Zbog čega sarajevski taksisti ne vraćaju kusur?

Radiosarajevo.ba
Zbog čega sarajevski taksisti ne vraćaju kusur?

Ukoliko često koristite taksi usluge u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, vjerovatno ste već imali priliku da se nađete u određenim situacijama u kojima niste bili sigurni kako odreagirati. Malo je onih koji se nisu susreli s neupaljenim taksimetrom, proizvoljnim vozačevim određivanjem cijene vožnje, ili nevraćenim kusurom. Koje od svih tih stvari jesu ili nisu dopuštene, te šta učiniti u takvim i sličnim situacijama, pitali smo predsjednika Udruženja Sarajevo Taxi Envera Suljagića.

Jedna od najčešćih situacija je ona u kojoj vam taksista samovoljno uzme bakšiš, bez obzira na to da li ste mu ga vi planirali dati ili ne. Tako, na primjer, vožnja koja je koštala 5.60 KM, postane vožnja od 6 KM jer vozač nema kusur ili vam ga ne želi vratiti.

"Svaki taksi vozač u Kantonu Sarajevo, a i u Federaciji, je dužan naplatiti onoliko koliko mu taksimetar pokazuje. Ako se radi o iznosu 5.60 KM, može naplatiti samo 5.50, a ne više. To znači da taksista mora imati kusur da ga vrati sve do onog iznosa na taksimetru. U slučaju da nema da vrati kusur, stranka nije dužna platiti vožnju. Taksista je dužan osigurati i kusur, a ne smije naplatiti ni više nego što to taksimetar pokazuje", kaže Enver Suljagić za Radiosarajevo.ba.

Šta ako se to ipak ne desi...

„Vi, kao putnik, imate pravo da insistirate da vam se vrati kusur, a ako se to ne desi, možete pozvati policiju ili inspekciju, a druga je opcija da zapišete registarski broj tablica vozila i prijavite to inspekciji, a zatim će vozač taksija dobiti novčanu kaznu jer je uradio nešto što je suprotno zakonu i cjenovniku.

Pitanje koje se često postavlja je i ono u vezi s izdavanjem računa. Predsjednika Udruženja Sarajevo Taxi pitali smo da li su vozači obavezni uvijek izdavati račun.

„Ukoliko se radi o privrednim subjektima koji koriste taksi usluge, dužnost je izdati fiskalni račun. Ako se radi o fizičkim licima i samostalnim obrtnicima koji nisu u PDV-u, račun se može dobiti samo na zahtjev stranke. Račun tada treba biti uredno popunjen s vremenom i mjestom polaska i završetka i iznosom koji je pokazan na taksimetru, a račun treba biti ovjeren potpisom i pečatom."

Šta ukoliko imate prtljag?

„Ako postoji dodatni prtljag, stranka treba prije korištenja taksi usluge dogovoriti cijenu tog prtljaga. Znači, ukoliko je riječ o kabastom prtljagu cijena se sporazumno dogovara prije vožnje, a lični prtljag koji može biti jedna torba ili jedan ruksak se ne naplaćuje uopće“, dodaje Suljagić za Radiosarajevo.ba.

Da li se taksimetar uvijek mora upaliti?

Taksimetar se mora upaliti. Ukoliko taksimetar nije upaljen, stranka nije dužna platiti vožnju. Ukoliko dođe do neugodnosti, stranka ponovo može pozvati policiju ili inspekciju. Taksimetar može da se ne upali ukoliko su se stranke dogovorile i ako je riječ o dužoj relaciji. Tada se prije vožnje napiše račun, koji ne smije prelaziti iznos koji bi i taksimetar kucao.

Suljagić na kraju dodaje da su u Udruženju Sarajevo Taxi direktno uključeni u sve navedene probleme, međutim, nedostaje adekvatan rad onih koji bi trebalo da se brinu o problemima s kojima se taksisti susreću.

„Kada bi organi, koji bi trebali raditi na suzbijanju nelegalnog rada, obavljali svoj posao, kao i policija i inspekcija, ne bi nam se dešavale te stvari“, zaključuje Suljagić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak