'Atmosfera je bila na ivici tuče': Putnici bili zarobljeni na beogradskom aerodromu preko 11 sati
Putnici koji su jučer, 25. jula krenuli na put za Hurgadu iz Beograda, proveli su više od 11 sati čekajući na beogradskom aerodromu 'Nikola Tesla', a niko od odgovornih iz agencija i avioprevoznika im nije obrazložio razloge odlaganja leta.
Kašnjenje i otkazivanje letova sa beogradskog aerodroma postalo je 'stara vijest', posebno kada je u pitanju domaći prevoznik Air Srbija.
Juče je ponovo kasnio let ove aviokompanije za Hurgadu, koji je bio zakazan za 19:35 časova.
Nova nesreća broda u Hrvatskoj
Let koji je bio planiran za utorak, 25. juli, odložen je, a putnici su zarobljeni na aerodromu čekali više od 11 sati dok poslije cijele noći provedene na stolicama konačno nisu mogli da se ukrcaju na avion. Prema nezvaničnim informacijama, na tom letu bilo je oko 180 putnika.
Avion je poleteo tek u srijedu ujutru u 6:42 sati, prema podacima dostupnim na Aerodromu Nikola Tesla, piše Danas.
Bura i svađe zbog odlaska Wizz Aira iz Tuzle: "Izgubili smo ih zbog takse od 3 marke..."
Putnica Jasna Marković, koja je bila na ovom letu, kaže da su tek danas, 26. jula nešto prije 14 sati stigli u hotel.
"Mi smo se 'oprostili' od prvog zvaničnog dana ljetovanja, a to je trebalo da bude 25. juli. Znamo da su čarter letovi rizični i da agencije broje noćenja, a dane mogu i skratiti', navodi ona.
Marković objašnjava da je čekanje bilo dugo i mučno.
Drama na nebu iznad Italije: Oluja oštetila avion, trup i krila izbušeni
"Let je pomjeran nekoliko puta. Prvo za 20:40 sati, pa za 23 sata… u čekaonici je bilo više od 70 posto porodica sa malom djecom. Možete zamisliti očaj tih ljudi zarobljenih sa djecom na aerodromu bez ikakve asistencije turističkih agencija. Niko nam se od njihovih agenata nije javljao na pozive, a bilo je ih više. Atmosfera je bila na ivici tuče jer su ljudi bili očajni i bijesni', naglašava naša sagovornica.
Kako dodaje, u nekoliko navrata su do njih stigle informacije o tome zašto se let odlaže.
'Obrazloženje od agencije nismo dobili, ali rečeno nam je da se čeka avion, pa kad je došao avion i stigla posada oko 21 sat, otkriven je neki kvar, kako nam je rečeno. Također, rečeno nam je da čekamo. U ponoć su nam javili da će let biti u 6 sati ujutru. Bilo je ljudi iz raznih dijelova Srbije, od Subotice do Šumadije, a mnogi od nas su bili na aerodromu od 17 sati', objašnjava Marković.
Ako ste imali otkazan ili odgođen let, ovo su vaša prava: Naknade idu do 1200 KM
Ona navodi da se putnicima koji su čekali niko nije obratio.
"Krenuli smo, umesto 25. jula u 19:35 sati, danas 26. jula u 6:30. Izgubili smo cijeli dan i noćenje, a niko nam se nije obratio iz agencija i ponudio nadoknadu štete. Samo su nam na aerodromu dali vodu i sendviče ne bi li narod umirili. Odveli su nas u 'Lounge premium' dio da bismo tu na stolicama prespavali', opisuje Marković.
Ona kaže da su se oni udružili i napravili spisak svih putnika voljnih da tuže 'redom od agencija do avio prevoznika'.
Skandal u Crnoj Gori: Pustio putnicu u avion sa dvije plinske boce
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije (YUTA) Aleksandar Seničić objašnjava da građani od agencija nisu dobili objašnjenje najvjerovatnije jer ga ni agencije nisu dobile od Air Srbije, piše Danas.
'Agencija ne može da utječe na to da li će avion da poleti ili neće. To je standardni problem koji imamo već 20 godina, sa JAT-om, pa sa Er Srbijom', navodi on.
Seničić kaže da građani moraju sada moraju da se žale agenciji preko koje putuju, bez obzira što je to greška avioprevoznika.
Važna destinacija za građane Bosne i Hercegovine: Kada ćemo dobiti redovnu avioliniju za Podgoricu?
"Pošto su išli preko agencije, moraju njoj da se žale. Oni ispunjavaju uslove da dobiju nadoknadu za tu jednu noć, nažalost, ne više od toga. Agencija kasnije to potražuje od Air Srbije i najvjerovatnije će to oni isplatiti, iako je to veliko pitanje', obrazlaže naš sagovornik.
On kaže da objektivno agencija sa tim nema nikakve veze, ali da je zakon takav.
"Agencija kao organizator putovanja je odgovorna za sve usluge i to je uredu. Ali kod avio prevoza je to specifično, ne može da bude odgovorna jer ne mogu da utječu na taj proces. Zakon je takav i to je procedura koja mora da se ispoštuje", kaže Seničić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.