Mensur Demir: Inspiracija kroz vizuelni i duševni haos
Nakon što je sarajevski graffiti artist Patwo u nedjelju pokazao kako nastaje jedan primjerak ove ulične umjetnosti, u sarajevskom klubu Shatro postavljeni su radovi umjetnika i arhitekte Mensura Demira.
Radovi na platnu i papiru predstavljaju presjek nastao u rasponu od kasnih devedesetih, pa sve do danas, a izložba je zvanično otvorena jučer, kao jedan od evenata u sklopu Shatro Film Festivala.
Patwo u Shatru: Pogledajte kako nastaje graffit
Shatro, nedavno otvoreni shop/caffe/galerija, smješten u poznatoj sarajevskoj zgradi 'Papagajci' kod mosta Ćumurija, za vrijeme Sarajevo Film Festivala, u periodu od 16. do 24. augusta, organizuje popratnu, autentičnu muzičku verziju vlastitog - Shatro Film Festival. Za vrijeme SFF-a, publiku zabavljaju El Karinho, Billain, GogoBa, Kontra, Alvin Tech, Patwo, Score...
''Današnji graffiti art - jednom sam pročitao - je poput surfanja kroz historiju umjetnosti'', kaže Demir.
Mensur Demir je prvu izložbu imao 1997. godine, a od tada povremeno izlaže u Sarajevu. Graffitima se bavi od 1996. godine, a sa Denisom Isakovićem, jedan je od postratnih pionira sarajevske graffiti scene koja djeluje od 1998. godine.
Teško je biti originalan i sam svoj – homogen
Za svoj stil Mensur kaže kako je ''hibrid između rigidne arhitektonske grafike/ornamentike i figura/lica'', a na upit o tome šta je njegova najveća inspiracija, odgovara:
''Kada počnem misliti o tome šta me inspiriše, desi se nešto što najbolje opisuje jedna kineska priča - pitao pauk stonogu - kako hodaš sa stotinu nogu bez saplitanja, jer ja sa osam nogu znam negdje zapeti? Stonoga je stala da razmisli i više nikad nije prohodala'', kaže Mensur, te ističe kako je njegova najveća inspiracija upravo vizuelni i duševni haos našeg vremena, te smatra kako ne može biti kreativan u vakuum prostoru bez konteksta.
Kao arhitekta, Mensur je pet godina radio za Amira Vuka-Zeca, dok je tri godine proveo kao vanjski saradnik/asistent na Arhitektonskom fakultetu u Sarajevu. Kada je njegova profesija u pitanju, ističe kako 'šara' po oblastima, te je sa Vukom-Zecom imao jako šaren portfolio - od enterijera do zgrada i teatarskih scenografija i predavanja, kao što je ono na temu'Graffiti/Street Art i vizualni kod grada' koje je držao na manifestaciji Dani arhitekture održanim 2012. godine u Sarajevu.
Mensur Demir je radio i cover design za Billainov 'Blockfield EP'.
''Osjećam/mislim da je u današnje online doba, u kojem smo zapljusnuti vizualnim medijima je jako teško biti originalan i sam svoj – homogen'', priča Mensur.
'Shatro kao tračak svjetlosti u sarajevskom javnom prostoru'
Upravo Mensur Demir je osmislio enterijerski koncept/rješenje za Shatro, za kojeg smatra kako je tračak svjetlosti u sarajevskom javnom prostoru.
'Ovaj prostor galerije/kafića/shopa ad hoc je osmišljen kao čvorište mladih, kreativnih ljudi koji stvaraju i puštaju druge da učestvuju, šire ideje, tehnike, inspiracije. U Shatrou se imaju priliku sresti i povezati mladi umjetnici/umjetnice na jednoj slobodnoj osnovi. U Sarajevu enterijeri generalno predstavljaju statusni simbol, poput skupog auta i srazmjerno tome, enterijeri kafića uglavnom su jako skupi i na visokom nivou. Shatro me više podsjeća na berlinski ili amsterdamski underground koncept - bitnija je ideja i energija u prostoru od skupog italijanskog namještaja/opreme'', priča Mensur.
On smatra kako kultura mora biti stvorena od konzumenata, a ne elitistički servirana odabranima.
''Stoga upravo Shatro Festival, ironična i umjetnička dopuna već elitnoj instituciji Sarajevo Film Festivala.''
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.