Hrvatski PR ekspert o Miji Martini: Pokazala je stručno nerazumijevanje okoliša u kojem djeluje
Ispad službenice u Vladi Federacije Bosne i hercegovine, koja je na svom privatnom Facebook zidu objavila profašistički pozdrav, aktualizira pitanje "privatnosti i javnosti" osoba koje obavljaju javne funkcije finansirane iz javnih budžeta.
Mija Martina Barbarić zaposlenica je Ministarstva okoliša i turizma FBiH kao stručna savjetnica za odnose s javnošću. Barbarićeva se, dakle, bavi PR strukom, djelatnošću koja bi trebala počivati na izvrsnom poznavanju suštine djelovanja medija, kako konvencionalnih (televizija, radio, print), tako i novih (internet, društvene mreže).
O specifičnostima slučaja razgovaramo s jednim od najcjenjenijih stručnjaka za PR u Hrvatskoj - Danijelom Koletićem, direktorom agencije Apriori komunikacije.
"Iskoristila je da svoj patriotizam i svoja privatna razmišljanja stavi na Facebook, a radi u državnoj službi. Radi se o tome da, s profesionalnog kuta gledišta, osobe koje se bave odnosima s javnošću, nažalost, predstavljaju tvrtku kojom se bave 24 sata.
Takve osobe imaju svoj privatni život, ali svaka njihova izjava se povezuje sa institucijom za koju rade. Jednostavno, ona nije smjela, iz etičkih razloga funkcije koju obavlja, staviti to na Faceobok", kaže Koletić u razgovoru za Radiosarajevo.ba
"Čak i da radi u tvornici čarapa kao PR, i u tom slučaju bi se morao očitovati vlasnik tvornice. Na ovu funkciju došla je po jednom sustavu. Znači - narod je izabrao određenu političku stranku koja je nju potom angažirala, a ona zastupa interese naroda i mora biti neutralna."
Naše sljedeće pitanje odnosilo se na sve veći broj glasnogovornika u različitim institucijama, na različitim nivoima vlasti. Upitno je da li su ti, većinom mladi ljudi, imali priliku učiti o etičkim pravilima ponašanja struke kada su u pitanju novi mediji, konkretno - Facebook i Twitter?
"Slažem se s vama – nedavno sam na portalu Ja trgovac objavio članak o kriznom komuniciranju koji govori upravo o tome. Najveći izazov komunikacije i naše struke su digitalni mediji i društvene mreže. To je najveći strah svake kompanije, svakog predsjednika uprave, jer vi danas ne možete kontrolirati društvene mreže. Što je sredina manja, to su one više vidljive. U Bosni i Hercegovini društvena zajednica je manja, kao i u Hrvatskoj, tako da je sve veoma vidljivo.
Zato su društvene mreže najveći izazov, ne samo radi osobnih stavova, već i radi stavova brendova. U ovom trenutku vi ne znate da li netko je na Facebook stavio 'Pio sam to i to osvježavajuće piće i preko noći mi je naraslo dvadeset prišteva'. Danas, isto kao što imate industrijsku špijunažu, imate timove ljudi koji neetično i nemoralno djeluju u konkurentskim firmama kako bi uništile drugi brend", kaže naš sugovornik.
Pitali smo PR stručnjaka šta bi on savjetovao 'poslodavcu' Mije Martine Barbarić, Ministarstvu okoliša i turizma. Šta raditi u ovakvim slučajevima?
"Ja bih se, kao Ministar, ispričao, a kolegicu bih stavio u proceduru u skladu sa propisima (jer to nije privatna tvrtka). Vaša ministrica je uradila dobar prvi korak, postupila je u skladu sa tenzijama javnog mnijenja. I Vi i ja znamo da je Bosna i Hercegovina popriilično specifična. Nažalost, kolegica Barbarić je pokazala svoje stručno nerazumijevanje društvenog okoliša u kojem djeluje", kaže Danijel Koletić za portal Radiosarajevo.ba.
Vezano:
Vijeće za štampu: Mija Martina Barbarić zloupotrijebila je slobodu govora
Monitor mržnje: Incidenti motivisani predrasudama pod lupom OSCE-a
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.