Kako preživljavaju naše olimpijske strukture?

Radiosarajevo.ba
Kako preživljavaju naše olimpijske strukture?

Za neometano djelovanje Olimpijskih komiteta i za obezbjeđivanje kvalitetne podrške sportistima, potrebno je osigurati gotovo polovicu finansijskih ili materijalnih sredstava kroz saradnju s komercijalnim sektorom i privredom. Takva je barem situacija u našem komšiluku, dok je situacija u Bosni i Hercegovini potpuno drugačija.

Dok naše istočne i zapadne komšije imaju podršku državnih struktura, OK BiH za protekla 24 mjeseca kao potporu svih drzavnih struktura dobio 0 KM za rad kancelarije, rekao je za Radiosarajevo.ba Said Fazlagić, generalni sekretar OKBiH.

"Sa ovakvom polaznom osnovom jako je tesko odpoceti marketing programe i praviti ozbiljne planove dok vas troskovi zatrpavaju", dodao je Fazlagić.

Odnos lutrije - kladionice i OKBiH

Po riječima generalnog sekretara OKBiH, ova ustanova je dobila 3.000 KM od Lutrije BiH za protekle tri godine, a na ime organizacije manifestacije Sportista godine. Lutriji BiH više puta je nuđena dublja saradnja, ali do nje nije došlo.

"Hrvatski Olimpijski odbor dobija oko 3% prihoda lutrije, dok je Olimpijskom komitetu Slovenije dato da organizuje lutriju", rekao nam je Fazlagić i dodao da u uređenim državama sve kladionice moraju uplatiti povratni novac sportu jer zarađuju na istom.

Uspješan marketing unatoč problemima

Po riječima generalnog sekretara OKBiH za protekle 3 godine ova sportska ustanova je imala ugovor sa 2 profesionalne marketing kuće koje nisu uspjele da priskrbe bilo kakvu novčanu dobit u odnosu nad troškovima.

"Čak je, po njegovim riječima, postignut dogovor sa trećom marketing kućom oko promocije olimpijskog tima London 2012 i kako stoje stvari to će biti zadatak malobrojne administracije", istakao je Fazlagić i dodao da velike marketing kuće žele fiksnu dobit bez obzira na rezultat, a OKBiH to sebi ne može priuštiti.

OK BiH ima 6 uposlenika,  OK Srbije 17 a Hrvatski OO 57 uposlenika koji obavljaju isti ili jako sličan obim poslova. 

"OK BiH je i pored toga uspio, snagom uspjesnog vođenja Predsjedništva i ažurne administracije potpisati ugovore sa nekim od najrenomiranijih  kompanija koje postoje na teritoriji BiH. I pored toga što je bh. tržište jako malo a što rezultira sa marketinški maksimalnim, ali ipak, skromnim ugovorima, OK BiH je uspio pozitivno poslovati isključivo uz pomoć nasih dragih prijatelja sporta - sponzora", rekao je za Radiosarajevo.ba. Fazlagić.

Iz Olimpijskog komiteta Bosne i Hercegovine posebno su zahvalni kompanijama kao što su BH Telecom, Coca Cola i Olimpija, Sarajevo osiguranje, McDonalds, Poliklinka Sunce koje godinama pomažu rad OKBiH. Također, iz OKBiH su zahvalni Međunarodnom olimpijskom komitetu i Evropskom olimpijskom komitetu.


Fazlagić je naglasio i to da provodivost marketing aktivnost OKBiH otežava teška politička situacija u državi. Tako da svi sponzori dolaze iz samo jednog entiteta, Federacije, i to isključivo sa sjedištem u Sarajevu, što je zaista poražavajuće.

Poređenja radi olimpijski komiteti iz regije ugovore sa sponzorima imaju na četiri godine - tokom jednog olimpijskog ciklusa. U Bosni i Hercegovini situacija je takva da se marketinški ugovori potpisuju na dvije godine.

"Jedan od najvećih prioriteta OK BiH je uspostavljanje jakog marketing odjela, iako se moramo pohvaliti da su  nasi sponzori prezadovoljni nasim radom, i uvećanje marketing aktivnosti i prihoda za OK BiH", rekao je za Said Fazlagić, generalni sekretar OKBiH za Radiosarajevo.ba.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije