UNICEF BiH: 85% posto škola u BiH nema alternativu u slučaju nedostatka energenata na koji se griju

1
Radiosarajevo.ba
UNICEF BiH: 85% posto škola u BiH nema alternativu u slučaju nedostatka energenata na koji se griju
FOTO: Pixabay / Učionica / Ilustracija

Ususret zimi, UNICEF BiH je tokom septembra 2022. proveo anketu na uzorku od 582 osnovne i srednje škole u Federaciji BiH, Repurblici Srpskoj i Brčko Distriktu, s ciljem utvrđivanja opremljenosti škola za grijnu sezonu 2022-2023. 

Odgovori, dobiveni direktno od škola, pokazuju da 22,6 posto škola kao energent koriste pelet, 21,3 posto ugalj, 16,8 posto lož ulje, dok je samo 18,3 posto škola povezano na gradske toplane.

26,3 posto škola ne posjeduje dovoljnu količinu energenata za tekuću sezonu, a u slučaju nedostatka primarnog energenta, skoro 85 posto škola, nema alternativni energent.

U autobusu u Njemačkoj u kojem su poginule četiri osobe bio i Bosanac

U autobusu u Njemačkoj u kojem su poginule četiri osobe bio i Bosanac

Pravo na obrazovanje za djecu u pokretu:  Povratak nade u ostvarenje snova

Pravo na obrazovanje za djecu u pokretu: Povratak nade u ostvarenje snova

Ovogodišnje cijene energenata značajno premašuju planirani budžet, primjerice, cijena peleta je 130 posto veća nego prethodne sezone, te su neke od škola bile primorane smanjiti druge budžetske stavke, kako bi obezbijedile sredstva za grijanje.

"Idealno je vrijeme da apelujemo na sve nivoe vlasti u Bosni i Hercegovini, da pitanje grijanja škola tretiraju kao prioritet, budući da od toga direktno zavisi nastavni proces, čije bi ponovno prekidanje imalo nesagledive posljedice. Ovakva situacija ilustruje i hitnu potrebu prelaska na alternativne energente, investiranje u energetsku efikasnost školskih zgrada, kako bismo izbjegli klimatsku i zdravstvenu katastrofu, izazvanu zagađenjem zraka,što je direktan uzrok smrti više od 600,000 djece u svijetu, svake godine.", rekla je dr Rownak Khan, Predstvanica UNICEF-a u Bosni i Hercegovini. 

 Kao posljedica obrazovne krize, izazvane pandemijom COVID-19, skoro dvije trećine desetogodišnjaka u svijetu nije u stanju da pročita i razumije jednostavne tekstove. Svaki novi prekid procesa školovanja će situaciju pogoršati i odvesti nas u generacijsku katastrofu. Proces reforme obrazovanja, ne može funkcionisati bez reforme obrazovne infrastrukture i hitnih investicija u održivost. Budućnost svih nas zavisi od toga.

Cijela anketa dostupna na OVOM linku.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije