Pogledajte 'groblja' električnih automobila u Kini
Zahvaljujući subvencijama države, Kina je u roku od deset godina postala svjetski rekorder u broju električnih automobila. Imaju 60 posto trenutne svjetske flote električnih automobila i najrazvijeniju infrastrukturu za punjenje baterija.
Lani su proizveli oko 6 miliona električnih vozila i hibrida. Na električne automobile otpada skoro trećina prodaje novih automobila u Kini. Ali brzi razvoj ima i negativne posljedice, među ostalim vidljive u 'grobljima' električnih automobila koja niču na periferijama velikih gradova.
Vlasti su potaknule promjenu 2000-ih kad su počeli nuditi poticaje od 8.400 dolara (više od 15 hiljada KM) po vozilu i ograničavati vožnju automobila na benzin u nekoliko velikih gradova.
Ponovo se zatreslo tlo u Bosni i Hercegovini
Sredinom 2010-ih uveli su kreditni sistem koji je nagrađivao proizvođače električnih vozila i kažnjavao proizvodnju automobila s visokom potrošnjom goriva.
Potaknuti subvencijama, na stotine proizvođača automobila širom Kine, renomiranih igrača kao i startupa, krenulo je u proizvodnju električnih automobila.
Izbacili su ogroman broj vozila u prvoj fazi, čije su baterije mogle dobaciti samo 100 kilometara s jednim punjenjem. Neke su kompanije počele krivotvoriti evidenciju za nepostojeća električna vozila da bi izvukli državnu subvenciju.
Novi Fiat Topolino: Električni 'četverocikl' kojeg će moći voziti i maloljetnici
Na primjer, proizvodili bi praznu šasiju bez baterije, ili čak baterije koje nisu odgovarale specifikacijama. Službeni list People's Daily 2016. je objavio procjenu da je prevarantima isplaćeno 1,3 milijarde dolara (2,33 milijarde KM) subvencija.
Vlasti su 2019. počele smanjivati subvencije, mnogi to nisu uspjeli preživjeti. Od 500 kompanija do danas je preostalo 100 proizvođača električnih automobila, a jedna od posljedica su i 'groblja' odbačenih automobila, najčešće modela koji su brzo zastarili, ili vlasništvo propalih kompanija.
Autootpadi s vozilima na baterije zakrčili su polja na periferijama kineskih gradova. Tako na rubu 10-milionskog Hangzhoua, među korovom i smećem, leži na stotine i stotine napuštenih električnih automobila.
Prizor podsjeća na vrijeme nakon kraha velikih kompanija za iznajmljivanje bicikala 2018., kad su deseci miliona bicikala završili u rijekama, jarcima i na napuštenim parkinzima u Kini.
To je ilustracija rasipnosti do koje dolazi kada kapital preplavi rastuću industriju, a možda i neobičan spomenik seizmičkom napretku u električnom prijevozu posljednjih nekoliko godina, piše Jutarnji.hr.
To je i ekološki problem, jer je zbrinjavanje električnih vozila skupo. Da bi bili povoljniji za okoliš od klasičnih automobila, moralo bi ih se koristiti barem nekoliko godina, ističu ekolozi.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.