Almir Alibašić: Fotografija nije mehanička reprodukcija
Portal
Radiosarajevo.ba, u saradnji s portalom Fotografija.ba, otvara ciklus intervjua
s mladim fotografima i fotografkinjama iz Bosne i Hercegovine. Cilj nam je
predstaviti široj javnosti neafirmirane i manje afirmirane fotografe, čiji
radovi zaista vrijede, i od koji se može očekivati samo napredak i uspjesi.
Ove sedmice predstavljamo Almira Alibašića iz Konjica
Otkad i zašto se
baviš fotografijom? Je li to samo hobi ili profesionalni angažman?
Fotografijom se bavim nekad od 1997. godine. Moj susret sa fotografijom je
proizašao iz ljubavi premaslikarstvu. Pripadam izgubljenoj generaciji X koju su
zadesila ona nesretna ratna dešavanja, tako da nisam imao priliku da malo više
razvijam tu neku kreativnu stranu. Prve 'korake' u fotografiji napravio sam sa
analognim aparatom, zatim sam jedno vrijeme sve ostavio da bi se ponove aktivirao
unazad par godina, s tim što sada više koristim digitalnu tehnologiju.
Fotografijom se ne bavim profesionalno ali isto tako mi je više od pukog
hobija.
Imaš li uzore u
svome radu? Cijeniš li naročito nekog fotografa?
Teško je izdvojiti samo jedno ime, puno je klasičnih majstora fotografije koje
cijenim, kako ja, tako i citav svijet, kao npr. Ansel Adams, Helmut Newton, Diane Arbus, Richard Avedon, Henri Cartier-Bresson itd., kao što ima i
manje poznatih imena čije radove cijenim. Puno je toga što me inspiriše, počev
od šetnje gradom pa do dobrog filma...
Šta je za tebe dobra fotografija?
Dobra fotografija je, između ostalog, a o čemu se može puno više govoriti, i umijeće
da se poveže sadržaj fotografije i način viđenja, jer svi mi različito
percipiramo svijet i stvari koje nas okružuju. Na prvu to su prvo vizuelne
komponente, zatim dolazi razmišljanje o ideji, priči, tehnikalijama itd.
Fotografija ne bi trebalo da bude samo mehanička reprodukcija već mala
nadgradnja snimljenog. Dobru fotografiju ne čini samo skup tvrdih pravila jer u
protivnom bi govorili o nauci a ne umjetnosti, ali treba ih poznavati da bi se
kreativno kršila i ne čine nužno i isključivo dobru fotografiju. Ipak je
potrebno i malo umjetničkog senzibiliteta i ličnog pečata, ona ipak treba da
kod posmatrača izazove neku emociju, nikada to neće biti isti doživljaj kao kod
autora, ali kao što rekoh na početku, umjetnost da to što bolje približi
posmatraču. Ljepota je u jednostavnosti.
Šta bi želio fotografisati a do sada
nisi mogao ili stigao?
Svaki dan i svaki momenat je drugačiji i donosi nešto novo, ja ne znam niti
mogu zamisliti šta će se sutra desiti i šta ću vidjeti i doživjeti, tako da ne
mogu reći šta je to što bi želio fotografisati.
Jesi li se okušao u analognoj
fotografiji?
Da, malo sam je zanemario od kada koristim digitalu ali povremeno 'ispucam' po
neki film.
Šta misliš o Instagramu?
„Don't You Think You Are
Photographer
Just Because You
Use Instagram“
Kakva je naša domaća fotografska
scena?
Ne poznajem je baš najbolje ali pomenuo bih galeriju Black Box i školu fotografije, Centar za fotografiju, film i multimediju Sarajevo, zatim tu je portal Fotografija.ba,
gdje se okuplja dosta mladih i talentovanih ljudi, rRdiosarajevo.ba kao
medijskog promotora dešavanja i neafirmisanih ili manje afirmisanih fotografa
itd. ali generalno gledano kultura nam je na jako niskim granama.
Koje/a ime/na domaće fotografske
scene bi izdvojio?
Milomir Kovacevic Strašni, Damir Šagolj, Zijah Gafić, Amer Kapetanović, Dženat
Dreković...
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.