FOTO: 'Vodeni Ćiro' plovi nekadašnjom uskotračnom prugom u Rudom

Radiosarajevo.ba
FOTO: 'Vodeni Ćiro' plovi nekadašnjom uskotračnom prugom u Rudom

Brod "Vodeni Ćiro", preteča popularnog voza "Ćire" koji je saobraćao na nekadašnjoj uskotračnoj pruzi Sarajevo - Beograd, plovi u najljepšoj prirodnoj oazi Evrope, u 50 kilometarskoj vodenoj maršuti između Rudog, Višegrada i Goražda.

Izgrađen je u Fabrici mašina u Kopačima u Goraždu. Dugačak 14,5 metara, a širok 4,60, može primiti oko 40 ljudi zajedno sa posadom. Također, raspolaže kabinom za kapetana, salonom za smještaj putnika, mini barom ali i palubom. "Vodeni Ćiro" je trebao da nadomjesti pedesetak kilometara nekadašnje uskotračne pruge na relaciji Priboj-Sarajevo, koja je najvećim dijelom potopljena nakon izgradnje Hidroelektrane „Višegrad”.

Posebno od aprila, kada dolaze ljepši i sunčaniji dani ne postoji osoba koja se kretala na tom području, a koja nije vidjela plavo-bijeli brod kako ponosno plovi kanjonom Drinsko-Limskog jezera i na relaciji Setihovo-Strgačina-Brodar-Međeđa-Ustiprača.

- Kapetan Miličević plovio morima širom svijeta -

Oglašava se sirena i brod na kojem se nalazi i ekipa Anadolu Agency (AA) plovi prelijepim krajolikom istočne Bosne. Za kormilom je kapetan broda Mile Miličević iz Rudog, stari, iskusni moreplovac koji je dugo godina radio kao kapetan u Splitu i plovio morima širom svijeta. Nakon što je u Splitu proveo više od tri decenije vratio se u Rudo, svoj rodni kraj da bi upravljao “Vodenim ćirom”.

U razgovoru za AA dok upravlja svojim "mjezimcem" pojašnjava da je plovidba Limom za turiste poseban događaj, prije svega zbog brojnih kanjona i klisura koje okružuju plovni put.

Kapetan je 1977. godine završio pomorsku školu u Splitu. Tamo je živio više od tri decenije. Sticajem okolnosti se vratio u Rudo, s obzirom da mu je i porijeklo sa ovog kraja.

"Tu sam se vratio i dobio ponudu da budem kapetan na 'Vodenom Ćiri'. Vjerujte da ne mogu zamisliti dan da nisam na vodi. Tako da mi ovaj posao pričinjava zadovoljstvo, a ujedno od ovog korist ima i naša lokalna zajednica", ispričao je kapetan.

- Turisti iz svih krajeva bivše Jugoslavije i Novog Zelanda -

Njegov otac je radio na starom Ćiri, vozu, koji je saobraćao istom dionicom početkom prošlog vijeka. “Ćiro” je do kraja sedamdesetih godina, uskotračnom prugom povezivao jugoistočnu Bosnu sa ostatkom zemlje i predstavljao je važnu kariku u privrednom razvoju tog kraja. Prateći trasu nekadašnje željeznice, rijekama Drinom i Limom danas plovi brod “Vodeni Ćiro”.

"Sad će deset godina kako je naš ljepotan 'Vodeni Ćiro' u funkciji. Izgrađen je u Goraždu u jednoj tvornici. Ja sam prvi stao na njega i dovezao ga do Rudog. Sa njim radimo turističke izlete. Dolaze nam turisti iz svih krajeva bivše Jugoslavije, čak i iz okolnih zemalja. Imali smo i par grupa iz Amerike, čak sa Novog Zelanda", ispričao je kapetan Miličević za AA.

Turisti su inače oduševljeni kako brodom tako i okolinom. Prirodom kroz koju plovi "Vodeni Ćiro".

"Imamo 42 kilometra plovnog puta. Idemo od Setikova u Rudom pa do Višegradske brane i Ustiprače. Možda je najbolji dio jedan kanjon od Strugačine pa do Brodara. To su stijene koje su pod 90 stepeni usječene u naše jezero", naglasio je Miličević.

Kaže da je turizam na ovom području pokrenut sa "Vodenim Ćirom".

"Ranije im nismo imali šta ni ponuditi", poručio je kapetan broda.

Vodeni Ćiro“ zamišljen je kao dio integralnog projekta razvoja turizma Gornje-drinske regije, koja uključuje Višegrad, Goražde, Rudo i Rogaticu.

Krsto Mitrović iz Javne ustanove za turizam i sport Rudo pojašnjava da je brod "Vodeni Ćiro" rezultat realizacije jednog od projekata koji je finansiran iz fondova Evropske unije (EU). Izgradnja je koštala oko pola miliona maraka.

"Brod 'Vodeni Ćiro' je proizvod sa kojim je opština Rudo ušla u turističku ponudu BiH, ali i susjednih zemalja. Sa sigurnošću mogu reći da je ovaj brod nadaleko poznat, dakle, kako na našem domaćem tržištu tako i inostranstvu", ispričao je Mitrović za AA.

Kako kaže, “Ćiro” je ustvari bio voz koji je od početka prošlog vijeka, pa do kraja sedamdesetih godina, uskotračnom prugom povezivao jugoistočnu Bosnu sa ostatkom zemlje. Predstavljao je važnu kariku u privrednom razvoju tog kraja ali je bio i glavno prevozno sredstvo.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije