U Sarajevu obilježen Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Radiosarajevo.ba
U Sarajevu obilježen Svjetski dan svjesnosti o autizmu

Udruženje za podršku djeci i roditeljima "Budućnost", u saradnji s nekoliko nevladinih i vladinih institucija, organiziralo je danas u Sarajevu akademiju povodom obilježavanja 2. aprila, Svjetskog dana svjesnosti o autizmu, na kojoj su govornici ukazali na potrebu sistemskog rješavanja problema djece u autističnom spektru.

Kako je u izjavi za Agenciju Fena kazala predstavnica UNICEF-a u BiH Florence Bauer, važno je podići svijest o postojanju djece koja se susreću sa ovakvim poteškoćama.

Naglasila je da je jedan od osnovnih problema u radu s djecom sa poteškoćama to što društva imaju tendenciju da ih smještaju u institucije, umjesto da pružaju podršku porodicama i na taj način učestvuju u brizi za tu djecu.

''Pojavljuju se različiti nivoi socijalnih usluga za djecu, u zavisnosti od toga da li su njihove poteškoće rezultat neke nesreće, da li su rođeni s tim. No, ne radi se samo o pukom podizanju svijesti, već i o tome da se potaknu vlade i društvo u cjelini na djelovanje da se pruži podrška djeci s poteškoćama, kao i djeci iz autističnog spektra'', naglasila je Bauer.

Na svečanoj akademiji obratio se i federalni ministra za socijalni rad i politiku Vjekoslav Čamber koji je za Agenciju Fena kazao da je situacija slična i s djecom u autističnom spektru i sa svim osobama sa invaliditetom, jer je problem ovog društva  to što kada se posmatra osoba, posmatraju se samo njene nemogućnosti, a ne mogućnosti i sposobnosti.

''Takav je u cjelini pristup osobama sa invaliditetom i to je problem kojeg u Vladi Federacije pokušavamo riješiti donošenjem različitih zakonskih i podzakonskih akata, kao i putem kampanja'', mišljenja je Čamber, te je dodao da je pitanje inkluzivnog obrazovanja trebalo biti odavno prevaziđeno.

Napomenuo je da je potrebno iskoristiti svaku priliku, kao i Svjetski dan svjesnosti o autizmu, da bi se društvu ukazalo na nepravednosti koje su sveprisutne, jer se diskriminacija ne smije zanemarivati i zato je važno o tome govoriti.

Federalni ministar obrazovanja i nauke Damir Mašić također je u izjavi za Agenciju FENA kazao da je prepoznat problem inkluzivnosti u obrazovanju i da se problem  pokušao riješiti izmjenom zakonske regulative, ali da problem postoji u praksi jer je kroz zakonske odredbe omogućen svoj djeci pristup redovnom obrazovanju, no nije data adekvatna podrška obrazovanju djece sa poteškoćama u razvoju.

''Obrazovanje se u BiH na svim nivoima treba prestati tretirati kao potrošnja, već  kao investicija, i svaka KM koja ode u obrazovni sistem se treba tretirati kao investirana KM, jer će se ona višestruko vratiti u godinama koje su pred nama'', istaknuo je Mašić.

Međutim, kaže on, postoji takav sistem da postoji veliki broj škola koje nemaju niti jednog ni defektologa, ni pedagoga, ni psihologa, niti osobu zaduženu i osposobljenu za rad s djecom sa poteškoćama u razvoju ili sa djecom sa posebnim potrebama, pa ni sa djecom koja postižu izvanredne rezultate, jer je i to vid inkluzije.

Iako nema preciznih podataka, pretpostavka je da u BiH ima nekoliko hiljada osoba u autističnom spektru. Statistike evropskih udruženja govore da svako 110 dijete oboli od autizma, odnosno od hiljadu djece šest ima pokazatelje ove bolesti.

Na kraju je istaknuto da je neophodno osigurati uvjete i pružiti jednake šanse svakom djetetu za potpun razvoj njegovih mogućnosti, sposobnosti, vještina i ukupnih potencijala. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije