Projekat TABLA: Predstavljeni rezultati i istaknuta potreba za kvalitetnijim obrazovanjem

0
Radiosarajevo.ba
Projekat TABLA: Predstavljeni rezultati i istaknuta potreba za kvalitetnijim obrazovanjem
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba / Predstavljeni rezultati projekta TABLA

Nakon skoro tri godine zajedničkih aktivnosti i nastojanja da se obrazovanje približi potrebama učenika 21. stoljeća, u Sarajevu je 29. juna 2022. godine, održana završna manifestacija u okviru Projekta općeg obrazovanja TABLA kojeg provodi organizacija Save The Children uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

Ovaj događaj je okupio više od 200 učesnika, partnera projekta, predstavnika obrazovnih vlasti i ustanova, eksperata iz oblasti obrazovanja, TABLA trenera i mentora, ️učenika srednjih škola, studenata i drugih aktera pomenutog projekta, a tom prilikom predstavljeni su dosadašnji rezultati i istaknuta potreba za poticanje reformskih procesa u BiH u cilju kvalitetnog obrazovanja.

Cilj projekta TABLA bio je poboljšati akademske rezultate bh. učenika u STEAM disciplinama prihvatanjem nove nastavne paradigme koja učenike stavlja u središte procesa učenja, pružajući im podršku u sticanju kritičnih vještina i znanja potrebnih za konkurentnost na tržištu rada 21. stoljeća. U ovom procesu ključnu ulogu imaju dobro educirani, kvalitetni nastavnici, a doprinos izgradnji njihovih kapaciteta, kroz modifikovanje studijskih programa u inicijalnom obrazovanju nastavnika na univerzitetima, te putem obuka za nastavnike i njihovo kontinuirano profesionalno usavršavanje u radu, pružio je i projekt TABLA.

Doktorica Larisa Čorda: Zašto su emocije jako važne za plodnost

Doktorica Larisa Čorda: Zašto su emocije jako važne za plodnost

Predstavljeni rezultati projekta TABLA
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Predstavljeni rezultati projekta TABLA

„Projekat opšteg obrazovanja TABLA u BiH je uspio ono što nijedan projekat do sada nije - podigao je svijest kod nastavnika o važnosti unapređenja njihovih kompetencija u oblasti STEAM disciplina, 'natjerao' ih da shvate koliko je značajan nastavni kadar za opstanak i unapređenje cjelokupnog društva i države, te podstakao da preuzmu aktivnu ulogu u procesu sticanja novih znanja koja su neophodna za 21. vijek.

Projekat je, takođe, precizno definisao nedostatke sadašnjeg sistema obrazovanja nastavnika te uspostavio
principe i ciljeve kojima BiH treba težiti u budućnosti. Nastavnici su, najzad, bili slobodni iznijeti svoje stavove i mišljenja, kritikovati i predlagati, te na kraju neposredno uticati na promjenu politika i propisa u oblasti obrazovanja nastavnika.

Ne manje važno, projekat je povezao sve subjekte u obrazovanju - univerzitete, škole i donosioce odluka, odnosno resorna ministarstva u jednom zajedničkom cilju, a to je što bolje, kvalitetnije i dostupnije obrazovanje za djecu i mlade u BiH“, kazala je doc. dr Jelena Starčević, pomoćnica ministra za naučnotehnološki razvoj, visoko obrazovanje i informaciono društvo Republike Srpske, Resor za visoko obrazovanje.

TABLA projekt je u Hercegovačko-neretvanskom kantonu, Republici Srpskoj i Kantonu Sarajevo, provodila organizacija Save the Children uz pomoć partnera, Zavoda za školstvo Republike Slovenije, Mreže za izgradnju mira i Fondacije Obrazovanje u akciji, te uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID).

"USAID podržava profesionalni razvoj nastavnika, poboljšavajući standarde za njihovu inicijalnu obuku kao i profesionalno usavršavanje u radu te unapređenje okruženja za učenje kako bi se osiguralo da učenici ovladaju ključnim kompetencijama neophodnim za 2 učešće u ekonomiji zasnovanoj na znanju i postanu pokretači ekonomskog razvoja u budućnosti.

Preduvjet da se BiH brže razvija i sustigne ekonomski razvoj zemalja širom svijeta je da obezbijedi obrazovanje koje zadovoljava potrebe tržišta rada. Ključ za tu transformaciju je u STEAM konceptu - nauke, tehnologije, inženjerstva, umjetnosti i matematike.

Predstavljeni rezultati projekta TABLA
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Predstavljeni rezultati projekta TABLA

On spaja znanja iz ovih oblasti u jednu, poučava učenike da kritički razmišljaju i pomaže im da razumiju svijet koji ih okružuje", istakao je Peter Cronin, direktor Ureda za demokratizaciju USAID-a.

Tokom implementacije projekta TABLA, u saradnji s nadležnim ustanovama, postiglo se mnogo planiranih ciljeva vezanih za unapređenje inicijalnog obrazovanja nastavnika.

Radilo se na unapređenju kompetencija nastavnika u obrazovnom procesu u 104 škole u navedenim područjima, a sve u cilju da se poboljšanjem njihovih kompetencija uvedu novi načini podučavanja koji će rezultirati boljim ishodima učenja. U tom smislu, 104 škole su dobile najsavremeniju STEAM opremu i laboratorije, a nastavnici koji su prošli obuku nastavljaju proces prenošenja znanja na svoje kolege.

Jill Jarvi, direktorica Projekta općeg obrazovanja (TABLA) u organizaciji Save the Children, istakla je da su upravo edukatori najvažniji resursi razvijeni u okviru TABLA projekta:

"Želim se zahvaliti svima njima za učešće u projektu TABLA u protekle tri godine, jer je naš uspjeh zapravo njihov uspjeh i bez njihovog značajnog doprinosa ne bismo mogli ostvariti svoje ciljeve. Svoje su znanje podijelili s drugima, primijenili nove vještine i implementirali nove aktivnosti, podržali kolege i razmijenili informacije jedni s drugima, a pritom povećali vlastite kapacitete i obnovili entuzijazam za učenje kod svojih učenika i kolega".

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije