Mirza Sadović: Propast Facebooka nije mit

Radiosarajevo.ba
Mirza Sadović: Propast Facebooka nije mit

Piše: Mirza Sadović, Radiosarajevo.ba

Satirična vijest Weekly World Newsa o zatvaranju Facebooka je izazvala malu paniku među korisnicima ovog servisa, koji nisu previše upoznati sa njegovom snagom. Događaj je, međutim, inspirisao i razmišljanje o tome šta bi se moralo desiti da moćni Facebook uistinu zatvori kapije.

Vrijedi spomenuti da je cijela šala oko zatvaranja online servisa nastala radi nedavnog bloka investicija pokrenutih od strane Goldman Sachs investicione grupe. Goldman Sachs je prošle sedmice inicirao poziv za investicije među svojim klijentima kojima je omogućio da sa minimalno 2 miliona dolara osiguraju dio u novoj raspodjeli vlasništva online giganta. Opčinjeni analizama da Facebook trenutno vrijedan čak 50 milijardi američkih dolara, klijenti su navodno osigurali više od tri milijarde dolara, koje su ograničene naknadno na dvije milijarde potencijalnih ulaganja.

Cijeli cirkus oko ovih ulaganja je najvjerovatnije i pokrenut od strane samog finansijskog vrha Facebooka, koji ne želi da mali dioničari prodaju svoje udjele preko sekundarnih berzi. Takve radnje bi mogle satjerati Facebook u legislativni kut gdje bi morali objaviti javno svoje finansijske izvještaje. Svaka sumnja o realnoj finansijskoj moći društvene mreže bi tada nestala, i analitičari bi imali na raspolaganju prave podatke.

Autor i analitičar Douglas Rushkoff je ipak bacio drugi pogled na cijelu situaciju, i usporedio ove investicije sa propašću spajanja AOL-a i Time Warnera, te Murdochove kupovine ranije popularne društvene usluge MySpace. Rushkoff smatra da je Facebook trenutno na vrhuncu svoje popularnosti, te da sada samo slijedi put ka propasti i novom online servisu koji će preuzeti "društvenu štafetu".

Neovisno o finansijskoj situaciji najpopularnije društvene mreže treba postaviti i pitanje koliko je zapravo ona i popularna. Iako je pola milijarde korisnika impresivan broj, najmanji procenat dolazi iz Kine i Japana. Po istraživanjima, čak 89 % Japanaca ne želi koristiti pravo ime u konverzacijama na internetu, te im upravo otvorenost Facebooka predstavlja najveći problem. Prošlogodišnje informacije su ukazale na to da Japan ima više korisnika Twittera nego korisnika Facebooka. Situacija je mnogo gora u Kini, gdje je Facebook djelimično i blokiran kao usluga. Zuckerberg je posjetio Peking u decembru prošle godine i razgovarao sa Robinom Liem, osnivačem najuspješnijeg pretraživača u Kini nazvanim Baidu. Ostaje za vidjeti da li će Facebook uspjeti uzeti dio kolača od preko 500 miliona korisnika interneta u Kini.

Priča sigurno neće imati (ne)sretan kraj u skorije vrijeme, no vrijedi naglasiti da se javna percepcija korporacija i njihove snage često znatno razlikuje od realne situacije u knjigama. Deseta godišnjica pada Enrona u kojoj su dioničari i preko 20.000 uposlenika izgubili 11 milijardi američkih dolara je svakako dobra prilika da budemo oprezni oko informacija koje dobijamo i izvora iz kojih te informacije dolaze.

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije