! / Stručnjaci o unapređenju obrazovanja nakon poraznih rezultata PISA istraživanja

21. 02. 2020. u 10:42:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 5

Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO) BiH i UNICEF u BiH su, uz podršku Ambasade kraljevine Norveške, organizirali dvodnevnu radionicu u Sarajevu, posvećenu rezultatima istraživanja PISA i mjerama za unapređenje i poboljšanje obrazovanja u našoj zemlji.

Kako je saopćeno, svijest o važnosti promjena dijele mnogi sudionici kompleksnog obrazovnog sistema u Bosni i Hercegovini, od nastavnog osoblja i obrazovnih profesionalaca, do učenika, roditelja i široke javnosti.

Mjere za unapređenje trebale bi se temeljiti na objektivnim i mjerljivim pokazateljima, kakve nam daju velika međunarodna istraživanja u obrazovanju.

Ova radionica, koja je bila namijenjena stručnoj javnosti, privukla je veliki broj zainteresiranih iz svih dijelova Bosne i Hercegovine.

„Cilj nam je potaknuti diskusiju o temama ključnim za unapređenje kvalitete obrazovanja u zemlji na osnovu PISA 2018 rezultata. Živimo u vrijeme kada približno 617 miliona djece i adolescenata u svijetu ne postiže minimalni nivo čitalačke i matematičke pismenosti, iako dvije trećine od ovog broja pohađa školu. Ova kriza učenja je veliki globalni izazov spremnosti mladih ljudi za život, rad i građanski aktivizam. Činjenica je da kvalitetno školovanje ima krucijalnu ulogu u razvoju društva”, naglasila je Sanja Kabil, voditeljica programa obrazovanja pri UNICEF-u. 

Radionicu su vodili obrazovni eksperti iz Norveške, Anne-Berit Kavli i Julius K. Bjornsson, te analitičarka PISA rezultata iz APOSO BiH, Žaneta Džumhur.

U fokusu su bile teme koje obuhvaćaju razumijevanje i tumačenje rezultata PISA istraživanja u pogledu učeničkih postignuća i šireg konteksta u odvijanju procesa učenja, te vezu između ovog istraživanja i međunarodnih trendova u razvoju kurikuluma.

Gosti iz Norveške podijelili su svoja iskustva o reformama obrazovanja u nordijskim zemljama.

„Potrebno je razmotriti i kakvo je bazično obrazovanja nastavnika, kao i njihovo kontinuirano profesionalno usavršavanje, te kakva je podrška nastavnicima kako bi svoj posao obavljali na najbolji mogući način. Nastavnici su najvažniji za poboljšanje učeničkih postignuća, bez njih se malo što može postići. Takođe, važno se fokusirati na pitanja ravnopravnosti i jednakosti u pristupu obrazovanju. Podaci pokazuju da su učenici u BiH relativno visoko motivirani za savladavanje zadataka i tu su rezultati viši nego u nordijskim zemljama. To bi trebalo biti polazište za proces poboljšanja“, istaknuo je Julius K. Bjornsson.

Žive diskusije tokom radionice i aktivna razmjena iskustava među sudionicima pokazale su da koraci za unapređenje kvalitete obrazovanja mogu krenuti od svakog pojedinca u školskom sistemu.

„Neovisno od iskustava nastavnika, njihove kompetencije je potrebno kontinuirano nadopunjavati, s obzirom na okruženje koje se neprekidno mijenja. Pojedinačni koraci, sistemska unapređenja, dijalog, te kontinuirano širenje i djeljenje svih pozitivnih praksi i resursa, sigurno će polučiti rezultate“, istaknula je Žaneta Džumhur.

KOMENTARI (1)