Amir Zukić za Radiosarajevo.ba: Bh. novinari bolji su dio društva

Radiosarajevo.ba
Amir Zukić za Radiosarajevo.ba: Bh. novinari bolji su dio društva

Amir Zukić zakoračio je u još jedan ozbiljan, veliki projekt. Direktor je TVN1, prvog regionalnog 24-satnog news kanala pokrenutog u saradnji sa CNN-om.

Dio je United Group iza koje stoje američki investicijski fond KKR i EBRD. Tehnološki, N1 je visoko sofisticiran projekt baziran na najmodernijoj opremi, programski orijentiran na BiH, Srbiju, Hrvatsku i ostale zemlje regije.

Razgovarao: Emir Aletić, Radiosarajevo.ba

Prvi  je regionalni 24-satni news kanal koji je nastao u saradnji s globalnom mrežom CNN.  Ima tri ravnopravna produkcijska centra u Sarajevu, Beogradu i Zagrebu koji će konstantno biti uvezani. Dio programa će biti regionalni, a dio će proizvoditi za svaku zemlju pojedinačno. Vijesti će biti najvažniji, ali ne i jedini sadržaj, jer će proizvoditi i mnogo dijaloških emisija, dokumentarnih programa, zabavnih i sportskih sadržaja.

Kao partner CNN-a, imaju ekskluzivno pravo da najbolje programe ove svjetske mreže obrade i emitiraju na lokalnim jezicima. 

Šesta firma i četvrti početak

S Amirom Zukićem razgovarali smo o novom projektu, jednom zanimljivom novinarskom putu, ambicijama, planovima i motivima.

''Izazovi i adrenalin koje donose počeci su nešto čemu definitivno ne mogu odoljeti. Kolege i prijatelji me zovu start-up junky (ovisnik o počecima). Moja nafaka je izgleda da nikad ne dođem “na gotovo”, nego da se uvijek za uspjeh moram izboriti. A u toj borbi ja zapravo uživam. Ovo je u mojoj karijeri šesta firma i četvrti početak, ali za razliku od drugih medija u kojim sam počinjao “od nule” i u kojima je improvizacija bila drugo ime, na N1 ne zavisi sve od mene, stvari su u startu poredane profesionalno, na svjetskom nivou, dio smo velike medijske grupacije, ekskluzivni smo partneri giganta kakav je CNN, imamo vrhunsku novinarsku ekipu u Sarajevu, Beogradu i Zagrebu i sve miriše na jednu veliku medijsku priču. Jedva čekam septembar kada će publika širom regije moći vidjeti svježinu i kvalitet modernog multimedijalnog novinarstva.  

Teško je kvalitetno raditi novinarski posao u nepredvidivoj bosanskohercegovačkoj svakodnevnici. Naš sagovornik pričao je o suštini, a suština je u ljubavi prema poslu. 

''Kad radite posao koji volite i kad imate razumijevanje svog najbližeg okruženja, onda nije teško voditi bitke koje sa strane izgledaju kao borba protiv vjetrenjača. Zadatak nas, medijskih menadžera, je da svojim producentima, novinarima i ostalom osoblju omogućimo da posao rade slobodno, pošteno, profesionalno i na najvišim standardima. Moj stav je da su novinari u BiH bolji dio društva i da to pokazuju kad je najteže. Rade sjajan posao, često su na prvoj liniji borbe za profesionalnu slobodu i nezavisnost, suočeni s raznim prijetnjama i preprekama. Ima, naravno, mnogo onih koji su prodali čast ove profesije za sinekure, ali postoji kritična masa medija i novinara koji dokazuju da se, uprkos svemu, može raditi kvalitetno."          

Nakon agencijskog iskustva, uslijedio je povratak televiziji. Zukić s poštovanjem priča o periodu provedenom na Anadoliji.

''U Anadoliji sam naučio da cijenim rudarski posao koji obavljaju agencijski novinari. Agencije su kičma novinarstva, posebno one koje osim vijesti nude video i fotoservis, kao što to radi Anadolija. Sretan sam što sam imao priliku učestvovati u razvoju agencije koja postaje svjetski igrač i koja se takmiči s agencijskim asovima kakvi su AP i Reuters. Balkanski servis Anadolije preuzimaju najjači mediji u regiji i bio je veliki profesionalni izazov, ali i čast, voditi takvu agenciju. Tamo smo svi bili kao jedna porodica i baš smo se emotivno rastali."  

Koliko je teško sačuvati taj neki primat televizije u moderno doba interneta gdje se internet portali nameću kao sveobuhvatne platforme za plasman vijesti, čak i onih multimedijalnog sadržaja?

''Portali nisu prijetnja, već šansa televizijama''

''Vi ste u pravu kad kažete da je internet prijetnja televiziji, ali je ujedno i velika šansa. Rješenje je jednostavno, a to je konvergencija – fizičko, tehnološko, programsko i kadrovsko ujedinjavanje televizije i online medija. Televizija je izgubila ekskluzivno pravo emitiranja TV programa, sve više drugih medija na svojim portalima ima video. Danas ljudi ne gledaju TV program samo u kući i na TV ekranima, nego televiziju prate na poslu, u parku, na mobilnim i smart uređajima. Cilj je izgraditi multiplatformu kroz interakciji interneta i televizije. Upravo to će biti N1."   

Koliko je teško pronaći se u nečemu novom, pristupate li Vašim zadacima i danas s onim mladalačkim žarom ili ste Vaše motive pronašli u nečemu drugom?

''Hvala vam što mislite da su moji poslovi uspješni. Žara i energije još ima, iako više nisam tako mlad, ali s godinama čovjek dobije iskustvo i znanje koje mu pomaže da se lakše nosi s izazovima i problemima. Meni je motivacija da pravim nešto što će promijeniti stvari nabolje i od čega će društvo imati koristi. Možda sam u zabludi, ali ja vjerujem da dobro novinarstvo i kvalitetni mediji svijet mogu učiniti boljim mjestom za život. Ovaj posao se ne može raditi samo zbog para, mora biti neka viša vrijednost, nešto zbog čega ste spremni žrtvovati svoj životni komfor. Ako ja vjerujem u projekat koji vodim, onda mi je lako motivirati ljude da u njega vjeruju. Svakom novom poslu pristupam kao da mi je prvi, ne kalkulišem i ne foliram. Volim raditi s ljudima koji vjeruju da mogu pomjeriti stvari naprijed, a na N1 je većina takvih.'' 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak