Damir Marjanović odgovorio Borki Rudić: Moja peta minđuša

Radiosarajevo.ba
Damir Marjanović odgovorio Borki Rudić: Moja peta minđuša

Damir Marjanović je jutros, na svom Facebook profilu objavio odgovor na članak Marjanovićevi eksperimenti novinarke Borke Rudić.

Rudić je kolumnu objavila u posljednjem izdanju news magazina Dani gdje je napisala: "Vjerujem da sam jedna od rijetkih u KS koja Marjanovićev odlazak ne smatra crnim petkom za obrazovanje, niti ću žaliti zbog njegovog odlaska."

Naglasila je, pritom, i svoje neslaganje sa odlukama Damira Marjanovića koje je donio kao minstar obrazovanja, nauke i mladih KS, poput, između ostalih, eksterne mature, uvođenja novih predmeta, Zakona o visokom obrazovanju, pozitivna korekcija plata za prosvjetne radnike...

Borka Rudić je navela i da "nije bila zavedena njegovom minđušom u uhu i modernim rokerskim stylingom".

Kompletan tekst čitajte u nastavku, kao i komentar Damira Marjanovića, objavljenog na njegovom Facebook profilu. 


Moja peta minđuša

"Ponekad me iznenadi kako osobe koje su plaćene za svoj posao, što podrazumjeva one koji profesionalno trebaju izvršavati  svoje obaveze, vjerovatno uvjetovane nedostatkom vremena i vođene nekim drugim motivima a ne prezentiranjem činjenica, napišu a možda i prepišu određene 'tvrdnje' bez prethodne provjere njihove tačnosti, preciznosti i zasnovanosti", odgovorio je Rudićevoj prof. dr Damir Marjanović.

Dodao je i: "Kada netko obavlja/obnaša neku javnu funkciju, pa makar se radilo i samo o funkciji nekoga kantonalnoga ministra, mora biti svjestan da su pohvale, ali i kritike, sastavni dio toga posla. Tačnije, treba priznati da upravo konstruktivne kritike predstavljaju izvrsne smjernice šta u budućnosti treba mijenjati, a šta ne."

"No, da bi kritike bile konstruktivne moraju biti zasnovane i na činjenicama koje, bez većih problema, mogu da se provjere. Stoga me ponekad iznenadi kako osobe koje su plaćene za svoj posao, što podrazumjeva one koji profesionalno trebaju izvršavati  svoje obaveze, vjerovatno uvjetovane nedostatkom vremena i vođene nekim drugim motivima a ne prezentiranjem činjenica, napišu a možda i prepišu određene 'tvrdnje' bez prethodne provjere njihove tačnosti, preciznosti i zasnovanosti.

Čitajući članak koji vam prenosim, ne mogu a da se ne osvrnem na par informacija koje, u najmanju ruku, mogu reći da su netačne. Izdvajam samo par najupečatljivijih:

-Eksterna matura smanjuje mobilnost u oblasti obrazovanja i diskriminira djecu iz svih drugih gradova i kantona (uključujući i susjedno Istočno Sarajevo)...'i ...roditelje izlaže dodatnim troškovima...'

Nisam siguran da se sa ovom tvrdnjom slaže, i diskriminirano osjeća, najmanje 250 učenika koji su se upisali u srednje škole Kantona Sarajevo, a koji su došli iz drugih gradova (uključujući i Istočno Sarajevo). S druge strane, vezano za dodatne troškove, možda je autorica teksta mogla kontaktirati Vijeće roditelja koje je više puta javno podržalo ovaj projekat navodeći kako je sav materijal za eksternu maturu bio besplatno dostupan i kako su prosvjetni radnici besplatno vršili pripreme za ovaj ispit u sklopu svojih nastavnih aktivnosti, te da su roditelji upravo zbog toga bili sretni jer nisu morali plaćati skupe instrukcije za prijemne ispite, kao što je to bila tradicija prethodnih godina.

'...uvođenje eksterne mature je trenutni pomodni hit inače modernog ministra...'

Autorica teksta nažalost je bila upravu! Izgleda da je poštivanje zakona u BiH ovih dana uistinu pomodarstvo. Stoga ne čudi što je poštivanje člana 25. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju u Kantonu Srajevo modni hit 'modernoga ministra'. Na stranu ostavljam  sva pozitivna iskustva iz regiona i ostalih zemalja vezana za ovaj vid provjere znanja, koja su vjerovatno samo modni trend koji nikako ne trebamo pratiti.

-...za učenike završnih razreda devetogodišnjih škola uveden je samo po jedan čas sedmično biologije, historije i geografije...'

Jednostavnim pozivom bilo kojem roditelju djevojčice ili dječaka koji pohađaju deveti razred osnovne škole, a da ne kažem još jednostavnijim upitom nadležnom ministarstvu, može se utvrditi da su istorija i biologija u devetom razredu zastupljeni sa dva časa, dok je geografija zastupljena sa jednim. Još jednostavnijom provjerom može se utvrditi da je taj broj časova uveden/određen još davno prije dolaska pomodnoga ministra Marjanovića koji je više puta najavio da bi upravo rezultati te nepotrebne eksterne mature trebali poslužiti za promjene nastavnih planova i programa, te opterećenja učenika sa pojedinim predmetima, i to aludirajući na činjenicu da su na uštrb ovih predmeta drugi doživjeli neopravdanu ekspanziju.

'...Stilovi zdravoga življenja (čiji je naziv prepisan iz loših ženskih časopisa)...' 

Na stranu što autorica omalovažava svoje kolege koje pišu za te 'loše ženske časopise', nego se nije ni potrudila da sazna kako se predmet uistinu i zove. Možda bi stvarni naziv predmeta Zdravi životni stilovi mogao biti prihvatljiviji za osjetljive uši onih koji ne žele da se sprovede odluka Ustavnoga suda FBiH, zasnovano na mišljenju Venecijanske komisije, i ne žele da se omogući pohađanja alternativnih predmeta svim, ali baš svim učenicima shodno njihovom kulturnom i svjetovnom opredjeljenju. Konačno, činjenica da bi do kraja mjeseca septembra, najkasnije početkom oktobra, svi učenici koji su odabrali ovaj predmet trebali dobiti besplatne udžbenike, dovoljno govori o namjerama ministarstva da dodatno financijski optereti roditelje u ovim teškim vremenima.

 -...uvođenje turskog jezika... mentalne egzibicije modernih i manje modernih ministara koji ne pitaju roditelje...'

Da se malo analiziralo vidjelo bi se da se bez dodatnih troškova za roditelje i ministarstvo, a po skoro identičnim procedurama vezanim za prethodno uvođenje njemačkoga i francuskoga jezika, ove godine realizira i pilot projekat za uvođenje turskoga jezika. Istina, uvođenje francuskoga i njemačkoga je bilo na samome početku pod nepovoljnijim ekonomskim uvijetima i za roditelje i za resorno ministarstvo, no mislim da je to bio odličan potez jer kako kažu „bogat si onoliko koliko jezika pričaš“. Na kraju „pomodni ministar“ reče da se nada da će sljedeće godine biti prilike na isti način uvesti i ruski, italijanski, kineski i mnoge druge jezike.

Stoga, uvažena gospođo Rudić, uistinu nisam ni očekivao da ćete 'roniti suze' za ovim ministrom niti da ćete 'biti zavedeni mojom pojavnosti, zavodljivim medijskim istupima ili minđušom u uhu' (i tu Vas moram ispraviti nemam jednu minđušu nego četiri i to u oba uha). Ipak, od novinara Vašega iskustva sam očekivao sam da ćete provjeriti određene informacije prije nego što napišete jedan ovakav članak, nad kojim svi oni upoznati sa činjenicama vezanim za eksternu maturu i alternativni predmet ne rone suze, nego se ibrete", zaključio je u svom komentaru prof. dr Marjanović.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak