Renault Captur dCi 110: Od dobrog bolji, najprodavaniji urbani crossover
Automobil upadljive optike, zanimljivih detalja, jednostavnog korištenja, razumne cijene osvojio je kupce i postao najprodavaniji urbani crossover na našem kontinentu.
Tradicionalno za Renault, na polovini životnog vijeka Captur je osvježen, ono što Francuzi zovu Phase 2.
Izgled
Obnovljeni Captur dobio je novi svjetlosni potpis, a skuplje verzije – LED Pure Vision farove. Osnovna dnevna LED svjetla u prepoznatljivom C-obliku pozicionirana su u dnu branika, pa uz modifikovani prednji gril Captur podsjeća na veći i skuplji Kadjar.
Captur je zadržao markatno lice sa velikim Renaultovim rombom, što uz naglašenu visinu ostavlja dojam da je riječ o znatno većem automobilu nego to pokazuju dimenzije. S 4,12 metara između krajnjih tačaka kompaktni SUV je 12 cm duži od običnog Clia, odnosno 15 cm kraći od karavanskog Clio Grandtoura.
I dalje su na bokovima hromirane lajsne, sve je začinjeno diskretnom "off-road" optikom u vidu crnih plastičnih "trepavica" i pragova. Za osebujnost brine brojne mogućnosti personalizacije različitih kombinacija boja karoserije i krova.
Unutrašnjost
I u unutrašnjosti je zadržan osnovni concept prvobitnog Captura, ali su dizajneri odlučili malo "stati na loptu". Dobro je što nema više provokativnog kola upravljača s plastičnim umetkom u donjoj polovini. Captur je i dalje funkcionalan, ali i udobani zbog povišenih sjedišta sa dobrim bočnim držanjem naprijed.
Vozač pronalazi dobru preglednost, jednostavno radno mjesto, malo komandi koje se odmah daju intuitivno koristiti, analogno-digitalnu kombinaciju instrumenata.
Centralnom konzolom dominira touch-screen monitor kojim se jednostavno rukuje, ista ocjena važi i za automatski klima uređaj u testnom modelu, a jedina ergonomska primjedba su komande za aktiviranje tempomata/limitatora brzine na dnu centralnog tunela.
Ispred suvozača nalazi se prepoznatljiv detalj: Umjesto klasičnog pretinca za rukavice ugrađena je znatno prostranija ladica Easy Life zapremine 11 litara. I na stražnjim sjedištima je dovoljno mjesta, čak i za košarkaše pogotovo ako se iskoristi mogućnost pomicanja klupe 16 cm unazad nauštrb prtljažnika.
Zapremina prtljažnika bez imalo muke naraste s osnovnih 377 na maksimalnih 1235 litara, s mogućnošću smještaja predmeta dužine 151 cm. Praktičan detalj je mogućnost podešavanja podnice po visini, odnosno stvaranja pretinca zapremine 90 litara za sakrivanje vrednijih predmeta od neželjenih pogleda.
Motor / mjenjač
U klasi mini-crossovera nadosljednije se prati trend "downsizinga" pri čemu je Renault jedan od predvodnika. Uz benzince zapremine 899 kubika, odnosno 1,2 litra, dobro poznati Renaultov 1.5 dCi turbodizelaš doima se kao "velikolitražni motor".
Postalo je monotono ponavljati vrline 1,5 litarskog motora u najjačoj verziji (110 KS) koji je pokretao testni model. Spregnut s 6-stepenim manuelnim mjenjačem, raspolaže sa 260 Nm najvećeg obrtnog momenta, pokreće čitav niz (čak i većih) modela Alijanse Renault-Nissan, ali i Mercedesa.
Kao i u ostalim modelima, i u Capturu motor radi relativno mirno, elastičan je, mami na agresivnu vožnju kada potrošnja znatno premašuje fabrički prosjek od 3,7 litara.
Vozne karakteristike
Za razliku od konkurenata iz klase Renault je u startu odustao od pogona na sva četiri točka.
"U segmentu kompaktnih SUV-ova presudni faktor je izgled jer više od 80 procenata kupaca bira automobil sa prednjim pogonom", objasnili su iz Renaulta, a njihovu odluku podržala je i spoznaja da platforma Clia, na kojoj je sagrađen Captur, jednostavno nije koncipirana za pogon 4x4.
Kupci Captura moraju zadovoljiti atraktivnom SUV-optikom, 80 mm većim klirensom od Clia, te nešto dužim oprugama na ovjesu.
To je donijelo više udobnosti, čak i u top-verziji sa 17-colskim točkovima na koje smo prije nekoliko godina imali primjedbu da, u kombinaciji s tvrđim ogibljenjem, prenose u kabinu neravnine s naših puteva. Dojam je da obnovljeni Captur mnogo bolje amortizira udarne rupe.
Na stabilnost u vožnji nema nikakvih primjedbi: Nagli pokret volana "prozove" zadnji dio vozila, ali se Captur održava podupravljivim, sigurnim i za neiskusne vozače zbog energičnog djelovanja serijskog ESP-a.
Ne bi škodila malo bolja povratna informacija upravljača, naročito pri manjim uglovima zakretanja u dužim krivinama kada je potrebna lagana korekcija volana. Kočnice su dobro dozirane, a ABS i asistent za slučaj opasnosti održavaju vozilo stabilnim i pri oštrom pritisku na srednju papučicu.
Druga faza Captura dobila je napredne tehnološke sisteme iz viših segmenata poput BSW upozorenja na mrtvi ugao, paketa prednjih i zadnjih parking senzora, stražnje kamere...
Zaključak
Renaultu je uspjelo da dobar automobil učini boljim. Kvazi-terenski Clio je upadljiviji, udobniji i moderniji, po cijeni koja je ostala na nivou prve faze modela.
Testni model – s raskošnom opremom Intens (Multimedijski sistem R-LINK s 7" zaslonom na dodir s funkcijama MP3, AUX, Bluetooth, USB, DAB; navigacija TomTom, internet veza, parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, sistem za parkiranje Slobodne ruke (Easy Park Assist), sistem za nadzor mrtvog ugla...) na akciji košta 34.815 KM, dok je cijena osnovnog modela Captur Zen Energy TCe 90 – 25.800 KM.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.