Evropska komisija o zaštiti potrošača na internetu

Radiosarajevo.ba
Evropska komisija o zaštiti potrošača na internetu

Čak 48.5 posto evropskih domaćinstava ima pristup internetu, ali aktuelna istraživanja Eurobarometra pokazuju da nedostatak povjerenja još uvijek drži potrošače dalje od novčanih transakcija putem interneta.

Od tog broja samo 12 posto evropskih potrošača osjeća se sigurnim obavljati transakcije internetom, 39 posto se dvoji o pitanju sigurnosti, dok 42 posto uopšte koristi online bankarstvo. Čak 65 posto evropskih internet korisnika ne zna gdje mogu dobiti informacije i savjete o prekograničnoj kupovini u EU.

Trećina potrošača će razmisliti o kupovini putem interneta u drugim zemljama zbog jeftinije cijene ili bolje ponude, ali će samo 7 posto njih to i uraditi.

„Dajući potrošačima jasne informacije o njihovim pravima podići će se nivo povjerenja i pomoći će se oslobađanju punog ekonomskog potencijala evropskog jedinstvenog tržišta, u prihodima vrijednog 106 milijardi eura“, izjavila je Viviane Reding, evropska komesarka za informatičko društvo i medije.

„U Evropskoj uniji potrošačka prava u internet svijetu ne bi trebala ovisiti o tome gdje je firma ili web stranica bazirana. Nacionalne granice ne bi trebale komplicirati život evropskih potrošača kada rade online kupovinu. Uprkos napravljenom progresu trebamo osigurati da postoji jedinstveno tržište kako za potrošače tako i za poslovanje na webu“, kazala je Reding.

Meglena Kuneva, komesarka za zaštitu potrošače, izjavila je da „ukoliko želimo da potrošači kupuju uokolo i crpe potencijale digitalnog komuniciranja, onda im trebamo omogućiti povjerenje u to da su njihova prava zagarantirana. To znači postavljanje i osnaživanje jasnih potrošačkih prava koja ispunjavaju visoke standarde koji su već u opticaju. Internet ima sve da ponudi potrošačima, ali trebamo graditi povjerenje tako da ljudi mogu kupovati uokolo bez opterećenja.“

Novi vodič „eYouGuide” pojašnjava konkretna prava evropskih potrošača pri korištenju weba ili online kupovini, a sve zahvaljujući dvadesetpetogodišnjim propisima Unije o zaštiti potrošača, koji imaju pravo na: jasne informacije o cijenama i uvjetima prije nego nešto naruče, odluku hoće li se i kako će se njihovi lični podaci koristiti, dostavu robe u roku od 30 dana od dana naručivanja, tzv. „period hlađenja” od 7 dana nakon naručivanja tokom kojih imaju pravo promijeniti mišljenje u pogledu kupovine, minimum dvije godine garancije na naručeni proizvod, zaštitu protiv trgovaca koji varaju, nefer ugovornih uvjeta i nefer komercijalne prakse.

Potrošači mogu biti sigurni da se sva ova prava primjenjuju u okviru bilo koje stranice koja završava domenom „.eu”, koje moraju biti registrirane od osobe ili firme iz jedne od 27 zemalja članica EU, a subjekt su evropskih zakona.

CePPEI.ba/radiosarajevo.ba

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije