Pacijenti gube strpljenje dok traje obnova Doma zdravlja Otoka

Radiosarajevo.ba
Pacijenti gube strpljenje dok traje obnova Doma zdravlja Otoka

Da li zdravstveni sistem u našoj zemlji služi građanima ili samom sebi – pitanje je koje se mnogima nameće nakon što posjete javne zdravstvene ustanove. 

Najnoviji primjer apsurda desio se u Sarajevu, najmnogoljudnijem gradu u Bosni i Hercegovini. Na nivou Kantona Sarajevo prostire se mreža domova zdravlja i područnih ambulanti koje djeluju u sklopu Javne ustanove Dom zdravlja KS-a. Kako su prošle godine počeli radovi na rekonstrukciji i dogradnji Doma zdravlja u sarajevskom naselju Otoka, pacijenti koji bi se trebali liječiti u ovoj instituciji upućuju se na preglede u Domove zdravlja Saraj-Polje i Vrazova.

Zašto je toliko teško omogućiti predaju knjižica dan ranije ili zakazivanje termina pregleda telefonom. Vrlo često problemi u zdravstvu nisu pitanje nedostatka resursa, već nedostatka dobre volje. 

Međutim, uslijed povećanog broja pacijenata i neadekvatne organizacije posla, medicinsko osoblje ne stiže opslužiti sve kojima je pregled potreban. 

Tome je svjedočila i čitateljica portala Radiosarajevo.ba koja je putem otvorenog pisma podijelila svoje loše iskustvo iz Doma zdravlja Saraj-Polje.

„Kao što je poznato, ORL na Otoci trenutno nije u funkciji - zbog renoviranja objekta, te su nas uputili na Saraj-Polje. Budući da sam se informirala da rade drugu smjenu (od 15 do 20 sati), a ja sam došla u 17 sati, pitala sam kako je to moguće kad je prošlo tek dva sata od početka smjene. Na to moje pitanje, dobila sam sljedeći odgovor: 'Znate, već u 15 sati bio je veliki broj knjižica i doktorica nije u mogućnosti primiti više pacijenata. Prioritet su nam pacijenti koji inače pripadaju našem Domu zdravlja. Vaš doktor (iz Doma zdravlja Otoka) je na godišnjem odmoru do 1. maja.' Iako šokirana tom izjavom, odlučila sam doći drugi dan... Pri dolasku, sestra je kazala: 'Mi vas zaista ne možemo primiti, doktorica ima veliki broj pacijenata i više ne prima knjižice. Ukoliko vam nije hitno, možete sačekati svog doktora koji se vraća sa godišnjeg odmora iza 1. maja, pa će tada biti manje gužve.'"  

U svom pismu čitateljica kaže da je već tri puta dolazila na pregled na odjelu Otorinolaringologije, ali da nijednom nije bila primljena u ordinaciju. Naime, u prvoj smjeni niko nije radio, dok se u drugoj smjeni, zbog navale pacijenata, knjižice ne primaju nakon 16:00 sati. Svi pacijenti koji na pregled dođu nakon tog termina, budu vraćeni. Nakon što je sestru na prijemnom šalteru pitala zašto se to dešava, dobila je odgovor da to pitanje treba postaviti rukovodstvu ustanove. 

Pitanje zašto je to tako postavili smo glasnogovorniku JU Dom zdravlja KS-a Armanu Šarkiću.

Glasnogovornik Šarkić ističe da je pravilo JU Dom Zdravlja Sarajevo da pacijenti uvijek moraju biti na prvom mjestu. Također, prema informacijama koje ima s terena, tvrdi da obje smjene na odjeljenju Otorinolaringologije funkcioniraju. 

Međutim, kada je naša ekipa posjetila Dom zdravlja Saraj-Polje, uvjerili smo se da prva smjena ipak ne radi. Pred vratima ordinacije našli smo se u 13:15 minuta, a ona su bila zaključana.  


U čekaonici smo zatekli dva pacijenta, koji su tu boravili već neko vrijeme. 

Pacijenti su u razgovoru s našom ekipom iskazali svoje nezadovoljstvo, s obzirom na to da je ljekar koji je trebao raditi u prvoj smjeni – na godišnjem odmoru. Osoblje Doma zdravlja potvrdilo nam je da je trenutno u funkciji samo druga smjena zbog godišnjeg odmora jednog od ljekara.

Činjenica da doktori koriste bolovanja ili godišnje odmore ne bi trebala ugrožavati redovno odvijanje pregleda. 

Zašto se onda u drugoj smjeni knjižice primaju samo do 16 sati i šta trebaju raditi oni građani koji u to vrijeme rade i ne mogu izlaziti s radnog mjesta prije kasnih popodnevnih sati? 

Problem se treba riješiti unapređenjem procesa prijema pacijenata, pa tako, recimo, omogućiti predaju knjižica dan ranije ili zakazivanje termina pregleda telefonom. Vrlo često, problemi u zdravstvu nisu pitanje nedostatka resursa, već nedostatka dobre volje. 


Tekst je nastao u suradnji s projektom Otkucaji.net.  Fondacija Dokukino je na Otkucaji.net sakupila na stotine svjedočanstava o kvalitetu našeg zdravstvenog sustava. Na taj način, uz podršku Fonda otvoreno društvo Bosna i Hercegovina i u partnerstvu s Radiosarajevo.ba, grade zdrav sistem za zdravu zajednicu.

Koliko vi čekate na pregled? Podijelite svoju priču na Otkucaji.net ili pišite redakciji portala Radiosarajevo.ba.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije