Rolan Zag: Što čini dobar scenarij

Radiosarajevo.ba
Rolan Zag: Što čini dobar scenarij

Roland Zag je ekspert za scenarij i glavni predavač međunarodne Scenarističke radionice koja je u organizaciji producentske kuće Deblokada organizirana u Stolcu, od 18. do 21. aprila 2011. 

Scenaristička radionica je bazirana na novoj metodologiji, nepoznatoj u bh. obrazovnom sistemu i profesionalnom pristupu. Gospodin Ronald Zag je radio zajednosa sa scenaristima i rediteljima iz BiH i svijeta, među kojima su bili Andrea Štaka (Švajcarska), Clarissa Thieme, Christine Maier (Njemačka), Jasmila Žbanić, Alen Drljević i Elma Tataragić (Bosna i Hercegovina)...

Od ovog se Nijemca imalo šta naučiti, ali je i on stekao bitna iskustva tokom svog boravka u BiH. O ovome govori u intervjuu koji je za radiosarajevo realizirala press služba Deblokade.  

Da li može film biti dobar ako scenarij nije dobar?
U principu odbijam da razgovaram o filmovima kao o dobrim ili lošim. Međutim, scenarij definiše o čemu se radi u filmu. Ne postoji dobar ili loš film, već samo film koji dopire do publike do koje je namjeravao doći. Scenarij je u osnovi odgovoran za vrstu prijema koju film dobije. Dobar ili loš, to ovisi o vrijednostima gledatelja i onoga šta oni očekuju. Ima dobrog i lošeg onoliko koliko je i ljudi, ali također i koliko je vrsta vrijednosti.  

Šta je konkretno Vaš posao kao stručnjaka za scenarij?
Ja sam prvi gledatelj filma, tako da sam u poziciji da autoru dam povratnu informaciju o namjerama scenarija, odnosno da li je uspješno prenio svoje namjere. Ne želim da mjenjam namjeru scenariste, već da mu pomognem da priđe bliže svojoj orginalnoj viziji. U većini slučajeva scenariju pomogne ako se autor uputi na vlastito iskustvo, na vlastiti identitet.

Ja nisam tipični stručnjak za scenarij, jer imam svoju teoriju. Ono što me najviše zanima je sukob između različitih poimanja „pravednosti“ i vrijednosti. Mislim da je sukob te vrste vrlo prisutan u ovoj zemlji, a nadam se da mogu doprinijeti mogućim načinima da se razumiju i cijene različiti koncepti pravde.

Kakav Vam je dosadašnji utisak o ovih pet projekta na kojim se radi u sklopu radionice? Da li postoji zajednička nit u svim scenarijima?
Odabir autora i projekat je bio odličan. Svih pet scenarija imaju veze sa bosanskim, odnosno balkanskim temama. Samo se jedan scenarij direktno bavi ratom, odnosno post-ratnom situacijom, ali mislim da se šokovi rata mogu osjetiti u svim projektima, iako se to tretira na pet različitih načina. Tako da imamo pun raspon od ozbiljne drame, umjetničkog filma do komedije. Bilo bi divno ako mogu pomoći autorima da svoju viziju iznesu što preciznije.

Kako se osjećate u Stocu?
Mogu reći puno toga, ali prvenstveno osjećam se odlično. Nemoguće je odvojiti Stolac od ukupnog iskustva u Bosni i Hercegovini. Duboko sam dirnut kompleksnom situacijom u ovoj državi, duboko potresen tragedijom koja se još uvijek može osjetiti u društvu, ali i sa hrabrošću i humanosti ljudi koji su me pozvali i koje sam upoznao ovdje.

Dolazim iz zemlje sa vrlo traumatičnom istorijom, tako da je meni ovo vrsta vremeplova, jer je trauma njemačkog društva daleko. U Bosni i Hercegovini se susrećem sa tamnom i destruktivnom stranom ljudi.

Što  se tiče radionice, impresioniran sam atmosferom, kreativnom harmonijom i istinskom inspiracijom koja se odvija.

Vezano:

Roland Zag: Predavanje „Ljudski faktor“

Stolac: Scenaristička radionica sa evropskim majstorima

 



 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak