Ikona:Ray Ban Wayfarer
Prve Ray Ban Aviatorke, napravljene su 1937. godine na zahtjev poručnika John MacCreadya , koji je nakon svoje avanture letenja balonom tvrdio da mu je vid oštećen jakim suncem. Kontaktirao je firmu Bausch & Lomb (proizvođači Ray Ban naočala) i zamolio ih da naprave naočale koje neće samo pružati odličnu zaštitu od sunca, već će i izgledati elegantno. Tako su rođene poznate naočale sa tankim zlatnim i laganim (samo 150 grama) okvirom i zelenim staklima napravljenim sa mineralnim filterom da bi štitila oči od ultravioletnih i infracrvenih zraka. Ove naočale su modna historija, favorit Freddy Mercurya i Michael Jacksona.
Meni su još zanimljivije Ray Ban Wayfarer naočale, koje su u zadnjih par godina u fazi revivala. Čak ih i mama kučka modne industrije, urednica američkog Vogue-a nosi. Gdje god sam bila zadnjih godina prosječno uočavanje istih na prolaznicima je otprilike svake dvije minute. London, New York, Chicago, Istanbul, cijeli svijet ih ponovo nosi! I u Sarajevu bome ima sve više primjeraka. Kako na mladim ljudima, tako i na onim starijim koju su ih kupili 80ih godina, i sada nisu svjesni svoje trendseterske uloge. Uvijek su mi se sviđale, pogotovo zarad nekog instant cool rock n'roll imidža, ali sam nekako to ignorisala jer ih baš svi i svugdje nose.
Međutim, uđem ja u radnju prošle sedmice da kupim sebi drugi par očiju i vidim Wayfarerke poznatog izgleda, samo u novoj jarko crvenoj boji. Kao pravi rogati horoskopski znak, ne uspijevam odoljeti crvenoj boji i probam ih. To je bilo to, što mi je nedostajalo cijeli život.
Wayfarerke je dizajnirao Raymond Stegeman 1952. godine. Dizajn je bio radikalno drugačiji, te je koristio tehnološke prednosti u obradi plastike. Ciljna grupa su i dalje bili piloti. Ni sami proizvođači nisu ni sanjali da će baš one postati "kult objekat", dok ih je Marilyn Monroe nosila. Međutim, ključni momenat koji je ove naočale učinio legendarnim asesoarom je pojavljivanje u filmu Breakfast at Tiffany's.
U periodu 50ih i 60ih godina, mnoge ličnosti koje su i same ikone, nosile se baš Wayfarerke. To su npr. bili Bob Dylan, James Dean i Andy Warhol.
Kakva sreća da ti takvi ljudi počnu nositi tvoj dizajn. Ikona na ikoni. Čak su i sami proizvođači svjesni svoje sreće sa Dylanom. Kažu da je to savršeni imidž koji žele za svoj proizvod. Pobunjenik sa razlogom i suštinom. Izgledom i sadržajem.
70ih godina Wayfarerke gube popularnost u širim masama, te ponovo postaju trend 80ih godina pojavljivanjem u filmovima The Blues Brothers i Risky Business.
Ponovo postaju veoma popularne na muzičkoj sceni.
90ih godina nisu više tako popularne. 2001. godine, proizvođači izbacuju redizajn koji je okarakterisan kao grozan. Međutim, sredinom ovih naših 00ih godina one ponovo potvrđuju svoj bezvremeni cool. Prvo su ih počele nosti zvijezde poput Chloe Sevigny i Mary Kate Olsen, pa su i sami proizvođači primjetili kako je cijena njihovih retro modela na Ebayu sve veća. Povratak Wayferersa 2007. godine,odgovorio je potražnji. Proizvođači su izbacili tri linije: Original Wayfarer, New Wayfarer i Wayfarer Folding styles. Njihova marketing strategija, imala je tri pravca-povratak originalnih Wayfarerki, buntovnički dizajn, buntovnička kampanja i visokoprofilirani PR događaji, uz korištenje novih medija poput Myspacea. Wayfarerke su jedne od najprodavanijih naočala.
One su instant cool. One su "kult objekat "pobune, i često ih vidimo uz kožne jakne i gitare. Niti jedna advertising kampanja ne može nadmašiti činjenicu da su baš te naočale bile zaštitni znak nekih od najvećih ikona našeg doba. One su "cooler than being cool", one su nadmašile sebe i svoju prvobitnu funkciju. Malo koji modni asesoar je kult (možda jedino Chanel torbica). Kupujete mit ili urbanu legendu, a ne obične sunčane naočale.
Gasha, radiosarajevo.ba
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.