Rad na reformiranju nastave historije u BiH
Odbor za reformiranje nastave historije u Bosni i Hercegovini danas je završio petodnevnu studijsku posjetu obrazovnim institucijama i organizacijama u Finskoj koju je podržala Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini.
Ova posjeta prethodi radu Odbora na izradi novih nastavnih standarda u osnovnim školama širom BiH. Partnerstva koja su uspostavljena u Finskoj doprinijeti će međunarodnoj profesionalnoj saradnji u procesu reformiranja obrazovanja u zemlji.
"Jedan od ključnih faktora uspješnog modela obrazovanja u Finskoj je činjenica da se u obrazovanju nastavnog kadra naglasak stavlja na usmjeravanje učenika na učenje, umjesto na puko prenošenje znanja. Profesija nastavnika jedna je od najpoželjnijih profesija među mladima u Finskoj i na njih se više gleda kao na prosvjetitelje, nego kao na nastavnike", rekao je profesor Kari Pitkanen, direktor obrazovanja na Univerzitetu Jyväskylä u Finskoj.
Članovi Odbora, predstavnici obrazovnih institucija na državnom, entitetskom, kantonalnom i nivou distrikta, stručnjaci za pedagogiju i historiju, autori udžbenika, recenzenti, nastavnici i univerzitetski profesori, susreli su se sa predstavnicima finskih obrazovnih institucija i posjetili škole i univerzitete za obuku nastavnika. Razgovarali su o daljnjim reformama u nastavi historije u BiH, kako bi koristili neposredno iskustvo koje su stekli tokom ove posjete pri izradi standarda u nastavi historije u BiH.
"Misija je podržala predstavnike obrazovnih institucija u BiH kako bi saznali zašto je finski obrazovni model jedan od najuspješnijih na svijetu, te primjenili neke od dobrih strana u izradi standarda u nastavi historije u BiH", rekla je Aleksandra Krstović, programska savjetnica za obrazovanje u Misiji OSCE-a u BiH.
Posjetu su podržali: Finska, kao zemlja domaćin, vlade Austrije, Francuske, Švicarske, i Mađarske, kao i Fond za otvoreno društvo BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.