Stalno provjeravate aplikacije? Psiholozi kažu da je razlog možda u - dizajnu

2
Radiosarajevo.ba
Stalno provjeravate aplikacije? Psiholozi kažu da je razlog možda u - dizajnu

Uz njihovu obilje šarenih, privlačnih aplikacija, nije iznenađenje da četvrtinu svog budnog života provodimo na pametnom telefonu.

Ali možda niste primijetili da se ove male ikone - privlačno raspoređene u rešetkaste hrpe na našim ekranima – neprestano takmiče za dodirivanje naših prstiju.

U stvari, popularne aplikacije, od WhatsAppa do X, Instagrama i Spotifyja, namjerno su dizajnirane da privuku našu pažnju, otkrivaju psiholozi. Na primjer, WhatsApp, Instagram i Messenger su napravljeni tako da izgledaju kao dugmad, što istraživanje pokazuje da volimo pritiskati dugmad još od djetinjstva.

Denis Zvizdić: 'Građani su s pravom ogorčeni, ovim mjerama možemo vratiti povjerenje'

U međuvremenu, X društvena mreža Elona Muska, koja je prošle godine dobio novo ime i logo, ima veliki X koji označava mjesto, poput platforme za slijetanje helikoptera za vrh našeg prsta. U međuvremenu, Spotify na neki način izgleda kao čitač otiska prsta, a YouTube ima ikonu za reprodukciju tačno u sredini – oboje instinktivno mame dodire.

Dr. Anastasia Dedyukhina, stručnjakinja za digitalnu dobrobit i direktorica Instituta Consciously Digital, rekla je da nas privlačne ikone koje povećavaju vjerovatnoću da dodirnemo i koristimo aplikaciju.

"Sve u svemu, oblici poput krugova, zaobljenih ivica ili sjenčenja čine da ikone aplikacija izgledaju kao dugmad, zbog čega ljudi žele da ih pritisnu", rekla je za MailOnline.

'Facebookovo zaobljeno "F" u kvadratu izgleda kao dugme, pa poželite da ga dodirnete, dok Amazonov smajlić izgleda prijateljski, što odgovara njihovoj temi isporuke".

"Na Instagramu ikona kamere podsjeća ljude na stare Polaroid fotoaparate, što je nostalgično, a svijetle boje čine da izgleda zabavno i uzbudljivo", rekla je. Mnoge ikone aplikacija sadrže krugove, kao što su Messenger, WhatsApp i Spotify, što se od djetinjstva uključuje u urođenu želju za dodirivanjem mjesta, ali i druge imaju ne-kružne uzorke.

Nakon što je Elon Musk kupio Twitter, preimenovao ga je i promijenio logo aplikacije iz ptice u X, što je možda bio dio interne strategije. Dr. Daria J Kuss, profesorica psihologije na Univerzitetu Nottingham Trent, rekla je da mnoge aplikacije poput X "koriste jednostavne i prepoznatljive simbole i ikone koje su nam poznate".

"Aplikacije za pametne telefone dizajnirane su na takav način da privlače pažnju i ističu se kako bi osigurale da se korisnici uključe u njih". 

Dr. Jay Olson, postdoktorski stipendist na odsjeku za psihologiju Univerziteta McGill u Kanadi, rekao je da promjena ikona aplikacija 'definitivno može utjecati na ponašanje'.

"Neke kompanije rade A/B testiranje različitih ikona aplikacija", rekao je on za MailOnline. 

Zašto volimo da pritiskamo dugmad?

Istraživanja pokazuju da volimo pritiskati dugmad od djetinjstva, čak i kada znamo da ne bi trebali. U kasnim 1800-im, otkriveno je da su djeca pritiskala dugmad - poput trube i zvona na vratima - posebno kada njihovi roditelji to nisu htjeli. Smatra se da se prijatni taktilni osećaji dobijaju pritiskom na dugme.

Ali pritiskajući ih više puta u svakodnevnom životu, uslovljeni smo da očekujemo da dugmad daju ono što želimo.

Ovo može objasniti zašto smo toliko frustrirani kada "dugmad" ne rade.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak