Zbogom, VW Buba: Prestala proizvodnja najpoznatijeg automobila u historiji
Srijeda, 10. juli 2019. godine, ostat će upamćen kao dan kada je prestala proizvodnja najpoznatijeg automobila u historiji – VW Bube.
Naime, s proizvodnih pogona u meksičkoj Puebli izašao je posljednji primjerak modela VW Beetle A5, nasljednika originalne Bube (1938-2003) i New Beetlea (1998-2011).
Tako će najpoznatiji svjetski automobili definitivno otići u historiju, makar mnogi misle da se to desilo još 2003. godine, kada je u Meksiku prestala proizvodnja originalne Bube.
Posljednja originalna Buba iz 2003. godine (Foto: VW)
Suvišno je podsjećati na priču o nastanku "bube", kako je austrijski inžinjer Ferdinad Porsche 1934. godine dobio narudžbu od Adolfa Hitlera, zapravo nacističke organizacije Kraft durch Freude-KdF, da konstruira jeftini automobil namijenjen motorizaciji njemačke nacije.
Prije 80 godina: Hitler položio kamen-temeljac za tvornicu Volkswagen
Četiri godine kasnije prva vozila su se pojavila kao demonstracijski automobili na izložbama i prezentacijama, da bi nakon završetka Drugog svjetskog rata završena fabrika Volkswagen u Wolfsburgu koja je namjenski napravljena za proizvodnju Bube u Nemačkoj.
Buba iz 1938. godine (Foto: VW)
Buba je vrlo brzo postala najprodavaniji svjetski automobil i to će, s više od 21,5 miliona vozila, ostati do danas, ako (za razliku od Toyote Corolle i VW Golfa) u račun uzmemo samo jednu generaciju modela.
Originalni dizajn – zaobljena silueta "bubamare" sa skoro vertikalnim vjetrobranskim staklom i zračno hlađeni motor u zadnjem dijelu – to će punih 65 godina biti prepoznatljivi simboli Bube.
Buba na montažnoj traci u Vogošći (Auto Plus)
Početkom 70-ih godina prošlog stoljeća VW Buba je izlazila i s proizvodnih traka fabrike TAS, čime se Sarajevo upisalo među 20-ak gradova širom svijeta koji su imali čast da izrađuju legendarni automobil.
VW Buba odlazi u historiju: Kako je legendarni automobil stigao u Sarajevo
Na tragu uspjeha "retro-modela" krajem prošlog milenija, i Volkswagen je zaigrao na kartu emocija i 1998. godine predstavio New Beetle.
Automobil postavljen na modificiranu platformu VW Golfa zadržao je sileutu slavnog prethodnika, ali je tehnički bio potpuno drugačiji – s prednjim pogonom i motorom. Zanimljivo da je New Beetle nastao dok je koncernom VW rukovodio Ferdinand Piech, unuk tvorca Bube Ferdinanda Porschea.
New Beetle (Foto: VW)
Očekivano, prodajni rezultati New Beetlea bili su daleko slabiji od Bube, no automobil se zadržao u proizvodnji zavidnih 13 godina tokom kojih je osvježen na polovini životnog vijeka (2005).
Posljednji čin priče počeo je 15. jula 2011. godine kada je u fabrici u Puebli, u prisustvu meksičkog predsjednika Felipe Calderóna počela proizvodnja Beetlea A5, automobila koji bi se mogao opisati kao "treća i posljednja generacija Bube".
Beetle (Foto: VW)
Beetle, postavljen na platformu PQ35 koju je preuzeo od Golfa "šestice" imao je solidne vozne karakteristike, dizajnerski je bio više na tragu originalne Bube nego New Beetle, ali je prodaju, naročito u Europi, "kočila" visoka cijena.
Još u martu prošle godine obustavljena je prodaja u Njemačkoj, ali su narudžbe američkih i meksičkih kupaca održavale Beetle u životu.
Sada je i tome došao kraj, Beetle, time i Buba odlazi u historiju, ali ne treba isključiti da će u budućnosti Volkswagen još jednom pokušati oživjeti najslavniji svjetski automobil.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.