KONY 2012: Ništa nije moćnije od ideje

Radiosarajevo.ba
KONY 2012: Ništa nije moćnije od ideje

Ništa nije moćnije od ideje. Ovim riječima počinje 30-minutni dokumentarac naziva KONY 2012, koji je za šest dana pogledalo 100 miliona ljudi. Do sinoć (12. marta), sudeći prema Visible Measures blogu, pogledalo ga je 112 miliona, što ga čini najgledanijim video snimkom na internetu u historiji.

Internet kao sredstvo u potrazi za otmičarem djece

Film – a vjerovatno to već i znate, ako ste bili na internetu u zadnja tri dana - govori o afričkoj aveti Josephu Konyu, zlostavljaču djece iz Ugande. Kampanjci akcije Kony 2012 dali su sebi u zadatak da učine Konya poznatim, kako bi podigli svijest Zemlje o ovom zločinačkom vođi gerilske grupe Božija armija otpora (Lord's Resistance Army – LRA) koji već godinama izbjegava hapšenje.

Kony, koji Kony?

Inače, nalog za njegovim hapšenjem, zbog ratnih zločina, izdan je od strane Međunarodnog kaznenog suda (ICC), još u oktobru 2005. Nevidljiva djeca, neprofitna organizacija - tvorac gore spomenute kampanje, poručuje nam putem naratora i režisera filma, Jasona Russella, da Kony već 26 godina provodi tiraniju, stvara najperfidniju armiju od svih – dječiju, djevojčice prisiljava na seksualno ropstvo...



Russell je u filmu obznanio svijetu, koji do ove godine nije imao blagog pojma ko je Kony, horore koja ova spodoba - vjerujući u teokratiju, a skrivajući se iza parole „borba za slobodu“ - provodi.

Video je proglašen najviralnijim ikada. U ovom trenutku, samo na stranici Youtube ga je pogledalo blizu 75 miliona ljudi, a holivudska internet-klika, predvođena zvijezdama poput Oprah Winfrey, Rihanne, Will Smitha, P Diddya..., dala mu je javnu podršku. Bill Gates i Barack Obama također su aplaudirali potezu koji je „pokrenuo svijet na djelo“.

Iz Nevidljive djece su najavili nove aktivnosti tokom ove godine i, dalje, pozvali svjetsku javnost na kupovinu različitih promo-materijala, po cijeni od deset, 20 i 30 dolara, kojima svi možemo podržati lov na ovog zločinca.

Ipak, video je naišao na veliku dozu skepticizma i otpora među pojedincima. Razloga je više, no jedan je glavni: za ovom prikazom traga se intenzivno, već godinama, a i same SAD su uključene u potragu za njim. Šta je razlog nagle reklame?

J. Peter Pham
, ekspert o Africi u Atlantskom vijeću objašnjava to da se uspjeh ovih akcija zasniva na 'radu u sjeni', ne na reflektorima; smeta mu i što je režiser pojednostavio konflikt u centralnoj Africi.

'OIL SCAM 2012'


„Film šalje poruku kako je Kony izvor sveg zla u ovom dijelu svijeta, a vi ćete, slanjem 30 dolara i kupovinom 'akcijskog paketa', riješiti ovaj problem“, ljut je Pham te zaključuje s tim da, ako se Kony želi uhvatiti, on „ne bi mogao smisliti gluplju stvar“.

Također, svjetskim blogovima bruji podsjećanje na vijest iz 2009. kako je u Ugandi pronađena nafta, pa je u tom duhu i komentar, sa više puta kopiranom frazom „OIL SCAM 2012“, u samo par minuta na Youtube stranici dobio popriličan broj lajkova.

„Sve se vrti oko nafte; prevara; ne davati novac bez jasnog izvještaja gdje odlaze uplate; u međuvremenu je ubijeno 1,000 ljudi u Siriji...“, samo su neki od komentara ispod glavnog videa. Objavljene su i finansijske izjave organizacije, prema kojima je tek 37 posto od njihovog budžeta iz prošle godine, vrijednog čak 8,9 miliona američkih dolara, potrošeno na programe u Africi.

Osnivači 'Nevidljive djece' čekaju sastanak s Konyem, 2008. (Daily Mail)

Onda, novi udarac Nevidljivoj djeci. Najveće nezavisne novine u Ugandi, kako su prenijeli svjetski mediji, objavljuju fotografiju iz 2008. na kojoj se vide osnivači ove organizacije kako naoružani do zuba poziraju, čekaju zakazane mirovne pregovore sa – Konyem...

Mi, neo-kolonijalci

„Kakav dokaz neo-kolonijalističkog mentaliteta, gdje bijeli humanitarac dolazi poput dugo čekanog spasioca“, pišu novine iz Ugande i režisere opisuju egocentričnim Zapadnjacima koji se žele nametnuti Hollywoodu, s malo razumijevanja za ljude u Ugandi kojima tvrde da pomažu.

U međuvremenu, stigao je i novi video iz organizacije.



No, u ovom se uratku iz Nevidljive djece zahvaljuju svijetu na odgovoru, te je, čini se, namjera promovirati dobru volju cijelog projekta i još jednom potencirati važnost hapšenja afričkog zločinca.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije