Sarajevski 'trkači' ponovo ubijaju: Dokle i kako?
Još jedna stravična saobraćajna nesreća u Sarajevu, koja je odnijela ljudski život, izazvala je ponovno uznemirenje javnosti. Sinoć je, dakle, u centru bosanskohercegovačke prijestolnice smrtno stradala djevojka dok je čekala tramvaj na stanici preko puta zgrade Predsjedništva.
Detalji stravične nesreće kod Predsjedništva: Vozio je prebrzo, djevojke čekale tramvaj...
Drugi je to saobraćajni udes u Sarajevu u proteklih pedesetak dana iza kojeg su ostale smrtne posljedice. Početkom maja, u naselju Dolac Malta stradala je pješakinja rođena 1996. godine. Tada, kao i mnogo puta prije, sve smo zaboravili dok je svanuo novi dan. Tako je uvijek, problema koji ovaj grad očito ima, sjetimo se samo kad padne mrtva glava. Od udesa do udesa. One u kojima nema smrtno stradalih, mediji manje-više ne prate. Toliko ih, svakodnevni su...
Grozni brojevi
A statistika je neumoljiva. Samo u prošloj godini na opasnim sarajevskim ulicama u različitim udesima život je izgubilo ukupno devet ljudi. Za grad veličine Sarajeva, brojke su zaista zabrinjavajuće. Ne mijenja se ništa, brojimo i zaboravljamo. U nastavku se prisjetimo svih saobraćajnih udesa u Sarajevu tokom 2014. godine.
Početkom novembra prošle godine u sarajevskom naselju Socijalno automobil je udario dvije pješakinje od kojih je jedna podlegla povredama, dok je druga zadržana u bolnici s teškim povredama. Kako je došlo do ove nesreće, da li je vozač vozio prebrzo i da li su pješakinje pretrčavale ulicu, pokazala je istraga.
Vozaču, 27-godišnjem Nerminu Masli, određen je jednomjesečni pritvor zbog sumnje da bi mogao ponovo počiniti krivično djelo ugrožavanje sigurnosti javnog prometa i da bi njegov boravak na slobodi mogao izazvati uznemirenje javnosti.
Upravo to se i dogodilo nakon udesa u prethodne dvije godine, kada je jurnjava na sarajevskim ulicama također gasila živote.
Jedan od slučajeva koji je zgrozio javnost dogodio se 2012. godine kada je poginuo sarajevski nastavnik Zlatan Handžić, i to dok je sa svojim automobilom stajao na sarajevskoj raskrsnici Skenderija.
U njegovo vozilo udario je tada 18-godišnji Mirsad Subašić, krećući se velikom brzinom, čak 180 na sat, i to u alkoholiziranom stanju. Nije se uspio zaustaviti te je udario u automobil u kojem je bio Handžić koji je opet udario u taksi, koji je na semaforu stajao ispred njega. Nakon nesreće, Subašić je i pobjegao s mjesta događaja i nije ukazao pomoć Handžiću i još dvjema povrijeđenim osobama.
Godinu dana kasnije, Subašić je osuđen na 12 godina i četiri mjeseca zatvora. No kako se čini, ova kazna i nije baš poslužila kao primjer za upozorenje drugima.
U aprilu prošle godine još jedna nesreća je potresla javnost, i to kada je na cesti ubijena Hava Dovadžija nakon što ju je automobilom udario Semir Rastoder.
Podsjetimo, dvadesetpetogodišnji Rastoder, upravljajući Golfom 6 na Bulevaru Meše Selimovića, udario je 27-godišnju Havu koja se vraćala s posla. Policija je nije mogla odmah identificirati s obzirom na to da nije imala dokumente kod sebe.
Rastoder je neposredno nakon nesreće prevezen u Klinički centar Univerziteta u Sarajevu gdje su ljekari konstatirali da je zadobio kontuzione povrede glave, kičme i ekstremiteta.
Nakon toga je ispitan u službenim prostorijama Ministarstva za unutrašnje poslova Kantona Sarajevo, uzeta mu je pismena izjava te je, uz konsultacije s Kantonalnim tužilaštvom, pušten na slobodu.
Uzroci uglavnom neprilagođena brzina
Tada je javnost pokazala svoje ogorčenje divljanjem na ulicama grada te su organizirani masovni protesti zbog njegovog puštanja na slobodu.
Tek je nedavno Tužilaštvo Kantona Sarajevo podiglo optužnicu protiv Rastodera, i to zbog izazivanja ove teške saobraćajne nesreće.
Prema izvještaju MUP-a Kantona Sarajevo, tokom 2014. godine, stanje sigurnosti saobraćaja karakteriše povećanje ukupnog broja saobraćajnih nezgoda, nezgoda sa materijalnom štetom, sa nastradalim licima i broja povrijeđenih lica, dok je smanjen broj poginulih lica.
Registrovane su 10.974 saobraćajne nezgode (438 ili 4,1 posto više), 10.074 sa materijalnom štetom (404 ili 4,2 posto više) i 900 sa nastradalim licima (34 ili 3,9 posto više).
U saobraćajnim nezgodama na području Kantona Sarajevo 1.202 lica su nastradala (12 ili jedan posto više).
Devetnaest lica je poginulo (pet ili 20,8 posto manje), dok su 1.183 lica povrijeđena (17 ili 1,4 posto više), 180 teže i 1.003 lakše.
Među poginulim licima, 10 je pješaka, sedam vozača i dva putnika.
Od ukupno 1.183 povrijeđena lica, 556 je vozača (93 više), putnika – 403 (25 manje) i pješaka - 224 (51 manje).
Kada je u pitanju stepen povreda, 54 vozača su teže, a 502 lakše povrijeđena. Četrdeset sedam putnika je teže, a 356 lakše povrijeđeno, dok je 79 pješaka teže i 145 lakše povrijeđeno.
U naselju su registrovane 10.443 saobraćajne nezgode (16 sa poginulim, 818 sa povrijeđenim licima i 9.609 sa materijalnom štetom), van naselja 531 nezgoda (dvije sa poginulim, 64 sa povrijeđenim licima i 465 sa materijalnom štetom).
Registrovano je 3.118 saobraćajnih nezgoda na raskrsnicama u naselju, 161 na raskrsnicama van naselja, 29 na pješačkom prelazu, 28 na nadvožnjaku, 13 na prelazu preko željezničke pruge, šest na mostu, dvije u tunelu, jedna na podvožnjaku i 7.616 saobraćajnih nezgoda čije se karakteristike puta ubrajaju u kategoriju ostalih.
Na osnovu statističkih podataka o saobraćajnim nezgodama i nastradalim licima, najveći broj uzroka saobraćajnih nezgoda spada u kategoriju ostalih - 9.127 (sedam lica poginulo i 704 povrijeđeno), neprilagođena brzina - 1.653 (11 lica poginulo i 410 lica povrijeđeno), utjecaj alkohola – 191 (jedno lice poginulo i 66 lica povrijeđeno), odron na putu – dvije nezgode sa materijalnom štetom i uticaj opojnih droga – jedna saobraćajna nezgoda (tri lica povrijeđena).
Državni ministar komunikacija i prometa Damir Hadžić još je 2012. godine rekao da je Bosna i Hercegovina najnesigurnija zemlja u Evropi za učesnike u saobraćaju te da ima najveću stopu smrtnosti na cestama u Evropi.
FOTO: Kako danas izgleda mjesto sinoćnje saobraćajne nesreće kod Predsjedništva
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.