Coca-Cola HBC najavila nove ciljeve za smanjenje ugljičnog i vodenog otiska
Coca-Cola HBC B-H d.o.o. Sarajevo doprinijet će ostvarenju novih ciljeva Coca-Cole HBC, koja je najavila da će do 2020. godine smanjiti potrošnju vode za 30 posto, a emisiju CO2 za 50 posto.
Prema Dow Jonesovim indeksima održivosti (DJSI), Coca-Cola HBC je drugu godinu zaredom proglašena vodećim svjetskim proizvođačem pića po održivom poslovanju.
Nakon proglašenja vodećom kompanijom među svjetskim proizvođačima pića po provođenju principa održivog poslovanja, Coca-Cola HBC, najveći proizvođač napitaka kompanije The Coca-Cola Company, najavljuje nova smanjenja ugljičnog i vodenog otiska.
Coca-Cola HBC najavljuje da će do 2020. godine smanjiti potrošnju vode za 30 posto u odnosu na 2010, a direktna emisija CO2 će, u istom periodu, biti smanjena za 50 posto.
Kompanija je u septembru drugi put zaredom proglašena vodećim svjetskim proizvođačem pića po održivom poslovanju prema Dow Jonesovom svjetskom i evropskom indeksu održivosti, što je još jedno priznanje za napore koje ulaže u ovom području.
Coca-Cola HBC je na osmom mjestu među 100 kompanija uvrštenih u Financial Times Stock Exchange Index (FTSE 100) na osnovu izvještavanja o ugljičnom otisku, a prema ocjeni organizacije Carbon Clear. Pritom je najviše rangirani proizvođač pića.
Maria Anargyrou-Nikolić, generalna direktorica Coca-Cole HBC B-H d.o.o. Sarajevo, tom prilikom je izjavila: „Novi ciljevi su odraz naše uloge pokretača razvoja održivog poslovanja među proizvođačima pića. U Bosni i Hercegovini ćemo ostvarenju ovih ciljeva doprinijeti programima za smanjenje potrošnje energije i vode u našoj punionici u Hadžićima. U Coca-Coli HBC B-H d.o.o. Sarajevo smo u proteklih pet godina potrošnju energije po litru proizvedenog pića smanjili za 18 posto, potrošnju vode za 40 posto, a ispuštanje CO2 za 13 posto. U istom periodu količina generiranog otpada smanjena je za 33 posto, a količina recikliranog otpada povećana za gotovo 16 posto. Naši dosadašnji rezultati jasno pokazuju našu predanost održivom poslovanju kao i usmjerenost ostvarenju zadanih ciljeva te sam uvjerena da ćemo zadane ciljeve u narednom periodu uspješno ostvariti. Saradnja s našom zajednicom u Bosni i Hercegovini i našim partnerima od ključnog je značaja za naša dosadašnja dostignuća te će imati istu ulogu u ostvarenju najnovijih ciljeva.”
Primjeri održivog poslovanja Coca-Cole HBC B-H d.o.o. Sarajevo uključuju projekt Čist Vrbas, koji je pokrenut 2011. godine, i na kojem je kompanija, s Razvojnim programom Ujedinjenih nacija (UNDP) u Bosni i Hercegovini, Vladom Japana, 13 općina sliva rijeke Vrbas, Ministarstvom za okoliš i turizam Federacije BiH, Ministarstvom za prostorno uređenje, građevinarstvo i ekologiju Republike Srpske, kompanijom Ekopak d.o.o. te brojnim organizacijama civilnog društva, radila na promociji svijesti o značaju zaštite okoliša i vodnih bogatstava u Bosni i Hercegovini te njihovog korištenja kao vrijednog prirodnog resursa za održivi razvoj lokalnih zajednica. U periodu od 2011. do 2014. godine u okviru projekta Čist Vrbas provedene su brojne aktivnosti, uključujući i razvoj pilot-projekta s ciljem uspostavljanja baze podataka geografskog informacionog sistema (GIS) i mapiranja zagađivača u slivu Vrbasa, instalaciju bioprečistača otpadnih voda u Krupi na Vrbasu, uspostavljane nezavisnog laboratorija za praćenje kvaliteta vode u Bugojnu, razvoj dva projekta s ciljem uvođenja postrojenja za recikliranje s kapacitetom za sortiranje otpada u općinama Kotor-Varoš i Donji Vakuf te organizaciju eko-regata na Vrbasu.
Coca-Cola HBC je osmu godinu zaredom uvrštena u Dow Jonesove indekse održivosti, koji, s obzirom na čvrste kriterije ocjenjivanja i usmjerenosti na najbolje kompanije u pojedinim industrijskim granama, predstavljaju svjetski standard u održivom poslovanju.
Od 2500 kompanija koje pripadaju različitim industrijskim granama, a koje su pozvane na učešće u postupku ocjenjivanja za uvrštenje u Dow Jonesove indekse održivosti, Coca-Cola HBC našla se na vrhu u kategoriji proizvođača pića s ocjenom 87/100. To je 34 boda više od prosjeka u kategoriji proizvođača pića. Coca-Cola HBC proglašena je najboljom među proizvođačima pića na osnovu osam kriterija: kodeksa poslovnog ponašanja/usklađenosti/antikorupcionih praksi, praksi zaštite okoliša, postupanja s ambalažom i nabavkom sirovina, ulaganja u ljudske potencijale, praksi u području zdravlja i ishrane, društvenog izvještavanja te privlačenja i zadržavanja talenata.
Najvažniji podaci iz integralnog izvještaja Coca-Cole HBC grupe za 2014. godinu su, između ostalog, sljedeći:
• ocjena "A" koju je kompaniji dodijelio CDP (nekadašnji Carbon Disclosure Project);
• direktna i indirektna emisija ugljika smanjena je za 7,8 posto (1, 2. i 3. kategorija);
• 4,3 miliona eura uloženo je u projekte za povećanje energetske efikasnosti;
• potrošnja energije smanjena je za 4,3 posto;
• 5,8 miliona eura uloženo je u projekte za smanjenje potrošnje vode te je ostvarena ušteda od 1,1 milion m3 vode;
• potrošnja vode smanjena je za 4,1 posto;
• 82 posto vrijednost indeksa uključenosti zaposlenika u prakse održivog poslovanja (Sustainable Employee Engagement Index).
O Coca-Cola HBC grupi
Coca-Cola HBC vodeći je proizvođač napitaka kompanije The Coca-Cola Company, čija prodaja premašuje 2 milijarde jediničnih pakovanja. Posluje u 28 država i snabdijeva blizu 589 miliona njihovih stanovnika. Coca-Cola HBC nudi široku paletu gotovih bezalkoholnih pića u kategorijama gaziranih pića, voćnih sokova, vode, sportskih i energetskih napitaka, čajeva i kafe. Veliku pažnju posvećuje promociji održivog razvoja kako bi osigurala budućnost vlastitog poslovanja i doprinijela dobrobiti društva u cjelini. To uključuje ponudu proizvoda koji zadovoljavaju potrebe potrošača, njegovanje otvorene i podsticajne radne okoline i način poslovanja koji doprinosi zaštiti i očuvanju okoliša te društvenom i privrednom razvoju lokalnih zajednica.
Coca-Cola HBC najbolje je rangirani proizvođač pića prema Dow Jonesovom svjetskom i evropskom indeksu održivosti, a uvrštena je i u FTSE4Good indeks.
Dionice Coca-Cole HBC kotiraju u najvišem razredu (eng. premium) londonske berze (LSE: CCH) te na atinskoj berzi (ATHEX: EEE). Više podataka dostupno je na: http://www.coca-colahellenic.com/.
O Coca-Coli HBCB-H d.o.o. Sarajevo
Coca-Cola HBC B-H d.o.o. Sarajevo jedan je od najvećih proizvođača bezalkoholnih napitaka u Bosni i Hercegovini i ovlaštena je punionica proizvoda kompanije The Coca-Cola Company. Članica je Coca-Cola HBC grupe. Proizvodi i distribuira jedinstven asortiman kvalitetnihrobnih marki, među kojima je i Coca-Cola, koja se u Bosni i Hercegovini počela proizvoditi 1975 godine. Sjedište je kompanije je u Hadžićima, pokraj Sarajeva, gdje je smještena i punionica, dok se proizvodi distribuiraju putem četiri distributivna centra. Snabdijeva populaciju od gotovočetiri miliona stanovnika,unoseći predanost u ostvarenje ciljeva na tržištu i iskazujućičvrsto opredjeljenje ka dugoročnoj održivosti i društveno odgovonom poslovanju.Kompaniji Coca-Cola HBC B-H d.o.o. Sarajevo je u oktobru 2010. dodijeljeno glavno priznanje takmičenja DOBRO’10 i proglašena je društveno najodgovornijom kompanijom u Bosni i Hercegovini. Za više informacija posjetite www.coca-colahellenic.ba.
O Dow Jonesovim indeksima održivosti
Dow Jonesovi indeksi održivosti pokrenuti su 1999. kao prvi indeksi za ocjenu održivog poslovanja na svjetskom nivou. Indekse zajednički sastavljaju RobecoSAM i S&P Dow Jones Indices. Njima se prema privrednim i društvenim kriterijima te kriterijima zaštite okoliša prati kotiranje vodećih svjetskih kompanija na berzi. Indeksi daju uvid u održivost poslovanja ulagačima kojima je taj kriterij važan, a kompanijama koje žele primijeniti najbolju praksu u postupanju po principima održivog poslovanja omogućuju efikasan sistem praćenja rezultata. Nakon ocjene niza općih faktora te faktora svojstvenih određenoj privrednoj grani, u indekse se uvrštava samo 10 % najbolje ocijenjenih predstavnika industrije. Više podataka dostupno je na: Sustainability-indices.com.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.