijateljice ili ljubiteljice kompanije“.

Žene sa invaliditetom ne mogu se vidjeti ni u jednoj reklami za bilo šta, niti u popularnoj kulturi uopšte, a ukoliko nekad dođemo do njihove slike u medijima, predstavljene su u potpuno aseksualnom maniru i označene kao 'nepoželjne'.

Hollyn model, Jes Sachse, postavljena je pak u poze i situacije u kojima nikad ne viđamo žene sa invaliditetom, kako bi se razotkrile očekivane reakcije društva i činjenica koliko smo žrtve svakodnevnih prikaza koje dobijamo od medija.

 

 

 

 


 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak