Vještačka inteligencija zna kako se pravi muzički hit?
Dva studenta Univerziteta u San Franciscu odlučila su otkriti razlog zbog kojeg neke pjesme postaju hitovi, a neke druge ne, i pored toga što su naizgled dosta slične, piše Popular Mechanics.
Prikupili su podatke sa streaming servisa Spotify i potom ih "ubacili" u četiri različita modela mašinskog učenja, kako bi predvidjeli da li će neka pjesma postati hit ili ne, i to isključivo na osnovu audio zapisa.
Željeli su saznati da li postoje neki elementi koji su zajednički za sve ili bar većinu uspješnih pjesama. Fokusirali su se na elemente kao što su tempo, tonalitet, da li pjesma zvuči pozitivno ili negativno, da uz nju može da se igra, koliko je glasna i slično...
U obradi podataka, između ostalog, koristili su logističku regresiju, arhitekturu Random Forest i neuralne mreže.
Rezultate do kojih su četiri primjenjena modela došla, testirali su pomoću arhivskih podataka sa Bilbordove top liste Hot 100. Obrada podataka je trajala nekoliko nedjelja.
Jedan od modela (Support Vector Machine) mogao je da pogodi hitove sa preciznošću od 99,53 posto.
Ostali modeli bili su manje uspješni, ali i pored toga prilično precizni (iznad 85 posto).
U svojim budućim istraživanjima, studenti će nastojati da u analizu uvrste i druge faktore, kao što su prisutnosti na društvenim medijima, nivo iskustva muzičara, kao i utjecaj diskografske kuće.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.