Sanja Džeba, kostimografkinja: Kostim je likovna vizualizacija onoga što nastaje pri stvaranju lika

Radiosarajevo.ba
Sanja Džeba, kostimografkinja: Kostim je likovna vizualizacija onoga što nastaje pri stvaranju lika
/ Predstava Sjećanje kamena, FOTO: Velija Hasanbegović

S ciljem promoviranja svih pozorišnih zanimanja, Scena MESS je u prošlom mjesecu bila u znaku kostimografije. Predstavljeno je šest predstava, a Scena MESS već nastavlja s novim ostvarenjima i premijerama - otvoren je i 20. Modul memorije, 4. aprila, u Sarajevskom ratnom teatru izložbom fotografija Temporary Permanence belgijskog fotoreportera Davida Verberckta. Izložba će u SARTR-u biti postavljena do 9. maja, a cjelokupni program multimedijalnog projekta Internacionalnog teatarskog festivala MESS, Modula memorije, trajat će do 12. maja i publici predstaviti četiri predstave, jedan dokumentarni film te još jednu izložbu fotografija. 

U povodu mjeseca kostimografije, donosimo još jedan intervju s kostimografkinjom predstave Sjećanje kamena, ali i mnogih drugih, Sanjom Džebom.

Adisa Vatreš, kostimografkinja: Najsretnija sam kad glumac prihvati i oživi kostim

Kostimografkinja Vanja Ciraj: Kostim je rezultat procesa koji se prolazi s redateljem i glumcima

Šta je za vas pozorišni kostim?

Sanja: Za mene je pozorišni kostim likovna vizualizacija onoga što nastaje iz rediteljske, glumačke i kostimografske kreacije pri stvaranju lika unutar jednog umjetničkog koncepta i u zadanom teatarskom prostoru.

Koju vrstu kostima najviše volite da radite i da li imate određenu epohu koja vam je omiljena?

Sanja: Ne bih znala reći koju vrstu kostima volim najviše raditi, ali znam da uživam raditi kostim za umjetnički koncept koji me inspirira i unutar kojeg ima prostora za istraživanje i kreaciju. Što se epohe tiče, to su sigurno tridesete. To je zlatno doba nevjerovatno zanimljivih šešira!


Na koji način nastaje pozorišni kostim i koji su vaši najdraži momenti u procesu?

Sanja: Kreacija kostima se dešava u tri faze, počinje čitanjem dramskog teksta ili umjetničkog koncepta, nastavlja se kroz indikacije reditelja i razvija uz glumačku kreaciju kroz probe. Ta posljednja faza je moj najdraži moment jer se tada sve otvara. Tada nastaje slika kostima svakog od likova i mogu se raditi skice.

Možete li navesti neku predstavu u kojoj vam je kostim izuzetan?

Sanja: To je predstava koju sam gledala 1986. i koja je tada za mene predstavljala vizualnu slobodu i kreativnost. To je imalo dosta utjecaja na moje razmišljanje o kostimografiji. Bilo je naravno još predstava koje su me vizaualno očarale, ali ovu nikada nisam zaboravila. 

Dio predstave Le Defile pogledajte na ovome linku.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije