Futuristički automobili iz 50-tih godina prošlog stoljeća. Izgledaju kao da nisu s ove planete

0
Radiosarajevo.ba

Pedesete godine prošlog vijeka bile su doba velikog optimizma na inovativnom planu.

I nigdje to nije bilo očiglednije nego u SAD-u gdje su se izvlačili jedan za drugim koncepti. Tih godina su se 'kao pečurke poslije kiše' rađali automobili inspirisani mlaznim lovcima i svemirskim raketama sa tehnologijom koja je u to vrijeme bila nezamisliva poput automatske vožnje, kontrole klime, izbjegavanje pješaka, plinske turbine i drugih.

Ako vam je ikada trebao dokaz da nema ničeg novog pod suncem kada su ideje u pitanju, pogledajte ove konceptualne automobile stare 70-ak godina.

Kakva vozila vole bh. susjedi? Ovo je daleko najprodavaniji novi automobil

1951 Buick Le Sabre

Jedan od najranijih konceptnih automobila na svijetu, Le Sabre, proizašao je iz plodne mašte šefa dizajna GM-a Harleya Earla (1893-1969), koji ga je koristio kao svoj svakodnevni automobil nakon što je postao suvišan na jednom sajmu.

Imao je električni pogon vrata i prozora zajedno sa tvrdim krovom koji se automatski podiže u slučaju kiše. Impresivno zar ne? 

Foto: GM: 1951 Buick Le Sabre

1953 Ford XL500

Sa automatskim mjenjačem na dugme, Ford XL-500 je vozačima trebalo da objezbjedi vožnju bez napora.

To bi bilo kao da vozite zdjelu za zlatnu ribicu, a klima uređaj bi spriječio da se kabina previše zagrije. Standardna oprema uključivala je telefon i ugrađene utičnice.

Foto: Ford: 1953 Ford XL500

1954 Buick Wildcat II

Sa svojim "letećim" prednjim dijelom i konstrukcijom od staklenih vlakana, Wildcat II je definitivno bio automobil budućnosti kada se pojavio 1953. - iste godine kada i originalna Corvette.

Obratite pažnju na srednji dio ovog koncepta i uvidjet ćete koliko je sličan najranijim Corvetama.

Foto: GM: 1954 Buick Wildcat II

Lamborghini 400 GT: Omaž godišnjici slavnih The Beatlesa

1954 De Soto Adventurer II Coupé

Zadatak ovog limenog ljubimca je da u isto vrijeme bude super sklisak, a ne razmetljiv.

Kao rezultat toga, čiste linije Adventurera su vrlo potcijenjene, ali ta stražnja svjetla inspirisana naknadnim sagorijevanjem daju nagovještaj onoga što će doći s kasnijim Chrysler konceptima.

Foto: Ford: 1954 De Soto Adventurer II Coupé

1954 Ford FX Atmos

FX predstavlja skraćenicu za Future Experimental. Koplja na prednjoj strani predstavljala su antene koje su pomogle u kontroli automobila kako bi spriječio sudare. 'Atmos' je uzet iz atmosfere, za koju je Ford rekao da je "došla iz slobodnog i neograničenog kreativnog razmišljanja".

Sa staklenom nadstrešnicom, troje sjedišta i par peraja ličio je na neku vrstu letećeg automobila.

Foto: Ford: 1954 Ford FX Atmos

1954 GM Firebird I

Ovo je bio prvi od tri Firebird koncepta. Imao je upravljački sistem sa jednim štapom bez volana, gasa i kočnice.

Budući da se nalazio u sredini automobila, njime su mogli upravljati vozač ili suvozač. Energija je dolazila iz plinske turbine koja se mogla koristiti za napajanje kuće preko ugrađenog generatora.

Foto: GM: 1954 GM Firebird I

1955 Ford Mystere

Ne biste htjeli da postavljate novo vjetrobransko staklo na ovu ljepoticu, jer bi to bila zaista velika grehota. Kabina je bila klimatizovana, a struja je dolazila iz gasne turbine postavljene pozadi. Automobil vrijedan divljenja...

Foto: Ford: 1955 Ford Mystere

1955 Lincoln Futura

Najpoznatiji po glavnoj ulozi u originalnom Batman serijalu, Futura je izgledala upravo onako kako joj i ime kaže - futuristički, zahvaljujući svojim dvostrukim kupolama od pleksiglasa zajedno sa perajima sprijeda i pozadi.

Ford je potrošio 250.000 dolara na izgradnju ovog koncepta pokretanog V8 od 300 KS koji je takođe imao i automatski mjenjač na dugme.

Foto: Ford: 1955 Lincoln Futura

1956 Buick Centurion

Zadnji kraj ovog automobila je očigledno inspirisan mlaznim lovcem, sa svim njegovim linijama koje se spajaju na jednom mjestu.

Umjesto retrovizora u repu je bila kamera koja je prenosila slike na ekran na instrument tabli. U međuvremenu, cijeli gornji dio automobila bio je od stakla, sa samo nekoliko tankih stubova koji su doprinijeli njegovoj krutosti.

Foto: GM: 1956 Buick Centurion

1956 GM Firebird II

Ako je sam Firebird izgledao nepojmljivo u to vrijeme, to nije bilo ništa u poređenju sa nastavkom koji je također išao na plinsku turbinu.

Napravljen od titanijuma, Firebird II je dizajniran da se vozi na vođenim putevima – tako da je bio preteča današnjih potencijalnih autonomnih automobila.

Foto: GM: 1956 GM Firebird II

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak