Kako do održive i sveobuhvatne društvene inkluzije u BiH?
Inkluzivno obrazovanje omogućava svoj djeci da uče i rastu zajedno, za dobrobit svih. Cilj je pružiti svi učenicima i učenicama najprikladnije okruženje za učenje i mogućnost da ostvare svoj potencijal.
Učesnici projekta INKLUZIJA ZA SVE "Inkluzija ili iluzija: kako do održive i sveobuhvatne društvene inkluzije u BiH ?" održali su danas u Sarajevu završnu konferenciju.
Svrha projekta Inclusive4All-Inkluzivno obrazovanje za svu djecu u Bosni i Hercegovini, finansiranog od strane Italijanske agencije za razvojnu saradnju (AICS), je omogućiti razvoj potencijala i ostvarivanje prava na obrazovanje i socijalnu uključenost za djecu s poteškoćama u razvoju ne samo na području Tuzlanskog kantona, već i u cijeloj Bosni i Hercegovini.
Ko je Mirza Hadžibegić: Menadžer sa velikim iskustvom na čelu Željeznica FBiH
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Nj.E. Marco di Ruzza, ambasdor Republike Italije u Bosni i Hercegovini
"Jako sam zadovoljan što mogu biti na inauguraciji ove konferencije. Želim zahvaliti organizaciji Save the Children i italijanskoj kooperaciji zbog prilike koju su pružili da se upriliči ovaj sastanak, zbog toga što su nastavili razvijati ovaj projekat koji je od izuzetne obrazovne i društvene važnosti.
Kao što znate, Italija poklanja veliku pažnju ovom aspektu, naročito obrazovnom aspektu i inkluzivnoj nastavi. Ponosan sam što Italija učestvuje u ovom projektu, nadam se da ćemo još mnogo učiniti", rekao je Marco di Ruzza, ambasador Republike Italije u Bosni i Hercegovini.
Tokom četverogodišnje implementacije programa otvorena su dva centra za razvoj inkluzivnih praksi u Banovićima i Gradačcu.
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Mirza Sitarević, koordinator CRIP Gradačac
"Samo osnivanje centra, bilo je velika nepoznanica. Međutim, radom, zalaganjem i javnim zagovaranjem, uspjeli smo pokazati šta centri u stvarnosti pružaju, a to je jedan dobar multidisciplinarni pristup djeci sa poteškoćama u razvoju koja su u redovnom odgojnom obrazovanju“, kazao je Mirza Sitarević, koordinator CRIP Gradačac.
"Veoma smo zadovoljni uspostavom dva centra za intenzivne prakse kroz koje 300 djece sa poteškoćama u razvoju dobija adekvatnu terapijsku podršku. Međutim, dio s kojim smo malo manje zadovoljni jeste odnos obrazovnih vlasti u Tuzlanskom kantonu, obzirom da je u ove četiri godine bilo nekoliko smjena vlada u ovom kantonu. Određene dogovore koje smo imali na početku projekta, nažalost, vlade koje su naknadno formirane nisu sa istom predanošću nastavile", istakla je Andrea Žeravčić, direktorica Save the Children za Sjeverozapadni Balkan.
Jedan od tri glavna rezultata ovog projekta jeste da stanovništvo i organizacije civilnog društva Tuzlanskog kantona razumiju i podrže bio-psiho-socijalni model obrazovne i socijalne inkluzije djece s poteškoćama u razvoju.
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Andrea Žeravčić, direktorica Save the Children za Sjeverozapadni Balkan
"Određeni vid diskriminacije i stigme još uvijek postoji, sa različitim aktivnostima koje smo provodili, zadatak timova je bio upravo na promociji inkluzije. Najveće prepreke inkluzije su u glavama ljudi, proces nije jedonostavan i kratkotrajan. Ljudi moraju shvatiti zašto je važna inkluzija i zašto je važno pravo svakog djeteta", podvukla je Žeravčić.
Cilj konferencije bio je i formirati preporuke za dalje unapređenje razvoja inkluzivnog obrazovanja i društvene inkluzije u cjelini, ne samo u Tuzlanskom kantonu, već u cijeloj Bosni i Hercegovini.
"Lakše je postizati rezultate na područjima gdje ne postoje specijalne institucije. Naš stav je da se specijalne institucije ne trebaju zatvoriti, nego se trebaju transformati da budu podrška inkluziji, a ne da nastave s praksama segregiranog obrazovanja. Smatramo da postoje modeli koji se mogu replicirati, koji su ekonomski prihvatljivi, ali isto tako treba raditi sa profesionalcima iz Zavoda za specijalno obrazovanje.
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Završna konferencija projekta "Inkluzija za sve"
Specijalne institucije trebaju shvatiti da prethodni modeli na kojima se zasniva njihova podrška(uglavnom medicinski) su sigurno prevaziđeni i ne pomažu inkluziji koja se bazira na bio-psiho-socijalnom modelu", zaljučila je Žeravčić.
Uključivanje djece s poteškoćama i/ili invaliditetom u obrazovne i društvene procese je temeljno ljudsko pravo.
Prema važećoj Konvenciji o pravima osoba sa invaliditetom, kao i zakonskoj regulativi u BiH, svako dijete ima pravo na redovno školovanje. U Bosni i Hercegovini živi i raste oko 70 hiljada djece s poteškoćama i/ili invaliditetom.
Foto: A.K./Radiosarajevo.ba: Završna konferencija projekta "Inkluzija za sve"
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.