Hafiz Bugari: Ramazan je generalni servis našeg bića

Radiosarajevo.ba
Hafiz Bugari: Ramazan je generalni servis našeg bića

Mjesec ramazan je poligon, generalni servis našega bića koji razotkriva šta je to što prouzrokuje da se nađemo „ni tamo ni ovamo“, da nema komunikacije s onima koji su u svijetu duhovnosti, ili pak onima koji su u svijetu materije. Dakle, ljudi ako budu iskoristili post i blagodati u njemu onda mogu bolje da vide svoje slabosti. To je jedina prilika gdje mogu brže da ostvare ravnotežu – kazao je u ramazanskom intervjuu hafiz Sulejman Bugari, hatib Bijele džamije u Sarajevu.

Razgovarala: Kanita Alijagić, agencija Fena

Foto: Sandzacke.rs

Uz opasku kako čovjek po prirodi više naginje materiji nego duši, hafiz Bugari naglašava da je zbog toga Bog dao da bude poslan poslanik Muhammed a njegova je misija izražena kroz vid sredine, čak se i zove ummet (zajednica) koja se drži srednjeg puta, bez pretjerivanja u materijalizmu ili u duhovnosti.

Kaže kako je je Allah dž.š. dao duši da otkrijemo smisao tog uravnoteženog puta upravo u mjesecu ramazanu. Dakle, ljudi ako budu iskoristili post i blagodati u njemu onda mogu bolje da vide svoje slabosti. „Uravnoteženost nas uči da uvijek budemo oni koji će biti aktivne svijesti pa i dok spava čovjek će djelovati. Stoga se u vrijeme posta i spavanje smatra ibadetom. Duše i kada spavaju djeluju.“

Kao ilustraciju navodi primjer trojice ljudi koji su došli poslaniku, pa je prvi rekao kako se neće ženiti, drugi je rekao kako od danas neće spavati već će se posvetiti ibadetu (molitvi), treći je rekao da neće jest, već će stalno postiti, na šta im je poslanik kazao „...Jer ja, Allaha mi, najviše se od svih vas bojim Allaha i najpredaniji sam Mu, ali ja i postim i mrsim (jedem), i klanjam i spavam i ženim se“.

Zato kaže Bugari nije dobro da se „posvećujemo toliko vjeri zapostavljajući svakodnevnicu, jer tada zapostavljamo uključivanje u napredak zajednice, zapostavljamo vrijeme u kojem živimo, sve ono što može olakšati čovjeku život“.

Kao primjer, hafiz Bugari navodi automobil, pa kaže, ako je automobil, u vrijeme poslanika je to bila deva, nešto čime ćemo lakše i brže doći do prijatelja, da što prije stignemo do onih koji se dave u blatu života kako bi ih iščupali, spasili, onda ćemo svakako koristiti auto. „Neki ljudi idu u krajnost pa neće auto zato što ga nije poslanik Muhammed imao, i to je pretjerivanje.“

Govoreći o činjenju dobrih djela, on pojašnjava da je dobro djelo promašeno ako ga prisvajamo sebi, prigovaramo, spominjemo da smo pomagali, tada se gubi ta milost. Vjernicima se dešava da dođu u konflikt, da zamjere jedno drugim, da zavide, ali se vjerniku ne može desiti da laže.

Poslanik kaže „kada moj ummet počne da vrijeđa, podcjenjuje, Gospodar diže milost sa njih“.

„Znači svaka naša uvreda drugog prouzrokuje da se milost povlači. Milost kod vjernika nastupa onda kada on ima želju da radi na tome, da se vraća sebi, da bude u svojoj prirodi u kojoj je on stvoren, a to je da voli svakog, bez obzira jeli dobar ili nije. Nije prava milost kada mi podijelimo, nego kada ti postaneš milost drugom“, kaže na kraju intervjua hafiz Sulejman Bugari uz poruku kako tokom posta treba najviše pažnje posvetiti suočavanju sa vlastitim slabostima.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak