Zapelo na realizaciji: Modeli Lade koji nisu ušli u serijsku proizvodnju
Čak i u vrijeme komunizma inžinjeri iz Togliattija bili su prilično kreativni, ali njihove ideje nisu zaživjele u praksi. Pogledajte neke zanimljivije studije Lade.
Čabaruška
Krajem '60-ih godina glavni konstruktor AvtoVAZ-a V.S. Solovljev inicirao je razvoj sovjetskog automobila. Napravljena su tri prototipa prije nego je 1972. godine ideju razradio Jurij Danilov. On je konstruirao VAZ-1101 koji je pokretao 900-kubični motor snage 50 konja. Automobil je nazvan Čeburaška, ali nije ušao u serijsku proizvodnju. Razlog? "Nismo ni planirali proizvodnju nego smo učili kako ne treba raditi", rekao je jedan od čelnika AvtoVAZ-a.
VAZ-3E1101
Dopadljivi automobil s prednjim pogonom nastao je 1976. godine na tragu uspjeha VW Golfa. Za pogon je koristio 1,1 litarski motor snage 55 KS. Dizajner Igor Galčinski, koji je kreirao ovaj model, prešao je ukrajinski ZAZ i sa sobom ideju koju će deceniju kasnije utjeloviti kroz model ZAZ Tavria.
Lada 1600 by Porsche
I prije nego su učestvovali u razvoju Lade Samare inžinjeri Porschea pomagali su kolegama u Togliattiju. Njihovih ruku djelo je luksuzno-sportska verzija Lade 1500/1600 (VAZ-2103), nastala sredinom '70-ih.
VAZ-2151
Na bazi klasične Lada Nove (Rive) početkom ovog milenija nastao je prototip VAZ-2151. Dopadljivi karavan imao je pogon na zadnje točkove, prednji ovjes McPherson, a za pogon je koristio 1,7 litarski benzinac iz terenca Niva. Od proizvodnje se odustalo zbog i dalje zadovoljavajućeg interesa kupaca za karavanskom Novom te činjenice da bi uvođenje novog modela tražilo prevelika sredstva.
Lada Oka 2
Druga generacija Lada Oke ugledala je svjetlo dana 2003. godine. U nosu se nalazio 750-kubični 2-cilindrični benzinac (33 KS). Napravljena su četiri prototipa prije nego je projekt zaustavljen.
.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.