Žena poginula na parasailingu!

Radiosarajevo.ba
Žena poginula na parasailingu!

Hiljade turista svake godine u ljetnim mjesecima okušava se u ‘parasailingu’ ili vuči padobranom koji je zakačen za gliser. Brod ubrzavanjem podiže padobran visoko nad more, a avanturisti imaju izvrstan panoramski pogled na akavtorij, otoke.

Agencije koje nude takvu vrstu zabave navode da je visina na koju se podigne padobran više desetaka metara. Tako su se i dvije Talijanke na Bolu na plaži Zlatni rat platile 200 kuna za desetominutnu vožnju padobran, ali je 22-godišnja Talijanka ispala iz sjedišta u more i smrtno stradala.

"Ne znam što se dogodilo, brat Tonći je na policiji i daje izjavu. Poštujemo sve sigurnosne propise, gliser je registriran, osiguran, oprema je ispravna, piše Slobodnadalmacija.hr.

Ovako nešto nam se nikad nije dogodilo. Prije nego što se ukrcaju gostima je jasno vidljivo i upozorenje, to je slikala i policija. Što se točno u zraku dogodilo, ne znamo, možda je bio vjetar jak, možda... Poštujemo sve propise", kaže Ivica Brešković, brat vlasnika obrta Tonća Breškovića koji organizuje ‘Parasailing’.

Kapetanija: Istraga traje

Drago Jerkin, kapetan ispostave Lučke kapetanije u Bolu pak kaže:

"Cijeli slučaj se istražuje, sada je prerano govoriti o tome što se točno dogodilo. To tek treba utvrditi. Mogu samo potvrditi da tvrtka koja se bavi vučom padobrana ima koncesijsko odobrenje, licencirani su i u smislu ostalih dozvola. Tu nismo našli nepravilnosti", rekao je kapetan Jerkin, navodeći da se ne sjeća da se sličan događaj ikad dogodio na otoku Braču.

"Nekoliko minuta nakon početka leta na neutvrđenoj visini talijanskoj državljanki F. G. otpustio se desni sigurnosni remen zbog čega se počela nekotrolirano vrtjeti u zraku, što je vjerojatno dovelo do popuštanja i lijevog sigurnosnog remena, te je pala u more i pritom smrtno stradala’, objašnjenje je Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, te se navodi da je tijelo poginule talijanske državljanke prevezeno je u ambulantu Bol, gdje je službeno potvrđena smrt unesrećene.

Koncesiju nad plažom Zlatni rat ima bolska komunalna tvrtka ‘Grabov Vrat’  koja je u podkoncesiju dala jedan dio plaže Tonću Breškoviću.

"Mi smo koncesiju dobili od Splitsko-dalmatinske županije, a s gospodinom Breškovićem imamo ugovor o podkoncesiji. Gospodin Brešković obavlja svoju djelatnost temeljem tog ugovora, a dio djelatnosti obavlja i u akvatoriju za koji mi nismo nadležni pa je onda i od općinskog vijeća dobio koncesiju za taj dio.

Ovako teških slučajeva s padobranom nismo imali, a gospodin Brešković uredno ispunjava svoje obveze. U tom segmentu nismo imali nikakvih problema s tvrtkom koja se bavi vučom padobrana. Također, koliko ja znam oprema koja se koristi je nova", kaže direktor tvrtke ‘Grabov vrat’ Tomislav Marčić, navodeći da su spasitelji na plaži vidjeli pad nesretne Talijanke.

"Spasioci su odmah krenuli u spašavanje, ali na žalost nije joj bilo pomoći. Kada se padne s tako velike visine onda je more kao beton, nema tu spasa. Inače, pri svakoj takvoj vožnji dobro vas vežu, sjedate u svojevrsni ‘oklop’, pa ne znam kako je ta djevojka ispala", zaključuje direktor.

Cijela Dalmacija je preplavljena padobranima, ‘bananama’ i drugim zabavnim sadržajima, pa je logično postaviti pitanje: tko atestira te padobrane, ‘banane’, ‘tube’, ‘skije’, ‘wakeboard’...? Postoje li propisi koji regulišu takve djelatnosti i je li bilo sličnih slučajeva?  Sve su to pitanja koja poslata ministarstvima, inspektoratu, policiji...

"Nadzor brodica i jahti na moru, pa tako i one namjenjene za gospodarske svrhe ili kako navodite za 'zabavne' svrhe provode, u okviru svojih ovlasti, vrše Lučka kapetanija i Pomorska policija.

Tijekom tih nadzora kontrolira se provođenje propisa iz Pomorskog zakonika kao i akata donešenih na temelju njega vezanih uz sigurnost plovidbe. U konkretnim slučajevima kontrolira se sposobnost broda za plovidbu (plovidbena dozvola i oprema brodice) kao i osposobljenost osobe koja upravlja brodicom.

Službenici pomorske policije ovlašteni su kontrolirati, između ostalog, da li se na brodici nalaze isprave, zapisi i knjige propisane Pomorskim zakonom, da li brodice plove na propisanoj udaljenosti od obale, da li je brodica podvrgnuta osnovnom pregledu, da li brodica ima policu osiguranja itd...", rečeno je u Policijskoj upravi Splitsko Dalmatinskoj, navodeći da se u slučaju nepravilnosti podnose opći ili obvezni prekršajni nalozi.

Ko kontroliše parasailing?

"Također se kontrolira posjedovanje koncesijskog odobrenja za obavljanje navedene djelatnosti (npr. vučenje banane, skijaša, iznajmljivanje skutera, brodica i sl...) koju su osobe dužne ishoditi prije početka obavljanja djelatnosti, čija je primarna inspekcijska nadležnost djelatnika Ministarstva pomorstva,prometa i infrastrukture - Lučke kapetanije, za koje u slučaju utvrđenih nepravilnosti policija podnosi Obavijest o počinjenom prekršaju.

U suradnji s Državnim inspektoratom povremeno se obavljaju i nadzori obavljanje navedene djelatnosti u onom dijelu za čiji je nadzor nadležan isključivo Državni inspektorat", navode u Policiji.

U državnom ispektoratu su samo poslali šturi odgovor: “Inspekcijski nadzor nad okolnostima i čimbenicima koji su uzrokovali ovaj tragičan događaj je u tijeku i po okončanju istog ćete biti obaviješteni”.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije