ŽFBiH pretrpjele štetu zbog štrajka ŽRS
Željeznice Federacije BiH pretrpjele su velike štete zbog
generalnog štrajka radnika Željeznica RS-a, koji je trajao od 3. do 17.
juna, saopćeno je iz Željeznica FBiH.
Ukupne direktne
štete prouzrokovane navedenim štrajkom, samo po osnovu neizvršenih
ugovorenih prijevoza robe i RIV najamnine, iznose oko dva miliona KM.
Indirektne
štete su nesagledive, a ogledaju se kroz smanjeni ugled kompanije,
neuposlenost radnika, gubitak novih ugovora, angažovanje alternativnih
konkurentskih vidova transporta, prije svega, cestovnog, te kroz fakture
naših strateških partnera o njihovim pretrpljenim štetama, koje tek
pristižu.
"Podsjećanja radi,od 3. do 8. juna, saobraćaj se
odvijao po minimumu procesa rada, prema kojem su saobraćali svi
međunarodni putnički vozovi. Međutim, nisu saobraćali putnički vozovi iz
Sarajeva za Bihać, iz Tuzle za Doboj, iz Tuzle za Brčko i iz Bihaća za
Bosanski Novi. Od teretnih vozova saobraćali su po jedan par za naše
korisnike BIRAČ Zvornik i Arcelor Mittal Zenica, te dva para vozova za
korisnika GIKIL Lukavac“, navodi se u saopćenju.
Na taj način,
dodaje se, osiguravane su minimalne količine robe potrebne za
proizvodnju velikih privrednih subjekata GIKIL Lukavac, BIRAČ Zvornik i
ARCELOR MITTAL Zenica.
U tom periodu, Željeznice FBiH trpjele su
direktne štete po osnovu ugovorenih prijevoza, odnosno, prijevoz robe
je smanjen za oko 5.000 tona dnevno, što je prouzrokovalo finansijsku
štetu od oko 60.000 KM dnevno.
Osim toga, direktnu štetu prouzrokovalo je i zadržavanje vagona.
Već
prvog dana, oko 70 vagona u vlasništu ŽFBiH i stranih kompanija, čekalo
je na prijevoz. To je prouzrokovalo velike troškove kroz RIV najamninu,
koja iznosi 20-25 eura dnevno za jedan vagon. Svakim danom rastao je
broj vagona koji su čekali otpremu, a samim tim povećavali su se i
troškovi.
Pored natovarenih vozova koji su čekali otpremu, bio je
onemogućen utovar i prijevoz ugovorenih količina robe, uslijed
nemogućnosti njihovog prijevoza zbog minimuma procesa rada te prijevoz
novougovorenih količina.
Iz Željeznica FBiH navode da se od 8. do 14. juna teretni saobraćaj vozova preko Željeznica RS-a nije odvijao. Međunarodni
putnički vozovi saobraćali su do stanice Maglaj, odakle su putnici
prevoženi autobusima do graničnih prijelaza (Bosanski Šamac, Volinja).
Već
8. juna oko 300 vagona je čekalo na otpremu, a njihov broj je rastao
svakim danom, tako da je 14. juna, kad su određeni sindikati u ŽRS-u
prekinuli štrajk, oko 450 vagona čekalo na otpremu.
U tom
periodu ŽFBiH pretrpjele su dvostruko veće štete po osnovu već
ugovorenih prijevoza, to jest po osnovu smanjenja prijevoza robe za oko
10.000 tona dnevno, što je finansijska ekvivalencija od 120.000 KM
dnevno, a dovedeni su u pitanje proizvodni procesi naših najvećih
komitenata GIKIL Lukavac, ARCELOR MITTAL Zenica, BIRAČ ZVORNIK, SCO
Brčko.
Da bi se prevazišla postojeća situacija ŽFBiH su zajedno s
ARCELOR MITTALOM i GIKILOM iznalazile načine da se roba preveze. Tako
se ugalj iz Ploča za GIKIL dovozio vozovima do Zenice, gdje se
istovarao, tovario u kamione i dalje prevozio do Lukavca, što je
stvaralo dodatne troškove.
SCO Brčko je prijevoz šećera iz Ploča za Brčko, u navedenom periodu, organizovao kamionima.
Određeni
sindikati ŽRS-a prekinuli su generalni štrajk 14. juna. Od 14. do 17.
juna, kada je ponovo uspostavljen željeznički saobraćaj na cijeloj mreži
pruga ŽRS-a, željeznički saobraćaj preko ŽRS-a odvijao se uglavnom
preko vučnih rejona ŽFBiH, što redovito voze Željeznice FBiH.
"U
tom periodu podmirivane su minimalne potrebe naših najvećih komitenata
GIKIL Lukavac i ARCELOR MITTAL Zenica, a direktna šteta za ŽFBiH u ovom
periodu bila je smanjenje prihoda za 60.000 KM dnevno.
Sa 17.
junom, odnosno u večernjim satima 16. juna 2011. godine, normalizovan je
saobraćaj na Željeznicama RS-a. Za njegovu normalizaciju bilo je
potrebno određeno vrijeme kako bi se definisali prioriteti prijevoza, te
se što bolje organizovao prijevoz robe koja je danima čekala zbog
štrajka radnika ŽRS“, saopćeno je iz Službe za informisanje Željeznica
Federacije BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.