Dušan Vranić: Kad se uši i prsti dogovore, muzika preseli na CD

Radiosarajevo.ba
Dušan Vranić: Kad se uši i prsti dogovore, muzika preseli na CD
/ Dušan Vranić: Kad se uši i prsti dogovore, muzika preseli na CD

Repertoar Scene MESS Internacionalnog teatarskog festivala MESS, ljubiteljima i ljubiteljicama teatra je pružila predivnu priliku da gledaju predstavu Koncert ptica prema tekstu Dževada Karahasana, u koprodukciji Kamernog teatra 55 i Internacionalnog teatarskog festivala MESS. 

Hamdija Salihbegović i Nedžad Merdžanović: Šta zapravo znači stvarati muziku za pozorišne predstave?

Damir Imamović: Bilo nam je važno uvesti ljude u magični, kultni svijet Karima Zaimovića

Predstava u režiji Aleša Kurta govori o vrlo aktualnoj temi potrage za vječnom mladošću s jedne strane, i o ljudskoj potrebi da na bilo koji način i po svaku cijenu sačuvamo ono što volimo.

Februarski repertoar Scene MESS u znaku je autorske muzike, a nju je u predstavi Koncert ptica kreirao Dušan Vranić.

Kompozitor Dušan Vranić pojašnjava šta je to muzika za pozorište, te put koji muzika prođe od njenog stvaranja do publike

"Muzika za pozorište, za mene, nema neku definiciju. Ona je kao bilo koji učesnik u predstavi. Može da bude bilo šta, bilo koju ulogu da igra. To ovisi prvenstveno o tome kako autori to učestvovanje gledaju (slušaju) . Upotreba muzike u predstavi je stvarno raznolika.

Put koji muzika pređe od mene do publike je jednostavan. Krene niodakle, prođe mi kroz prste, dođe mi do ušiju, pa na kompjuter pa opet do ušiju preko prsta nazad u kompjuter. Tu se neko vrijeme odmara. Kada se uši i prsti na rukama sve fino dogovore, ili ne, muzika se uglavnom preseli na CD. Preko CD-a ide do publike. Nekad prođe i kroz tuđe prste, ruke ili noge, ali svakako dođe do ušiju publike jer inače, nema smisla", pojašnjava Vranić. 

Istakavši da je kreiranje muzike za predstavu složen proces kojem treba vremena i u kojem učestvuju sva čula, Dušan Vranić je dodao:

“Nakon što pročitam tekst i razgovaram s rediteljem, potom upoznam sve ostale autore u predstavi, glumce, scenografa, kostimografa. Najviše u svemu mi pomažu probe jer upravu tu pokušavam osjetiti atmosferu i pristup, što je veoma bitno, jer muzika može da podstakne reditelja i glumce da drugačije sagledaju i urade neku scenu.

Tretman zvuka i komponovanje danas, mogu biti veoma bliske stvari. Naravno, postoji klasična podjela između komponovane muzike i tretmana zvuka tipa, zvuk mašine za veš provučen kroz veliku jeku i recimo, tema na klaviru. Ono sto želim reći je da su to u savremenoj muzici, barem onoj i onakvoj kakvoj ja težim i stvaram, dvije grane iz istog korijena. Prepliću se neprestano.

Mislim da sve zavisi o ulozi muzike u predstavi", zaključuje Vranić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije