Helge Meyer čovjek koji je za volanom Chevy Camara u ratu pomagao djeci u BiH
Armije u svijetu uvijek nastoje upotrijebiti najsavremeniju mašireniju kako bi uspješno obavili zadatke u najsurovijim uslovima i bitkama.
Rat u Bosni i Hercegovini nije bio ništa manje surov i u tom trenutku jedan automobil Chevrolet Camaro, treće generacije, javio se na dužnost.
Bivši specijalac Armije Kraljevine Danske Helge Meyer učestvovao je u ratu u BiH i na njegov zahtjev Američka Armija posebno mu je preradila automobil i njega ugradila vrhunsku vojnu opremu kako bi automobil bio spreman za prijevoz nephodnih zaliha hrane i drugih potrepština civilnom stanovništvu.
Helge Meyer prisjetio se u razgovoru za Radiosarajevo.ba tih vremena i akcija koje je izveo sa svojim sada već legendarnim automobilom. Njegovo najupečatljivije sjećanje iz tog perioda je kada je došao u obdanište u sarajevskom naselju Dobrinja.
Foto: Privatni album: Helge Meyer
Suze i Batmobile
"Sva djeca su došla do mene i neki od njih su me grlili, vidio sam u njihovim očima da su sretni. Morao sam okrenuti glavu na stranu, jer sam malo plakao. Ne plaćem često, ali znate kako je kada su u pitanju djeca i stari ljudi", kazao je Meyer.
Legenda koja se i danas prepričava je da su djeca njegovog crnog Camara zvali Batmobil.
"Poznavao sam puteve u Sarajevu, neki ljudi su htjeli da me zaustave ali nisam nikada stao. U autu sam znao imati lijekova vrijednosti i preko 100 hiljada njemačkih maraka i to je bila moja odgovornost, zato nisam stajao.
Foto: Privatni album: Sarajevo
Generalno nije mi bio problem da vozim po Sarajevu, policija me puštala bez problema, imao sam specijalnu vojnu dozvolu. Nisam znao da su ga zvali Batmobile", rekao je Meyer.
Legendarno vozilo je još uvijek čitavo, ističe on i dodaje da mu je samo promijen motor.
Tajne operacije
On je u našoj zemlji radio kao predstavnik Američke vojske i avijacije, oni su mu dostavljali hranu i lijekove.
Radio je na tajnim operacijama o kojima tek sada može pričati, tako se prisjetio akcija u kojoj Srbijanske snage nisu dozvoljavale da dođe pomoć do ljudi u Bosni.
"Niko nije želio da preuzme odgovornost, za dostavu. Tako je iz vojne baze u Njemačkoj avionom dostavljana pomoć. Moj posao je bio, neoficijelno naravno, da ako Srbi obore avion, prije njih nađem pilote. Ja sam bio podrška sa zemlje.
Da je avion imao problem, javili bi mi radio vezom svoju poziciju i ja bi ih morao pronaći što prije. Ako bi Srbi uhvatili pilota, morao sam da pronađem tačnu lokaciju, tako da bi ih specijalne jedinice Navy Seals mogle pronaći. Na svu sreću ni jedan avion nije oboren, tako da se moj zadatak sveo na čekanje, a sada kada je prošlo puno vremena o tome mogu i govoriti", kazao je Meyer.
Prisjeća se situacija da su i ljudi iz Sarajeva pazili na njega.
Gods Rambo
Foto: Privatni album: Kuran koji je nosio sam sobom
Foto: Privatni album: Biblija koju je nosio sa sobom
Zvali su ga "Gods Rambo" jer je njegovo oružje tokom rata na Balkanu bio nož, sjekira tomahawk, Biblija i Kuran.
Foto: Privatni album: Pomoć građana Sarajeva
"Tokom cijelog rata u Bosni vozio sam sam. Kada sam došao u jednu garažu u Sarajevu, bila je toliko uska da nisam mogao otvoriti vrata, izašao sam kroz prozor i preko krova. Ne bih smio napuštati vozilo, ali neki mladi ljudi su došli kao zaštitari i cijelu noć ostali pored vozila, da se ne bi nešto desilo", rekao je Meyer.
Za sebe kaže da nije heroj, već samo čovjek koji je bio u mogućnosti da pomogne svim ljudima.
"Ponosan sam na to što sam uradio. Ja sam samo čovjek koji je služio u specijalnim jedinicama i svoje znanje je koristio za pomoć ljudima. Još uvijek sam u vojsci, a imam 73 godine. Postoje stvari koje još uvijek ne mogu otkriti", zaključio je on u razgovoru za Radiosarajevo.ba.
Kratki film o vozilu koje je ušlo u legendu
Specijalna boja, ploče od kevlara, detektori topline
Camaro je dobio neophodnu visoko-tehnološku nadogradnju, koja je uključivala oštricu za čišćenje mina, motor je pojačan za dodatnih 200 konjskih snaga, panele od kevlara, prozori su zagrađeni čeličnim oplatama, Camaro je dobio i gume koje se ne mogu probušiti, detektore topline i opremu za noćno ratovanje. Boja na ovom vozilu apsorbovala je infracveru svjetlost, pa kroz aparat za noćno gledanje nije bio uočljiv. Kada bi aktivirao nitro ima je 440 konjskih snaga, a u 13 sekundi mogao je postići brzinu od 200 km/h.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.