Pola vijeka neuništivog Wartburga 353

Radiosarajevo.ba
Ukupno je proizvedeno 1,225 miliona legendarnog istočnonjemačkog automobila.

Prije pola vijeka – 1. juna 1966. godine – sa trake fabrike VEB Automobilwerk Eisenach izašao je prvi Wartburg 353. Bio je to najpoznatiji i najdugovječniji proizvod iz Eisenacha, model koji je, sa minimalnim izmjenama, izrađivan 22 godine. Bile su dostupne tri karoserijske izvedbe: limuzina, karavan Tourist i pick-up Trans.

Za vrijeme u kojem je nastao Wartburg 353 imao je modernu karoseriju koja je ležala na snažnoj šasiji. Pokretao ga je jednolitarski trocilindrični dvotaktni motor (45 KS), koji je nastavio tradiciju dugovječnih agregata još iz vremena neposredno prije i poslije Drugog svjetskog rata, dok su u Eisenachu proizvodili BMW. 

U vrijeme kada su automobili išli na servis svakih pet hiljada kilometara, servisni interval za Wartburg bio je deset puta duži (50.000 km), što mu je već tada dalo epitet rijetko izdržljivog dvotaktnog maratonca! 

Od 1969. godine čuveni "dvotaktaš" pojačan je na 50 konja. Modernizovani Wartburg 353 W izložen je 1974. na sajmu u Leipzigu, a karakterisale su ga bolje kočnice i neznatno izmijenjena vanjska kecelja. Posljednje karoserijsko dotjerivanje donio je Wartburg 353 S iz 1984. godine koji je imao modernije "lice" i ljepšu unutrašnjost.

Wartburg 353 prodavan je i u zapadnoj Europi, skoro 20 hiljada primjeraka sa komandama na desnoj strani stiglo je u Veliku Britaniju. Međutim, stroga pravila o emisiji ispušnih gasova zatvorila su Wartburgu tržišta zapadnoevropskih zemalja, ali se El Dorado otvorio na evropskom istoku, uključujući i bivšu Jugoslaviju. 

Nevjerovatnim tovarnim mogućnostima, pogotovo u pick-up izvedbi, Wartburg je postao nezaobilazno prevozno sredstvo malih privrednika, pijačara, mijenjao je kamione na gradilištima kuća i vikendica, a sretni vlasnici se nisu previše obazirali na zadirkivanja "stručnjaka" koji su njihovog ljubimca nazivali "smrdljivcem". 

Ukupno je proizvedeno 1,225 miliona legendarnog istočnonjemačkog automobila. 

Kada su se počeli razilaziti tmurni oblaci hladnog rata, nastupilo je vrijeme stidljivog otvaranja evropskog istoka. Wartburg je 1988. sklopio dogovor sa Volkswagenom o licencnoj proizvodnji adaptirane verzije Golfovog 1,3 litarskog četverotaktnog motora, koja je smještena u novi model – Wartburg 1.3. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak