Mijenja se način kontrole izduvnih gasova: Da li je to novi problem za dizelaše?
Izmjene propisa o tehničkim uslovima koje vozila moraju da ispune da bi prošla tehnički pregled i produžila registraciju, donekle su umirila vozače jer su sve odredbe koje su mogle predstavljati problem, ili promjenjene ili odložene.
Dakle nema brige ni oko katalizatora ni oko ovalnosti kočnica kada poslije 5. jula počnu strožije kontrole na tehničkim pregledima.
Izduvni gasovi će se mjeriti i izmjereni rezultati će uticati na ocjenu tehničke ispravnosti, ali to neće biti problem jer su naši kriterijumi prilično fleksibilni, pa neće moći da prođu samo oni koji imaju neku ozbiljnu neispravnost na izduvnom sistemu.
Međutim, nešto drugo je još više plašilo vlasnike starijih vozila sa dizel-motorima, a to je da im prilikom kontrole izduvnih gasova ne „crkne“ motor.
Razlog je propisani način mjerenja koji nalaže da se čak tri puta motor turira do maksimalnog broja obrtaja i da se rezultat računa kao prosjek sva tri mjerenja.
U praksi je već bilo slučajeva da je ovakvo postupanje izazvalo ozbiljne kvarove i da je rješenje uglavnom bila generalna popravka motora i to, o trošku vlasnika.
Kontrolori su samo radili ono što predviđa propis i ne mogu biti odgovorni za to što se dogodilo, a sa druge strane je vlasnik koji je dovezao ispravan automobil na tehnički pregled gdje su mu pokvarili motor.
Srećom i ova odredba će biti promjenjena tako da više nećemo imati ovakvih slučajeva prilikom kontrole tehničke ispravnosti starijih dizelaša.
Kada budu objavljene izmjene i dopune Pravilnika o podjeli motornih vozila i tehničkim uslovima, dimnost će se mjeriti pri 3.000 obrtaja, što automatski znači da će i izmjereni rezultati biti znatno bolji, prenosi b92.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.