Damir Avdić uoči koncerta u Sarajevu: 'Nema misije, samo gitara'
Novi koncertni program koji obogaćuje noćni život Sarajeva pokrenuo je prošlog mjeseca Sarajevski ratni teatar, a radi se o obnavljanju nekadašnje CDA scene u čijem je prostoru ovaj teatar smješten.
Na sceni Centra društvenih aktivnosti - CDA nastupala su neka od najvećih imena s prostora cijele bivše države, a mnogi danas poznati bendovi i muzičari napravili su ovdje svoje prve korake.
Nakon Darka Rundeka i njegovog Rundek Cargo Tria, koji su prošli mjesec održali čak tri uzastopna, odlična koncerta na sceni SARTR-a, ovaj nam put u goste stiže Damir Avdić.
Damir Avdić (1964), poznat i kao Graha, Diplomac ili Bosanski psiho je underground muzičar i umjetnik iz Tuzle, koji je dugi niz godina svirao u hardcore-punk bendu Rupa u zidu, dok sada nastupa samostalno (električna gitara i glas). Osim muzike, Damir Avdić je i autor knjiga Na krvi ćuprija i Enter džehenem, Kuda sestro i Tiket za revoluciju.
Koncert Damira Avdića u Sarajevu obilježit će izvođenja autorskih kompozicija s albuma Human Reich, Mein Kapital, Život je raj i Mrtvi su mrtvi. Koncertu će se pridružiti i specijalni gost pjesnik Marko Tomaš koji će svojim pjesmama iz nove zbirke Bulevar narodne revolucije otvoriti nastup. Koncert će početi u subotu, 15. marta 2014, tačno u 21 sat.
Uoči tog događaja, s Damirom Avdićem smo razgovarali o nastupima, publici, inspiraciji, novim planovima, revoluciji...
Razgovarala: Lejla Čolak, Radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba: ''Damir Avdić je zapravo pjesnik, pjevač, performer svijeta koji je otišao u vražju mater'', kaže Miljenko Jergović u dokumentarcu o vama pod nazivom 'Damir Avdić: Pravi čovjek za kapitalizam', koji je radio slovenski reditelj Dušan Moravec. Kako ste vi doživjeli ovaj uradak?
Damir Avdić: Još uvijek nisam vidio finalnu verziju sa svim tekstovima i djelovima sa koncerata. Kad je bila promocija filma, svirao sam odmah poslije, tako da sam čekao iza bine da završe. Pogledao sam radnu verziju i sviđa mi se, bavio se isključivo onim što radim, nikakvim perifernim stvarima, ko sam, šta sam, šta jedem...
Radiosarajevo.ba: Nakon Rundeka, pozvali su vas da svirate u SARTR-u povodom obnavljanja nekadašnje CDA scene. Šta ovo znači za vas?
Damir Avdić: Bilo mi je drago kad sam čuo da su ponovo pokrenuli CDA. Posljedni put sam tamo bio devedesete, sjećam ga se kao izuzetnog koncertnog prostora i baš me zanima kako danas izgleda. Ovaj koncert smo dogovorili još prošle godine kada sam promovisao Human Reich po BiH.
Radiosarajevo.ba: Šta publika može očekivati od vašeg koncerta u Sarajevu? Po čemu će on biti specifičan?
Damir Avdić: Ne znam ni ja šta mogu očekivati. Znam prvih nekoliko pjesama s kojima ću početi, a onda pustim da sve ide svojim tokom. Tako je uvijek. Nemam koncept, samo se pustim i uživam.
Radiosarajevo.ba: Vaše nastupe pojedinci opisuju kolektivnom psihoterapijom koja dovodi do katarze. Šta mislite o tome? Šta zapravo smatrate svojom 'misijom' u ovom kontekstu?
Damir Avdić: Ma to su gluposti. Kome treba psihoterapija, nek' nađe psihoterapeuta, kome treba katarza, nek' trči uzbrdo. Ja sam gitarista koji priča priču o stvarima koje vidi oko sebe na način na koji ih sam doživljavam i drago mi je zbog svakoga ko tu nađe nešto za sebe. Nema misije, samo gitara.
Radiosarajevo.ba: Ko je vaša najvjernija publika? Jesu li to ljudi koji godinama vjerno prate vaš rad ili su tu i 'neki novi klinci'?
Damir Avdić: Sa svakim novim albumom primijetim nove face, ali i one koji su tu od prvih koncerata. Najljepše u svemu je što ih se ne može kategorizirati u jednu određenu skupinu. Tu su ljudi svih dobi i klasa, ima starijih od mene, srednjoškolaca, a neki dođu i sa djecom.
Radiosarajevo.ba: Šta je vaša najveća inspiracija u procesu stvaranja?
Damir Avdić: Sve je inspiracija. Ali nema prisile u smislu da nešto moram uraditi, ako ide ide, ako ne, ići će sutra.
Radiosarajevo.ba: Da li je ono što pišete i ono što izvodite na sceni direktno povezano? Da li se čitatelji na neki način moraju 'pripremiti' za vaše knjige slušajući vašu muziku?
Damir Avdić: Tekstovi pjesama i romani su u direktnoj vezi. Neke od pjesama možete naći u formi dijaloga u nekom od romana, a često album i knjiga nastaju u isto vrijeme pa više i ne znam gdje je šta prvo nastalo, pjesma 'Revolucionarna lava' sa 'Mein kapitala' je kompletan odlomak iz 'Tiketa za revoluciju', a album je izašao nekoliko mjeseci ranije, 'Muharem' sa 'Human reicha' je priča kojom počinje monodrama 'Most na krvi' iz 2009, tako da ono što čujete na albumu ili pročitate u knjizi ne znači da je nastalo namjenski za album ili knjigu i baš u to vrijeme... Bez koncepta, opušteno, radiš i uživaš. Ali svaku knjigu možete čitati sasvim odvojeno bez da i znate da se bavim muzikom. Tekst pjesme napisan kao dijalog ili kao opis nečega dobija neku sasvim drugu formu, a isto tako i odlomak iz knjige opjevan uz muziku.
Radiosarajevo.ba: Šta najviše volite u tome što radite? Šta vam je, u tom kontekstu dokaz da radite 'pravu' stvar?
Damir Avdić: To da ne razmišljam da radim. Činim nešto što je neizbježno. Nešto što će nastati htio ja to ili ne. Kad pišem, samo pišem, ne uređujem, ne kitim, ne vraćam se da pročitam napisano, samo pratim tok misli dok ne završim i tek onda čitam. I tada ponovo otkrivam priču. Nađem i stvari koje mi nisu bile namjera da završe u priči, stavove nekih likova sa kojima se ne slažem, ali ako su tu onda ima razlog da su tu, otkriću kasnije, a i ako ne otkrijem nema veze. Nisam na olimpijadi, ne moram stići na cilj.
Radiosarajevo.ba: U nedavnom intervjuu ste pomenuli kako vidite veliku priliku u plenumima građana u BiH. Mislite li i dalje tako? Da li građani zaista mogu promijeniti postojeće stanje stvari? Da li je revolucija moguća?
Damir Avdić: O revoluciji ne razmišljam. A u vezi plenuma mislim tako kako sam tad rekao. To je pionirska stvar proizašla direktno iz radikalne pobune građana koja joj daje legitimitet na isti način na koji plenumi toj pobuni daju jedan sasvim novi karakter i svojim djelovanjem skidaju s nje epitet huliganizma koji je podmetnut kako bi se čitava priča skrenula sa socijalne teme zbog koje je sve i počelo. Samo to je velika promjena u odnosu na sve dosadašnje pokušaje da se politički kriminal suoči sa ljudima. Ali to je proces koji će trajati dugo, plenumi su samo jedna forma u tom procesu.
Radiosarajevo.ba: Jeste li zadovoljni reakcijama na vaš posljednji roman Tiket za revoluciju, te pripremate li neku novu knjigu uskoro? Možete li nam reći nešto o planovima za ubuduće – koncerti, svirke, novi albumi?
Damir Avdić: Jesam, 'Tiket' je dobro prošao. A nova knjiga će izaći za nekoliko mjeseci. Urednik je stalno pomjerao rokove, tako da sam se opustio i sad ja kasnim. U svakom slučaju, u narednom periodu slijede novi koncerti, novi roman i novi album.
A dotad... vidimo se u SARTR-u!
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.