Zanimljivi automobili iz Istočne Europe: Ko se sjeća Trabanta, Tatre i Wartburga još?

1
Radiosarajevo.ba

Automobili visokog profila, poput Trabanta i Zhigulija, bili su samo vrh automobilskog ledenog brega u istočnoj Evropi i Rusiji.

Jedna od najprepoznatljivijih ikona Istočne Njemačke, Trabant maleni automobil s karoserijom od plastike i tekstilnih vlakana te zastarjelim dvotaktnim motorom i nerazmjerno visokom potrošnjom goriva bio je predmet sprdnje na Zapadu te se nerijetko nalazio na popisu najgorih automobila.

Popularni Trabi je, međutim, u posljednjih 20-ak godina stekao kultni status i doživio svojevrsnu renesansu, piše MSN

Sestra preminule Džejle Drapić u teškom stanju zbog zuba: 'Liječila se kod istog stomatologa'

Ovo je 8 najtraženijih superautomobila na Googleu u prošloj godini

Neke firme stavljaju naglasak na dizajn kako bi osvojile prekomorska tržišta, dok su se druge jako zanimale za utrke i povremeno pobjeđivale iskusnije rivale.

Od ekonoboksa sa prigušenim italijanskim genima do eksperimentalnih kupea sa srednjim motorom, evo nekih od hitova, promašaja i običnih čudnih automobila koji su se pojavili iz istočnoevropske i ruske automobilske industrije.

1. Zastava 750 (1955)

Zastava je započela saradnju sa Fiatom kada je 1954. godine počela da proizvodi 1400. Relativno veliki i skup, 1400 je našao malo kupaca u Jugoslaviji.

Firma je brzo prešla na niže tržište tako što je dobila licencu za proizvodnju tada novog Fiata 600 za lokalno tržište.

Konačna evolucija modela koristila je četverocilindrični motor od 848 ccm sa snagom od 32 KS, što je bilo dovoljno da ga pošalje od nule do 100 km/h za 29,4 sekundi.

Foto: Autocar: Zastava 750

2. Tatra 603 (1956)

Tatra je zaslužila svoje poglavlje u istoriji automobilskog dizajna. Predstavljen 1956. godine, 603 je bio najnoviji u dugoj liniji naprednih automobila koje karakterizira karoserija koja je još uvijek aerodinamična prema standardima iz 2018. i zračno hlađeni V8 motor postavljen iza putničkog prostora.

U istočnoj Evropi, Tatra 603 je bila upravo ona vrsta automobila koju niste želeli da vidite kako stoji ispred vaše kuće u ranim jutarnjim satima, jer su velelepni salon uglavnom koristili visoki državni zvaničnici. Tatra je izvezla dio proizvodnje, pa je tako Fidel Castro navodno završio s bijelim primjerkom koji je naknadno opremljen klima-uređajem.

Foto: Autocar: Tatra 603
Foto: Autocar: Škoda 1000 MB

3. Škoda 1000 MB (1964)

Škoda je gledala na zapad dok je počela razvijati 1000 MB. Mnogi od najpopularnijih automobila u zapadnoj Evropi (kao što su Folksvagen Buba, Renault 8 i Fiat 600) imali su motor postavljen pozadi. Firma je eksperimentisala sa prototipovima sa prednjim motorom, pogonom na prednjim točkovima i prednjim motorom i zadnjim pogonom, ali je na kraju odabrala konfiguraciju sa zadnjim motorom i pogonom na zadnje točkove. Prva opcija je smatrana previše odvažnom, a druga je isključena jer je bila preblizu ostarjeloj Octaviji.

Proizvodnja je okončana 1969. Škoda je nastavila sa proizvodnjom automobila sa zadnjim motorom do 1990. godine.

Foto: Autocar: Trabant 601

4. Trabant 601 (1964)

Godine 1964. Trabant 601 zamijenio je 600 kao osnovni oblik transporta koji su čak i radnici u fabrici mogli priuštiti. U tome nije bilo ničeg revolucionarnog. Zadržao je dvotaktni dvocilindrični motor svog prethodnika i nastavio sa karoserijom od Duroplasta. Sa stanovišta dizajna, 601 je pomalo ličio na Peugeot 404 koji se skupio u mašini za pranje veša.

Njegova vrijednost i imidž su opali nakon ponovnog ujedinjenja Njemačke 1989. Istočnonjemački vozači su ih napustili na ulicama čim su imali pristup bržim i modernijim automobilima proizvedenim na zapadu.

5. Wartburg 353 (1966)

Što se tiče dizajna, Wartburg 353 je predstavljao značajan iskorak u odnosu na 312 koji je zamijenio. Nosio je kutijasti izgled čije su linije bile savršeno usklađene sa stilskim trendovima koji su preovladavali u drugoj polovini 1960-ih.

Međutim, zavirivanje ispod haube otkrilo je drugačiju priču. Zabrinuti za držanje troškova razvoja pod kontrolom, inženjeri su opremili 353 dvotaktnim trocilindričnim motorom koji izbacuje dim koji je inicijalno imao 45 KS.

Ovo je otežalo prodaju 353 u zapadnoj Evropi, iako to nije spriječilo Wartburg da izveze najmanje 20.000 primjeraka sa desnim volanom između 1968. i 1976. godine.

Limuzina je također bila popularna kao taksi u zemljama Beneluksa, a Wartburg je čak uspio prodati šačicu 353 u Zapadnoj Njemačkoj.

Wartburg je proizveo posljednje dvotaktne primjerke 1989. godine.

Foto: Autocar: Wartburg 353

Ostatak teksta i zanimljiva vozila pročitajte na linku OVDJE.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak