Lekcije iz neurooptimizacije oglašavanja u BiH
U međuvremenu je novu uslugu iskoristilo 25 kompanija i 36 brendova iz BiH i regije, što je vjerovatno najbrže usvajanje inovacije u istraživanju potrošača ikada. Baza izmjerenih oglasa predstavlja važnu bazu znanja za razumjevanje reakcija potrošača na oglašavanje.
Glavni nalazi neuroloških biometrijskih mjerenja, koje možemo izvući iz prvih pola godine upotrebe, prije svega odnose se na elemente izvedbe, što je i glavna korist ovakvih mjerenja. Mjerenje se ne obavlja zbog vrijednovanja niti kreativnih rješenja niti pravilnosti odluka u kreativnom procesu, već za praćenje reakcija potrošača u cilju poboljšanja izvebe, što se može koristiti kako u fazi postprodukcije, tako i u odlučivanju između više različitih rješenja.
Pojedine spoznaje, koje navodimo ispod, nas navode da se vratimo osnovama. Sada su hipoteze empirijski provjerne objektivnom metodom, koja se ne temelji na izjavama ispitanika, već na bazi njihovih reakcija na podsvjesnom nivou. Ovo, ipak, nisu pretpostavke, jer smo ove prakse prepoznali u bazi 360 izmjerenih oglasa, što pokazuje da su to slučajevi koje se često pojavljuju u praksi.
Vjerujemo da će savjeti iz Valicona, bazirani na kombiniranom znanju iz advertisinga i neuroznanosti, koje nam prenosi Ismir Omeragić, doprinijeti boljem kreiranju oglasa, odnosno oglasa koji su prijatniji za oko i uho, te manje invazivni za gledaoce, te uspješniji za klijente.
1. Usklađenost vizuelnih i audio podražaja. Procesiranje ova dva kanala treba da bude usklađeno kako sadržajno i vremenski, tako i po značenju. U suprotnom dolazi do neugodnih emocionalnih reakcija, te disperzije pažnje, što u konačnici znači nekomuniciranje osnovne poruke oglasa.
2. Ne pretjerujte s ponavljanjem. Pretjerano ponavljanje u relativno kratkom vremenskom intervalu, posebno u glasu spikera, ima sličan frustrirajući efekat kao i mala slova.
Ne komplicirajte poruku. Ljudi vole jednostavne poruke. Svakodnevni svijet je za njih dovoljno kompleksan, nemojte i vi biti dio toga.
4. Muzika ima snažan učinak kako na čulnu reakciju tako i na pažnju. Stoga se vrijedi posvetiti muzici, koja uvijek treba da bude na neki način dopuna vizualnih elemenata.
5. Ne koristite sitna slova. Mali font usmjerava pažnju u pogrešnom smjeru, jer budi frustraciju i nelagodu kod potrošača, zato što se u kratkom vremenu ne može pročitati napisani tekst.http://www.pages03.net/ps_valicon/neuro
6. Narator ima jako važnu ulogu. To je posebno slučaj u završnom dijelu oglasa, koji je ključan u smislu sumiranja poruke i uticaja na ponašanje potrošača.
7. Humor i/ili poznate ličnosti u oglasima. Šale ili poznate osobe privlače pažnju, ali je nerijetko zadržavaju na sebi i ne komuniciraju poruku oglasa, odnosno brend ili proizvod. Bez jasne uloge humora, odnosno poznate osobe, oglas gubi fokus i ne postiže svoj cilj.
Neurološka metoda istraživanja reakcija potrošača ne zamjenjuje klasične metode istraživanja tržišta.
Zapravo je ovo više dio kombinacije obje metode istraživanja koje nam zajedno daju najsveobuhvatniju sliku našeg potrošača.
„U bližoj budućnosti će biometrijski podaci postati standard na svim nivoima čak i u našoj regiji“, siguran je Omeragić.
Međutim, ne zaustavljamo se na podacima koje dobivamo pomoću EEG i eyetracking tehnologija, uskoro nam dolaze indikatori i iz drugih izvora, kao što su otkucaji srca, ekspresija emocija na licu i slično.
Naučene lekcije svakako treba koristiti u kreiranju novih oglasa, međutim, svaki novi oglas je novi izazov jer kreiramo novi most između brenda i potrošača. Valicon stoga organizira u svim svojim kancelarijama redovno mjesečno mjerenje oglasa u razvoju ili tek lansiranih oglasa. Svoje oglase možete kandidirati, te dobiti više informacija upitom na mail neuro@valicon.net. Termini narednih mjerenja su (s napomenom da se prema potrebama uvijek može napraviti prilagodba i vanredni termin):
Ljubljana – 6. juni 2016
Zagreb – 16. juni 2016
Sarajevo – 20. juni 2016
Beograd – 23. juni 2016
Više na web-stranici.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.