Veliki SUV Audi Q7 kao rabljeni više nije skup

3
Radiosarajevo.ba

Prva generacija Audija Q7 (2005-2015) predstavlja prvi pokušaj njemačkog proizvođača u izradi 4x4 SUV-a velikog formata.

Iza poželjnih četiri prstena na masci nalazi se sedam sjedala i solidna kvaliteta izrade. Kad je predstavljen, izgledao je kao križanac povišene limuzine i profinjenog offroadera.

Sposoban je nositi se s blatnim terenom i prevesti cijelu obitelj gdje god je potrebno, bez da se 'oznoji'. Iako je s vremenom postao relativno pristupačan, još uvijek izgleda moćno i u skladu s vremenom, no je li rabljeni Q7 vrijedan vašeg novca?, piše Jutarnji.

Dugačak je preko pet metara i širok gotovo dva. Međutim iznutra, zbog korištenja stila sportske zbijenosti, nije prostran koliko biste očekivali.

Foto: Audi: Veliki SUV Audi Q7 kao rabljeni više nije skup

Putnici u prva dva reda imat će primjereno prostora na raspolaganju, iako ne toliko koliko imaju drugi konkurenti te veličine. No kako ne bi bilo zablude, komfora uopće ne nedostaje. Treći red najprikladniji je za djecu, dok je veličina prtljažnika prihvatljiva, a može se i povećati preklapanjem najzadnjih sjedala.

Dakle, Q7 je pomalo 'mješovita roba'. Infotainment sustav bio je svojevremeno vrhunsko tehnološko dostignuće, ali ponavljamo – svojevremeno. Iz današnje perspektive relativno maleni ekran izgleda "out-of-date", ali za sve se iskupljuje široki središnji greben s mnoštvo funkcija.

Također ovaj je SUV iznenađujuće okretan za svoje dimenzije, s pristojnim držanjem ceste s pogonom na sve kotače i dobrom kontrolom karoserije. Međutim, ako niste obožavatelj buke pri velikim brzinama, možda Q7 nije za vas, jer koliko god bio profinjen, široke dimenzije guma i veći obujmi motora motora ponekad odvlače pažnju.

Foto: Audi: Veliki SUV Audi Q7 kao rabljeni više nije skup

Najčešća opcija je 3.0-litreni V6 TDI koji proizvodi 239 KS (176 kW) i 550 Nm okretnog momenta, koji se na prednje ili sva četiri kotača prenose putem 6-brzinskog automatika. 3.0 TDI je na dobrom glasu zbog svoje pouzdanosti i dugovječnosti, a ako je dobro održavan ne treba očekivati nikakve neugodnosti.

Međutim, imajte na umu pozamašnu brojku prosječne potrošnje od oko 11.0 litara/100 kilometara. Ostale opcije uključuju 4,2-litreni V8 TDI (326 KS/760 Nm), 6,0-litreni V12 TDI (500 KS/1000 Nm), 3,0-litreni V6 FSI (280 KS/360 Nm), i 4,2-litreni V8 FSI (350 KS/440 Nm).

Svi od navedenih modela imaju visoke emisije CO2, stoga ćete platiti najviši opseg poreza na cesti bez obzira za koji model se odlučite. Također, održavanje Q7 nije jeftino – zamjena ulja i filtra bit će posebno skupa. Platforma, ovjes, motor i mjenjač u osnovi su preuzeti od Touarega i Cayennea, stoga su njihove vrline i manje prilično iste.

Prilikom kupnje, posebnu pozornost treba obratiti na motorni prostor zbog slinjenja ulja iz motora i getribe, te stanje quattro pogona. Uz to, na umu treba imati da su zbog velike težine podvozje i kočnice opterećeni.

Obratite pozornost i na stanje guma, čija će vas zamjena zbog širokih dimenzija skupo koštati, a koje imaju reputaciju potrošiti se u manje od 11.000 kilometara. U većini slučajeva vanjski se rubovi troše znatno brže od bilo kojeg drugog područja. Praćenje pritiska u gumama čini se ključnim čimbenikom smanjenja trošenja.

Foto: Audi: Veliki SUV Audi Q7 kao rabljeni više nije skup

Raniji modeli imali su problema s elektronikom, pa prilikom inspekcija za svaki slučaj pritisnite svaku tipku. Općenito se Q7 pokazuje pouzdanim, a naša preporuka je 3.0 TDI, bitno je ne nasjedati na najnižu cijenu na oglasniku, iako je svaka kupnja bez temeljite provjere i dijagnostike čista 'igra na sreću'.

Na domaćim oglasnicima, cijene starijih modela s više kilometara kreću od 9.500 eura (oko 19.000 KM)

Dobri primjerci s manje od 200.000 kilometara mogu se pronaći već od 13.500 eura (27.000 KM), dok se mlađi i bolji primjerci cijene preko 18.000 eura (36.000 KM).

Sve u svemu, ako na rabljenom tržištu tražite veliki SUV prestižne značke, i ako si možete priuštiti malo veću potrošnju i troškove servisiranja, rabljena prva generacija Q7 ima puno smisla.

Foto: Audi: Veliki SUV Audi Q7 kao rabljeni više nije skup

TEHNIČKI PODACI

2005-09 AUDI Q7 3.0 TDI Quattro Tiptronic

Motor: turbodizelski

Obujam: 2967 cm3

Cilindri: V6

Ventili: 24

Snaga: 233 KS (171 kW) / nakon face-lifta: 239 KS (176 kW)

Okreni moment: 500 Nm / nakon face-lifta: 550 Nm

Pogon: na sva četiri kotača

Mjenjač: automatski sekvencijski, 6 brzina

Najveća brzina: 210 km/h

0-100: 9.1 s / nakon face-lifta: 8.5 s

Masa: 2295 kg / nakon face-lifta: 2370 kg

Prtljažnik: 775 L

Dimenzije: 509 x 198 x 174 cm

Međuosovinski razmak: 300 cm

Prosječna potrošnja: 11 l/100 km

CO2: 282 g/km / nakon face-lifta: 260 g/km

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (3)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak