Panika među konkurentima: "Kineski Logan od 5.000 eura" kreće u svijet

J. M.

Bolji poznavaoci automobilskih zbivanja znaju da je ideja o niskobudžetnom automobilu Dacia Logan rođena u glavi Louisa Schweitzera, nekadašnjeg direktora Renaulta. On je prije 20-ak godina, tokom posjete Rusiji, bio šokiran slabom prodajom modela svoje kompanije dok su isto vrijeme vremešne Lade "išle kao halva".

Nakon što su mu domaćini ovaj fenomen objasnili niskom cijenom Ladinih vozila, Schweitzer je svojim inžinjerima dao zadatak da konstruiraju "novi, prostoran i relativno moderan automobil, koji neće koštati više od 5.000 eura, a bit će namijenjen tržištima zemalja trećeg svijeta".

Tako je nastao Dacia Logan koji je, doduše, skuplji od prvobitno najavljenih 5.000 eura, ali je također osvojio mnogo više tržišta, čak i u razvijenim zemljama.

Foto: Baojun

Priče o Loganu podsjetili su se automobilski novinari u svjetlu najave izvoza kineskog modela Baojun 310. Postoji nekoliko stvari koje povezuju Dacia Logan i Baojun 310. U oba slučaja, riječ je o niskobudžetnim automobilima, namijenjenim kupcima tanjih novčanika.

Poput Logana by Renault, tako su i u konstrukciji Baojuna 310 učestvovali inžinjeri jednog od najvećih svjetskih automobilskih koncerna – General Motorsa. Naime, brand automobila Baoujun nalazi se pod okriljem joint venture kompanije SAIC-GM-Wuling, u kojoj američki General Motors ima 43 posto učešća.

Foto: Baojun

Dok je Logan samo u "idejnoj fazi" imao cijenu od 5.000 eura, Baojun 310 toliko košta u stvarnosti! Za baznu verziju dovoljno je izdvojiti 37.800 yuana, odnosno 4.900 eura!

Za ovaj novac kupci dobivaju hatchback dužine 4032 milimetra koji je postavljen na platformu Chevrolet Saila, odnosno kod nas poznatog modela Chevrolet Aveo. Pored hatchbacka dostupna je još jedna karoserijska izvedba – 60 cm duži karavanski Baojun 310 Wagon.

Baznu verziju pokreće 1,2 litarski benzinac (82 KS), a odnedavno je dostupna i jača 1,5 litarska verzija (111 KS), te opcioni automatski mjenjač uz oba motora.

Foto: Baojun

Serijska oprema i nije tako siromašna kako bi se moglo očekivati od automobila bagatelne cijene: Standardno dolaze ABS, manuelni klima uređaj, električni podizači prednjih stakala, radio sa dva zvučnika.

Koncept Baojuna 310 dopada se kineskim kupcima jer od 2016. godine, kada je jeftini automobil predstavljen, prodaja stalno raste. Tokom 2018. se više od 150 hiljada odlučilo za Baojun 310, da bi početkom ove godine uslijedio prvi facelift.

Kao prvo izvozno tržište spominje se Rusija gdje je već zavladala blaga panika među tamošnjim dilerima jer je bestseller tržišta cjenovno uporediva Lada Granta.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak