Nihad Kreševljaković: 'Previše je onih omađijanih materijalizmom'
Nakon dugih priprema, na sceni Sarajevskog ratnog teatra SARTR započeo je rad na predstavi Životinjska farma koju prvi put u tom teatru režira Dino Mustafić. Riječ je o velikom projektu s kojim će ova teatarska kuća praktično otvoriti ovu godinu, imajući u vidu da je premijera te predstave planirana za kraj januara, istaknuo je u razgovoru za Fenu direktor SARTR-a Nihad Kreševljaković, govoreći o planovima te kuće za ovu godinu, ali i rezimirajući rad u prethodnoj.
Tako je u planu da ove godine za SARTR bude angažovan i reditelj Boris Liješević, potom da bude nastavljen program Teatarski opservatorij, kao i obilježi 20. godišnjica genocida u Srebrenici.
Održati dignitet pozorišne umjetnosti
"Generalno, naši planovi uvijek zavise od puno drugih faktora tako da je u ovakvim uslovima teško najaviti sve što će se zapravo događati. Jedno znamo, a to je da želimo ostati vjerni jednoj rečenici koja piše u obrazloženju o osnivanju Sarajevskog ratnog teatra 1992. godine, a ona glasi da smo osnovani zbog posebnog značaja za odbranu grada Sarajeva. Vjerujemo da je ta borba danas, podjednako važna kao i prije dvadeset i nešto godina", kazao je on.
Komentarišući program u prošloj godini u okviru postojeće finansijske konstrukcije, Kreševljaković naglašava da ono što SARTR radi još od 2012. daleko premašuje okvire finansijskih mogućnosti tog teatra. Podvlači da su SARTR-ove aktivnosti bazirane na drugačijem konceptu prilagođenom realnoj finansijskoj situaciji.
Pod tim podrazumijeva da se maksimalno koriste vlastiti kapaciteti od tehničkih do umjetničkih, a ostvaruje se i saradnja i koprodukcijski projekti s drugim teatarskim kućama i djelatnicima.
"Jednostavno nastojimo održati dignitet ne samo našeg teatra, već teatarske umjetnosti i naše kulturne realnosti uopće. Želimo pokazati da je veliki dio posla baziran na posvećenosti, radu i kreativnosti, a u čemu kao Sarajevski ratni teatar imamo vrlo važno iskustvo s obzirom na okolnosti u kojima smo i nastali", ističe on.
Kreševljaković smatra da je svima jasno kako živimo u teškim vremenima, ali da je vrlo pogrešno svu težinu pripisivati nedostatku novca jer je to možda i najmanji problem u ovoj priči. Moglo bi se reći, dodao je on, da je to samo posljedica jednog mnogo ozbiljnijeg i suštinskog problema, a to je da u ovom društvu, posebno na odgovornim pozicijama, ima sve više i više onih ljudi koji zbilja nisu svjesni šta znače kultura i umjetnost za državu, odnosno za čovjeka.
"Previše je danas onih koji su omađijani materijalizmom i koji taj materijalizam ne doživljavaju kao bazu za duhovnu nadogradnju, već kao svrhu samu po sebi. Stoga, najvećim uspjehom smatramo to da nam loša politika nije ubila optimizam, nadu i vjeru, te da smo i od kolega i od publike prepoznati kao javna ustanova u pravom smislu te riječi", mišljenja je direktor SARTR-a.
Naglasio je da je saradnja SARTR-a sa ministarstvima kulture, kao i komisijom za kulturu KS-a, bila vrlo korektna u prošloj godini, uz uvjerenost da njihova pozicija nije značajno bolja u kontekstu priče o odnosu politike prema kulturi. Očigledno smo država u kojoj nema ni kulturne politike, a ni političke kulture, mišljenja je Kreševljaković, uz ocjenu da je već godinama kultura uvijek prva na meti kada treba reducirati budžete.
U protekloj godini predstave, nagrade...
Ipak, ističe da su za programe SARTR-a u 2014. godini, ako se izuzme finasiranje tzv. hladnog pogona i infrastrukture, najzaslužnije umjetnice i umjetnici, te organizacije poput Odjela za odnose s javnošću Američke ambasade u BiH, Britanski savjet, Fondacija Heinrich Boll i Goethe Institut.
Kreševljaković navodi da je SARTR, izuzimajući koncerte, izložbe, radionice, gostovanja, predavanja i filmske projekcije, uspio realizovati četiri teatarska projekta za djecu, uključujući i predstavu nastalu u okviru radionice Fakat drama, uz podršku Britanskog savjeta u BiH.
Kao koproducent SARTR je s Aparat teatrom učestvovao u nastanku prve predstave za bebe, kao i u predstavi u kojoj su uzela učešće i djeca sa poteškoćama u razvoju. Kao dio obilježavanja stogodišnjice od početka Prvog svjetskog rata nastala je predstavaVesela večer u Sarajevu, a ansambl SARTR-a učestvovao je i u dva izuzetna koprodukcijska projekta, Bolero u koprodukciji sa Nothingham Playhouse i Britanskim savjetom, te u predstavi Bojno polje sjećanja njemačkog reditelja Hans-Werner Kroesingera, sa HAU Berlin.
SARTR je učestvovao i u koprodukciji tri sarajevska teatra, kada je s Narodnim pozorištem u Sarajevu i Kamernim teatrom 55 kreirana predstava Skupština rediteljke Selme Spahić. Ona je bila rediteljka i predstave Koncert sa orahom, čekićem i bašlijom, nastale u saradnji s udruženjem Kontakt.
S MESS-om je SARTR radio kao kooproducent na predstavi Još jedno pismo preko Crvenog krsta, te kao partneri na projektu Stoljeće jedne porodice. U okviru programa za mlade Teatarski opservatorij postavljeni su hip hop mjuzikl Promjena u režiji Admira Crvčanina i predstava MAMA22 po tekstu mlade Džejne Avdić, s kojom je ova teatarska kuća nakon postavljanja predstave Prst Sabrine Begović, praktično privela godinu kraju.
Direktor SARTR-a također podvlači da je prošlogodišnja predstava Tajna džema od malina bila apsolutni pobjednik na Festivalu bh. drame u Zenici, dok su se čak četiri naslova u kojima je ovaj teatar učestvovao našla u programu MESS-a.
"Uz sve to, iako zvuči pomalo bizarno, uspjeli smo riješiti probleme s električnim instalacijama u prostoru te zamijeniti plinski bojler, a što je u ovakvim uslovima rada također menadžerski izazov", rekao je Nihad Kreševljaković na kraju razgovora za Fenu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.