Kraj 75-godišnje historije: Audi zatvara tvornicu, oko 3.000 radnika će ostati bez posla
Tvornica Audi u Bruxellesu je pred zatvaranjem, pregovori između radnika i uprave s su propali. Pogođeno je 3.000 radnih mjesta, proizvodnja će završiti početkom 2025.
Naime, kako javljaju njemački mediji, spor oko socijalnog plana je eskalirao, stavovi između poslodavaca i predstavnika zaposlenika su se zaoštrili i dogovor očito više nije moguć.
Audi je bio spreman na kompromis do kraja, objašnjava direktor proizvodnje Audija Gerd Walker: "Nažalost, socijalni partneri su odbili našu posljednju, čak i poboljšanu ponudu. Zato se sada spremamo izravno pristupiti zaposlenicima s ponudom".
Rastu napetosti na sjeveru: Situacija na granici Rusije i NATO zemlje blizu pucanja
Prema informacijama kompanije, šesti i posljednji pregovori propali su u srijedu, 11. decembra. Glasnogovornica Audija razgovarala je s medijima o odbijanju socijalnih partnera: "Jako žalimo zbog ovog koraka.” Audi ostaje pri svojoj odgovornosti i, sa stajališta proizvođača, nudi vrlo poštenu ponudu".
Audi objašnjava kako to konkretno izgleda: Osim zakonske naknade za otkazni rok, podružnica VW-a nudi vlastiti, dobrovoljni bonus kompaniji, koji ovisi o radnom stažu pojedinca. "Sve u svemu, Audi je spreman isplatiti dvostruko više na otpremnine nego što je propisano zakonom", objašnjava glasnogovornica.
Audi nudi unosne otpremnine – predstavnici zaposlenika to odbijaju
Postoji i primjer kako funkcionira ta Audijeva ponuda: Zaposlenik s oko 17 godina radnog staža u Audiju prima bruto otpremninu između 125.000 eura i 190.000 eura, ovisno o poziciji. Ponudu bi, kažu u Audiju, zaokružila pomoć pri pronalasku posla. Za predstavnike belgijskih zaposlenika ta je ponuda stoga bila neadekvatna, piše Fenix.
Audi će prekinuti proizvodnju vozila u tvornici krajem marta
Tvornici u belgijskoj prijestolnici prijeti zatvaranje nakon što je propala potraga za investitorom i nisu pronađene alternative unutar Volkswagen koncerna. Pregovori o socijalnom planu također su bili popraćeni protestima i nemirima.
Sredinom novembra raspršena je i posljednja nada da će investitor nastaviti upravljati tvornicom Audi u Bruxellesu. "Potencijalni ulagač iz sektora gospodarskih vozila povukao je iskaz interesa", objasnili su iz Volkswagenove podružnice te da je "aktivna potraga za ulagačima završena".
Audi je ranije najavio da će proizvodnja automobila u Bruxellesu završiti krajem februara 2025. godine. S radničkim vijećem i sindikatima pregovaralo se o socijalnom planu za približno 3.000 zaposlenika.
Zatvaranje tvornice Audi: Kraj 75-godišnje historije
Ovo označava kraj jedne ere u Belgiji koja je započela prije 75 godina: 7. aprila 1949. prvo vozilo sišlo je s proizvodne trake u Bruxellesu. Prije nego što ju je 2007. godine preuzeo Audi AG, lokacija je pripadala matičnoj tvrtki Volkswagen od 1970. godine, a tamo je napravljeno nekoliko popularnih serija modela, kao što su VW Golf, VW Polo, Audi A1 i Audi A3.
Audi će 2024. godine biti u krizi zbog visokih troškova proizvodnje i sve manje prodaje, posebno za električne automobile poput Volkswagena, te pregovara s općim radničkim vijećem u Ingolstadtu o tome kako se mogu izbjeći operativni otkazi u Njemačkoj.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.